Canım Kardeşim

9,42

( 189 kişi yorum yaptı )

Canım Kardeşim

Sinema Filmi

1973

Küçük Kahraman, ağabeyi ve ağabeyinin sadık arkadaşı Halit,birlikte yoksul ama neşeli bir hayat sürdürmektedir. Devamlı bir işleri olmayan ve günlerini daha çok aylaklıkla geçiren bu ikilinin tek amacı Küçük Kahraman'ın okuması ve hayatını kurtarmasıdır. Parasızlığa rağmen keyifli bir hayat geçiren bu küçük ailenin mutluluğu öğretmenin Kahraman'la ilgili bir gerçeği ortaya çıkarmasıyla son bulur. Yapılan sağlık taramalarının ardından kan kanseri olduğu anlaşılan Kahraman'ın en büyük isteği ise bir televizyondur. Halit ve ağabey bundan sonra tüm güçlerini bir televizyon alabilmek için harcayacaktır.

Ödüller

En İyi Yönetmen (5. Adana Altın Koza Film Şenliği-1973)

En İyi Müzik (5. Adana Altın Koza Film Şenliği-1973)

En İyi Görüntü Yönetmeni (5. Adana Altın Koza Film Şenliği-1973)

En İyi 2. Film (5. Adana Altın Koza Film Şenliği-1973)

Oynayanlar

Tarık Akan Tarık Akan Murat
Halit Akçatepe Halit Akçatepe Halit
Kahraman Kıral Kahraman Kıral Kahraman
Metin Akpınar Metin Akpınar Kancı Mehmet
Adile Naşit Adile Naşit Öğretmen
Kemal Sunal Kemal Sunal Yolcu
Sıtkı Akçatepe Sıtkı Akçatepe Musta
Ali Yağız Ali Yağız Doktor
Renan Fosforoğlu Renan Fosforoğlu Lokanta Sahibi
Ahmet Turgutlu Ahmet Turgutlu Kasap
Kamer Sadık Kamer Sadık Ziya Efendi
İhsan Yüce İhsan Yüce Tuvaletteki Adam
Necdet Yakın Necdet Yakın Kahvedeki adam Rh -
Bahri Ateş Bahri Ateş Kahvedeki Adam
Pekcan Koşar Pekcan Koşar Halit Akçatepe Seslendirmesi
Nilgün Kasapbaşoğlu Nilgün Kasapbaşoğlu Kahraman Kıral Seslendirmesi
Cüneyt Türel Cüneyt Türel Tarık Akan Seslendirmesi
Rıza Tüzün Rıza Tüzün Sıtkı Akçatepe Seslendirmesi
Zafer Önen Zafer Önen Kamer Baba Seslendirmesi
Ali Yalaz Ali Yalaz Doktor
Ünal Gürel Ünal Gürel Ahmet Turgutlu Seslendirmesi
Hayri Esen Hayri Esen Ali Yalaz Seslendirmesi
Erdoğan Esenboğa Erdoğan Esenboğa Renan Fosforoğlu Seslendirmesi
Mehmet Aslan Mehmet Aslan

Ekip

Kurgu Aleko Aleksandru (Kurgu)
Yapım Ekibi Yılmaz Kanat (Yapım Amiri)
Taci Erşan (Set Amiri)
Nihat Cerit (Set Ekibi)
Ahmet Akgün (Set Ekibi)
Mehmet Oğuz (Set Ekibi)
Yönetmen Ekibi Muzaffer Hiçdurmaz (Yönetmen Yardımcısı)
Kamera Ekibi Selçuk Topçuoğlu (Kamera Asistanı)
Aytekin Çakmakçı (Set Fotoğrafları)
Post-Prodüksiyon Hüsamettin Üren (Negatif Kurgu)
Hikmet Kuyucu (Laboratuar Şefi)
Hayati Akbulut (Laboratuar)
Hüseyin Kuğu (Laboratuar)
Sevinç Özkan (Laboratuar)
Işık Ekibi İlhan Aslım (Işık Şefi)
Süleyman Çekiç (Işık Asistanı)
Veli Özşahin (Işık Ekibi)
Ses Ekibi Osman Koşkan (Senkron)

