Kara Gözlüm

9,15

( 61 kişi yorum yaptı )

Kara Gözlüm

Sinema Filmi

1970

Balıkçılık yapan dedesiyle beraber yaşayan genç bir kız olan Azize balıkları satmak için şarkı söylediği bir sırada sesini ve kendisini çok beğenen bir gazino patronu ona iş teklif eder. Azize çok para kazanmak için bu işi kabul eder. Bu arada kimliğini gizleyen bir bestekar Azize ye aşık olmuştur ve onun için şarkılar yazmaktadır. Azize de bu şarkıları çok sever ve bu gizli aşığı aramaya başlar. Bu çok güzel şarkıların yaratıcısı Azize’nin çok yakınında olan garsondur.

Oynayanlar

Türkan Şoray Türkan Şoray Azize
Kadir İnanır Kadir İnanır Kenan
Ali Şen Ali Şen Temel Reis
Aziz Basmacı Aziz Basmacı Arnavut Osman
Diclehan Baban Diclehan Baban Handan
Mualla Sürer Mualla Sürer Bedia
Müjdat Gezen Müjdat Gezen Orhan
Mürüvvet Sim Mürüvvet Sim Madam Sülfik
Turgut Boralı Turgut Boralı Hurşit
Aynur Aydan Aynur Aydan Semra
Reşit Çıldam Reşit Çıldam
Talia Saltı Talia Saltı Yelloz Hüsniye
Rıza Tüzün Rıza Tüzün Balıkçı Rıza
Kudret Karadağ Kudret Karadağ Yengeç Rıza
Zeki Sezer Zeki Sezer Şef Garson Rüştü
Nezihe Güler Nezihe Güler Kenan'ın Annesi
Kayhan Yıldızoğlu Kayhan Yıldızoğlu İngiliz Mayer
Muzaffer Cıvan Muzaffer Cıvan Balıkçı Rüstem
Lütfü Engin Lütfü Engin Balıkçı Ali
Mehmet Büyükgüngör Mehmet Büyükgüngör Müzik Hocası
Orhan Çoban Orhan Çoban Garson
Arap Celal Arap Celal
Toron Karacaoğlu Toron Karacaoğlu TURGUT BORALI SESLENDİRMESİ
Ayşin Atav Ayşin Atav SESLENDİRME
Ünal Gürel Ünal Gürel MUZAFFER CİVAN SESLENDİRMESİ
Rıza Tüzün Rıza Tüzün ALİ ŞEN SESLENDİRMESİ
Pekcan Koşar Pekcan Koşar AZİZ BASMACI SESLENDİRMESİ
Suna Pekuysal Suna Pekuysal TALİA SALTI SESLENDİRMESİ
Timuçin Caymaz Timuçin Caymaz KUDRET KARADAĞ SESLENDİRMESİ
Abdurrahman Palay Abdurrahman Palay Kadir İnanır Seslendirmesi
Fuat İşhan Fuat İşhan Müjdat Gezen Seslendirmesi
Nevin Akkaya Nevin Akkaya Türkan Şoray Seslendirmesi

Ekip

Kurgu Osman Koşkan (Kurgu)
Hüsamettin Üren (Kurgu)
Sanat Yönetmeni Secat Kırmacı (Sanat Yönetmeni)
Fehmi Eryılmaz (Sanat Yönetmeni)
Yapım Ekibi Nuri Tunçel (Yapım Amiri)
Kahraman Kongur (Set Ekibi)
Nejat Buvan (Set Ekibi)
Nurettin Akgül (Set Ekibi)
Yönetmen Ekibi Zeki Ökten (Yardımcı Yönetmen)
Erol Avcı (2) (Yönetmen Yardımcısı)
Kamera Ekibi Turgut Ören (Teknik Direktör)
Firuzan Nurtan (Kamera Asistanı)
Firuzan Nurtan (Kamera Asistanı)
Işık Ekibi Halil Aysan (Işık Şefi)
Ses Ekibi Necip Sarıcıoğlu (Ses Mühendisi)
Mustafa Kent (Senkron)
Hikmet Kuyucu (Ses Operatörü)
Müzik ekibi Belkıs Özener (Şarkılar)
Orhan Gencebay (Beste)
Tasarım Mehmet Bal (Afiş)