Firmalar

Arzu Film (Yapım)
Ören Film (Renklendirme)
Lale Film (Seslendirme)
Pan Nakliyat (ulaşım)

Son Yorumlar (189)

boraterzioglu avatar boraterzioglu 17 Ağustos 2015 15:32:56

10

çok güzel bir film son sahnesinde ise çok ağladım

mncelik 20 Temmuz 2015 12:38:01

"Benim en beğendiğim filmim 'Canım Kardeşim'dir. Bu filmde ilk defa sanatçı olmanın zevkine vardım. Arzum, daima sanat gücü yüksek olan filmlerde oynamaktır" TARIK AKAN / Roman Dergisi röportajından (11 Haziran 1973)

mncelik 20 Temmuz 2015 12:36:38

CANIM KARDEŞİM (1973) Sinemamızda kıymeti sonradan anlaşılmış, hakettiği değeri yıllar sonra görmüş bir başyapıttır. Film, Sadık Şendil'in gerçekçi gözlemleriyle örülü muhteşem senaryosu, Ertem Eğilmez'in yeni-gerçekçi bir anlayışla çektiği birbirind en güzel fonksiyonel planları ve kendine özgü karanlık atmosferi ile başyapıt nitelemesini çokça hakeden bir filmdir. Ana tema itibarı ile o yıllarda sıklıkla rastlanan fakirlik, çaresizlik, zavallı ve hasta çocuk gibi ilk başta oldukça bildik gelen klasik unsurlarına rağmen duygu sömürüsüne kaçmayan oldukça dengeli, dingin ve olgun bir anlatıma sahiptir. Ön planda tüm trajedisi ve sarsıcılığı ile ana konu ilerlerken fonda dönemin sosyal yaşamına ilişkin basit ama çarpıcı onlarca yan konu barındırır. Çamurlu sokakları ile gecekondu yaşamı, fosur fosur sigara içilen, tıklım tıklım dolu hastane koridorları, bir kitle iletim aracı olan ve sonraları yaşamımızda çok önemli bir yer kaplayacak olan televizyonla tanışan Türkiye, bir umut kapısı olarak Almanya, kan simsarlığı, eşek etinden yapılan sosisler, at yarışlarında dönen dolaplar gibi. Adeta sosyolojik bir belgedir bu yönüyle. O dönem seyirci profili ve sinema anlayışı düşünüldüğünde gerçekten de radikal bir filmdir. Cahit Oben' in son derece etkili müziğinin yanısıra Kemal Sunal, Metin Akpınar, Adile Naşit gibi güçlü oyuncuların varlığı da filme iyiden iyiye değer katan unsurlardır. Bir film düşünün ki bünyesinde Kemal Sunal, Halit Akçatepe, Tarık Akan, Metin Akpınar, Adile Naşit gibi komedi üstadlarını barındırsın ve sizi tek bir kere bile güldürmeyip üstüne bir de ağlatsın. Müziğiyle, diyaloglarıyla, kadrosuyla tam bir başyapıt. Bir dizi komedi oyuncusunu alıp melodramın içinde tutma fikrinin parlak bir uygulaması. Kenar mahalle gerçekçiliği (kanlarını satanlar, Almanya'ya gitme düşü görenler, at yarışları, açlık, yoksulluk...) ile yetmişlerden bir sahne sunmaktadır. Cahit Oben'in insanı dinledikçe hüzne boğan müziği eşliğinde, Kahraman Kıral'ın nice büyük oyuncuyu bile solda bırakan oyunculuğu insanı ağlatmak için birebir. Eğilmez, ülkenin o dönemde yaşadığı ikilemi, filme ve sonraki kuşaklara aktarırken kendine özgü modernlik kavramını da işlemiş. Pahalı restoranlar, pavyonlar, Almanya fenomeni, erotik dergiler ve televizyon. Bütün bunlar harmanlandığında; ülkenin aslında modernleşmiş ince bir kabuğunun altındaki derin yoksulluğu gözler önüne seriyor. Kahraman'ın çamur üzerinde yalın