Firmalar

Akün Film (Yapım)
Lale Film (SESLENDİRME)

Son Yorumlar (61)

benimsinema avatar benimsinema 10 Aralık 2014 21:19:53

9

yine cok severek izledigim bir film... sanirim bu tür filmler kült olmustur bizler icin... hem filmin kendisi hemde sarki cok güzel.. ama ben nedense bu filmde, kadir inanir soguk buluyorum, olmamis gibi... ayrica kadir inanirin ilk basrol filmidir. .. daha fazla söze gerek yok, oturup seyredilir..

vatansever10 avatar vatansever10 09 Ağustos 2014 01:42:51

10

ilk başta fılmın müzıklerı güzel... türkan sultana dıyecek hıcbır söz yok... müjdat gezen yan rolde....

kral_affetmez avatar kral_affetmez 16 Kasım 2013 14:39:55

valla kadir inanırın oyunculuğu için sırf izlenir. onun dışında herşeyiyle çok başarılı bir film. bir kere en başında konusu çok iyi ilerleyişi de çok iyi oyunculuklara söyleyecek yok zaten kadir inanır 1 numara herzaman.

aylinkucuk 30 Ocak 2013 18:29:10

10

kadir inanırın ilk başrolü çok çok başarılı bu filmde çok çocuksu,saf ve masum bu hali de çok güzel bu film de harika.türkan kadir ikilisinin en güzel filmlerinden ben birçok kişinin aksine ikisini çok yakıştırmıyorum tamam uyumları ve filmleri çok g üzel ama görsel açıdan türkan şoray çok büyük duruyor kadir inanırdan fizik olarak yakışmıyorlar özellikle bu filmde ve unutlan kadın da.ama şunu da belirtmek isterim türkan şoray bu filmde çok güzel azize karakteri ise çok yapmacık olmuş bence tekrar kadire dnersek eğer daha ilk başrolunde bu kadar toyken harika bir performans sergilemiş o zaman bile bakışlarıyla herşeui ifade edebiliyomuş.

beyzacetin avatar beyzacetin 30 Ağustos 2012 18:42:45

10

kesinlikle en sevdiğim türk filmlerinden biri. Arsivimin en degerlilerinden ve en cok izlediklerimden biri. Öyle güzel öyle doğal öyle samimi bir film ki... Ayrıca cok da komik. Türk sinemasının en sıcak filmlerinden. En cok da azizenin telefonla kon usma dersi sahnelerine gülüyorum.

FOSTERKANE avatar FOSTERKANE 29 Haziran 2012 20:06:06

(sevemedim) kara gözlüm balıkcı güzeli azize ve chopin kenan ın askı.     60 ların ortasından 70 lerin basına kadar yapılan salon filmleri arasında en iyi ask filmlerinden birtanesi.   türkan soray ve kadir inanır ın beraber oynadıgı (selvi boylum) a l yazmalım (1977) filmini ayrı tutmak lazım zaten yılmaz al yazmalım i 70 lerin sonuna dogru cekilmistir.soray in o yıllarda (74 den evvel) yaptıgı filmlere baktıgımız zaman daha cok melodram filmler oldugunu görüyoruz gerci bu filmlerde de iyi oynamıs ama halbuki bu filmdeki gibi duygusal komedi filmlerinde daha basarılı örnegin sultan (1978) filmdeki gibi. mesela soray degil fatma girik azize yi canlandırsaydı bu film bu kadar canlı ve sevimli olmazdı. örnegin girik kanlı nigar (1981) filminde de cansız bir oyun sergilemisti. bundan dolayı bence dram komedi türünde türkan soray daha basarılı olmustur. soray da - özellikle yakın cekimlerde - bir sirinlik bir tatlılık var birde elbette baska bir türk bayan oyuncuda olmayan bir güzellik zaten bu yüzden dramatik ve eglenceli sahneler bir uyum icinde. bir baska bayan oyuncu bu kadar basarılı olamasdı bence bu filmde. soray tek bakıslarıyla azize nin duygularını anlatmayı basarıyor. birde bu filmde soray da bir rahatlık var azize karakterini doya doya zevkle canlandırmıs.elbette filmin en büyük basarısı yönetmen atıf yılmaz a aittir. timing/akıcılık konusunda baska yönetmenler göre (mesela mehmet dinler, nuri ergün, ülkü erakalin) cok usta bir yönetmen. rahmetlinin iki gemi yanyana (1963) filminde de mesela bunu görmek münkün. bugünün büyük komedi starları diye sunulan ünlüler (cem yilmaz, sahan gökbakir) senaryo yazarken bence atıf yılmaz ın (veya howard hawks un) eski filmlerini izlesinler bence cok sey ögren bilirler. zaten komedi filmleri timing demektir. yılmaz bu filmde genelde calıstıgı görüntü yönetmeni cetin tunca da yerine yilmaz orhan kapkı yla calısmıs ama fark olarak pek büyük bir fark görülmemekte.bülent oran ın senaryosu cinderella masalı, a star is born (1937 ve 1954) ve sürtük (1965) filmlerinden yararlanmıs (ki sürtük filmide yabancı bir eserden/filmden faydalanarak yazılmıstır) ama buna ragmen timing akıcılık bakımından saglam övgüye deger bir senaryo yazmıs hele bügünkü 10 dakikada anlata bilinecek bir film konusundan 10 veya 50 bölümlük yapılan dizileri düsünürsek/kıyaslarsak bülent oran ve atıf yılmaz bu film icin bence yüzlerce ödülle layıktır.           filmin konusu anlatmaya gerek yok ama ben filmi izlerken gözüme carpan bazi noktaları anlatmak istiyorum. 1. kenan (kadir inanır) ah güzel istanbul un hasmet iyle (sadri aliısıik) cok benzerlikler tasıyor. degisen degerlerin icinde bu degisime ayak uydurmamak (tipki muhsin bey gibi) tüm zorluklara ragmen karsı gelmek. ama sonunda hasmet gibi kenan da sevdigi kadın icin - birkerecik olsun- bu degisime boyun büker ve (nefret ettigi) alaturka bir beste yapar. basta alaturka muzige karsı olan kenan azize ye asık oldugunu anlayınca onu yüceltmek icin tüm prensiplerini cigneyerek alaturka bir beste yapar. hasmet le kenan in benzerligi tek bu kadarda degil. nasıl hasmet yokluktan kurtulsun diye arkadasları belkis hanım la (handan adalı) evlenmesini istelerse yani sevmeden beraber olmak bu filmde de handan (dicle balaban) resmen olmasa bile kenan a jigololuk teklif etme niyetintedir (yine sevmeden beraber olmak) daha dogrusu azize araya girmeseydi yani gazinoda calısmaya baslamasaydı böyle bir teklif alacaktı kenan.  