ayak koşması duygu sömürüsünden ziyade bu amaca yönelik bir göndermedir. Filmde yoksulluk ve zenginlik konularının yansıtılmasındaki en çarpıcı unsur "kan" olmuştur. Kanlarını satan insanlar ve kansızlıktan ölen bir çocuk. Parasızlıktan kanını satanlar ve onları kullanıp zengin olanlar. Metin Akpınar'ın dediği "bu televizyon İstanbul'da benden başka birkaç kişide var" sözü ile insanlığın en masum yanlarından biri olan kan bağışı üzerinden bile zalim bir menfaat elde etmenin mümkün olduğu görülüyor. Eşekten sosis yapanlar, kumsuz sidik satanlar, at yarışındaki dönen dolaplar ve bütün bunların ortasında masum ve hasta bir çocuk. Filmin senaryosu Tarık Akan'ın isteği ile Ertem Eğilmez tarafından Sadık Şendil'e yazdırılmıştır. (zaten Sadık Şendil, o dönem Ertem Eğilmez'in çektiği ve Tarık Akan'in baş rolünü oynadığı hemen hemen tüm filmlerin senaryosunu yazmıştır. Tatlı Dillim, Sev Kardeşim, Yalancı Yarim, Oh Olsun, Mavi Boncuk.) Bu filmde Kemal Sunal'ın ufak bir rolü olmasının nedeni, bu film çekildiği vakitlerde Kemal Sunal henüz başrol oyuncusu değildi. (Bu filmden bir sene sonra 1974'te çekilen Salako ile sinemadaki ilk baş rolünü oynayacaktır.) Bu filmde; Tarık Akan'ı Cüneyt Türel, Halit Akçatepe'yi Pekcan Koşar, Kahraman Kıral'ı ise o yıl 18 yaşında olan; Nilgün Kasapbaşoğlu seslendirmiştir. Bu filmde yer alan bir konuk oyuncudan bahsedilecekse, bu Kemal Sunal değil İhsan Yüce olur. Bu filme kadar onlarca filmi olan İhsan Yüce, bu filmde tuvalleteki adam rolünde, repliksiz bir rolle yer almıştır. Film, Arzu Film sinemasının bilindik matematiğiyle taban tabana zıt bir yapıya sahiptir. Giriş jeneriğinde yüksek tempolu müzik eşliğinde aile bireylerini tanıtıcı hızlı kesmeler değil siyah zemine vuran sessizlik içinde yazılar gelir, karakterler tümüyle gerçektir. Halit Akçatepe, çekimlere başlanmadan önce Ertem Eğilmez'e "Bu filmde Tarık Akan'ın sevgilisi yok insanlar ne için izleyecekler? Tutar mı?" diye sormuş, Eğilmez'in cevabı "Bu filmde sevgi var evlat, insan sevgisi var. Aşk var. Gösterime girdiğinde, salonda sen, ben ve Tarık'tan başkası olmayacağını bilsem bile bu filmi çekeceğim. Biz güzel bir film çektik. zamanla değeri anlaşılacaktır.' demiş, yine haklı çıkmıştır. Film, ayrıca Tarık Akan'ın da en sevdiği filmlerinden birisidir.

mncelik 20 Temmuz 2015 12:31:17

"Canım Kardeşim (1973), duygu yoğunluğu olan, çok sevdiğim bir filmimdir. Canım Kardeşim'deki tipleme, benim Bakırköy'deki gençliğime yakın bir tipleme. Kıyafetler o kadar olmasa da yakın bir tipleme." TARIK AKAN ('BİR YUDUM İNSAN' belgeselinden.)

muslumfurkanaydogdu avatar muslumfurkanaydogdu 01 Temmuz 2015 00:42:13

Sonunda ağlayasim geldi çocuk televizyonu göremeden gitti

Mutlu Haner avatar Mutlu Haner 21 Nisan 2015 01:26:56

Adile Naşit, öğretmen rolünü çok güzel yapmış burada... Bizi her filmde güldüren Adile Teyze bu filmde ufacık bir rolle de olsa çok duygulandırmıştır... Sevgiyle anıyoruz kendisini tekrar...

Yandex.Metrica