2. gericilik ve sonradan görme insanlar. hursit (turgut boralı) sivesinden dolayı sonradan görme biri oldugu belli oluyor. o zengin olumustur ama yigeni kenan hala yoksul kalmıstır zaten hursit yigeninin müzisyen olmasından da memmun degildir. handan ın sonradan görme oldugunuda arnavut osman ın söylediklerinden anlarız kendiside azize de gibi yokluktan gelip zengin olmustur. öyle olmasına ragmen azize yi hör görür. aynı amca hursit kenan ı hor gördügü gibi. azize yeni hayatın kendi sunulan nimetlerinden zevle faydalanirken kenan bunlardan hic has almaz. hatta azize nin babasına geri dönmesine bile kenan neden olur. kenan o lüks hayatta tamamen karsıdır ve sonuna kadar da karsıda kalır. bir baska konuda gericilik konusu. azize yle birlikte yeni lüks bir daireye tasınan teyze (mualla sürer) elektrikli süpürgeye resmen savas acar. teyze teknoloji karsıdır. elektikli süpürgeyi düsman olarak görür (bugün kimilerine bu olay saka gibi geliyor olbilir ama ben böyle insanları yani böyle düsünen insanları 80 li yıllarda cok tanıtım. yabancı icat diye böyle düsünülerdi ama bügün masallah ellerinden cep teleflarını düsürmüyorlar. zaman iste hersey degisyor).   bir orhan gencebay bestesi olan sevemedim kara gözlüm sarkısını belkis özener cok güzel seslendirmis. ne yazik ki biz bu güzel sesten yıllarca mahrum kaldık. özener in sesi kardesi gönül yazar dan kat kat daha güzel olmasına ragmen özener de degil de yazar a albümler yapıldı.gencebay ın hülya kocyigit ve fatma girik le filmleri olmasına ragmen ne yazik ki hic türkan soray la bir film yapması kismet olmadı gerci yıllar sonra bir reklam klipinde beraber oynadılar ama bir sinema film bence daha güzel bir fikir olurdu.mesela bu filmde beraber oynaya bilirlerdi. gerci  inanır da bu filmde iyi (birkac yil sonra cok iyi oyuncu oluyor) ama ben olsam kenan rolü icin sadri alısık i secerdim.             filmde eski oyuncular yine her zaman ki gibi muhtesem, ali sen gibi arnavut osman ı canlandıran aziz basmacı cok basarılı. ne yazik ki erken vefatından dolayı ali sen kadar bilindik filmleri yok bazmacı nın. kudret karadag in canlandırdıgı karakter belli ki ahmet tarık tekce yi düsünürek yazılmıs. filme yorumum bitti       ama filmde bir kac kere ismi gecen rock hudson ve kara gözlüm yapıldıgı yıllı düsünürsek ayrı bir bölüm daha cıkar. buda cok uzun sürer bu yüzden   cok kisacada deginecegem yani cok kısa tuttacagim. 1970 senesinde rock hudson un starlık dönemi coktan bitmisti. easy rider (1969) birlikte hollywood yeni bir degisim icindeydi artık eski sinemaeda audrey hepburn, elizabeth taylor, gary grant, rock hudson lara  yer yoktu. cinderella tarzı filmleri artık sinemalarda bos salonlarda oynamaya baslamıstı. bu degisim türk sinemasında 73 ve 74 yıllında basladı. yani kara gözlüm den bir kac sene sonra türkiyede de salon filmlerinin dönemi bitmeye baslamıstı daha dogrusu bitmisti. elbette bundan yapımcılarında cok sucu vardı. esen püsküllü zeynep aksu gibi manken gibi duran oyunculardan bir türkan soray yapmak fikri coy sayda gereksız filmler yapılmasına vesile oldu ve sinema severleri ask filmllerinden bıktırdı ve bir dönem böyle kapandı gitti. ama dizi yapımcıları bu salon filmlerinin devamını getirdi cogunlukla  kalitesiz yapımlardır bunlar . bugün türk dizilerine bir bakın bir film konusundan 100 lerce saat süren diziler yapılıyor. anlatılan konu aynı yani eski türk filmlerinde 90 dakika anlatılan bir filmden yıllarca sürecek cıvık bir dizi yapıyorlar ama asıl hayret edilecek olay bu tuhaf dizilerin reyting alması yani sevilmesi. ben eminim bu dizilerin yapımcıları bu yaptıkları dizilere izlemiyorlardır. bundan dolayı kara gözlüm filmini bu dizilerden her hangi bir tanesi kıyaslarsak kara gözlüm kat kat üstün ve kaliteli bir yapım olarak göre biliriz. biz zamanla birlikte bizde ilerliyoruz sanıyoruz ama tamamen yanılyoruz. sanat diye sunulan cogu yapım bizi ileriye degil ucuz fotoromanları sanat sayılan dönemi geri götürüyor. mesela bu filmde besteci kenan alaturka muzigini meyhane muzugi olarak hor görüyor. simdi 80 li yıllları düsünelim. kücük emrah boynu bükükler. 90 lar mahsun kirmizigül yıkılmadım ayaktayım sarkılarını bir düsünün. gencebay ın sevmedim kara gözlüm sarkısını yanında ne kadar degeri var bu tuhaf sadece duygu sömürüsü yapmak icin yapılan sarkıların. 

Yandex.Metrica