Yeni Site Hakkındaki Yorumlarınızı
Bize Bildirin!

Bataklık Bülbülü

Bataklık Bülbülü

8,71

(11 kişi yorum yaptı)

2012-07-31 16:31:59 1 Mayıs 1973 1 Saat 23 Dk Dram Dram

Yönetmen: Nejat Okçugil Nejat Okçugil

Ülke: türkiye

Oyuncular: Lütfü Engin, Muazzez Arçay, Nubar Terziyan, Mahmure Handan, Necip Tekçe, Doğan Bavli, Renan Fosforoğlu, Tuncer Necmioğlu, Bilal İnci, Hale Soygazi Devamını Gör...

Konusu : ‘Ben Gamlı Hazan Sense Bahar’ (1966) (Hicâz) (Melahat Pars). Zeynep; “Nazilli’denim. Bir abimden başka kimsem yok. Evlendirmek istedi beni. Zorla. Ben istemedim. Tarla, bağ, bostan neler vaat etmiş abime, bunak domuz. Mal için satılır mı insan?” Yusuf; “Satılmıyor mu?” Zeynep: “…” Otobüslerin İstanbul’a taşıdığı, kim bilir hangi umut, hangi kaçış içindeki onca kişi arasında bir genç kız. Abisi ‘iki karılı, sarhoş bir tefeciye satmak’ istemiş Zeynep’i! Güzelliği, kaçıp geldiği buralarda da iş açacaktır başına. Kaldığı salaş otel ve iş aramakla geçen günler. Yardımsever(!) otel kâtibi, saz salonunun da sahibi olan patrona sözünü eder. Önce tatlı dille yola gelmesi denenir. “Otelde bedava yatacaksın. Üç öğün yemeğin lokantadan gelecek. Her gece de 100 lira yevmiye.” Yapacağı iş ise ‘hiç canım, saz salonunda konsomatrislikmiş’! “İstemem, yapamam” diyerek karşı çıkar ama atılan tokat ve otele geldiği gün bir aldatmacayla imzalatılan 4 bin liralık borç senedi boynunu büker. Akşam, bir hacıağanın masasındaydı. Bir başka masada ise Yusuf var. (Şarkıcı Leman’a hayran arkadaşı İstanbullu Sedat ile gelmiş). O da taşradan. İnşaatlara deniz kumu çeken bir şirkette çalışıyor. “33 lira yevmiyeli amele.” Saz salonlarının acemisi. Genç kızı, hacıağanın sataşmalarından ve arkadaşının “Heriflerin canını çıkardın, helal olsun” diyeceği bir kavgayla pavyondaki fedailerden kurtarır. Zafer Dilek’in gitarından ‘Bu Akşam Bütün Meyhanelerini’ (Avni Anıl / Turhan Oğuzbaş) melodisinin duyulduğu Galata Köprüsü’nde “Seni bir başına hem de parasız tekrar sokaklara bırakırsam neye yarar. (Bir yer) Bulana kadar benle geleceksin” diyor. Çamurlu sokaktaki iki odalı gecekondu Zeynep’le güzelleşir. [‘Balıkçı Osman’da (1973) Osman’ın eviydi. İçi aynı dışı farklı]. Yatağını verir. Kendisine de, 6 portakal sandığından ayrı bir yatak yapar. “Karyola gibi olacak, aynen.” Kasabasına her göndermek istediğinde genç kız karşı çıkıyor. Bir süre sonra “Dediklerin doğru. Bu şehirde yaşamanın üstesinden gelemeyeceğim” diyerek dönmek isteyince, bu kez de Yusuf itiraz eder; “Gitmeyeceksin. Gücünü gösterip kaçmışsın. Kadere boyun büküp alçalmamışsın. Öyleyse boğuşmaya devam edeceksin.” Sonraki bir dakika boyunca gezdikleri İstanbul, Kız Kulesi, henüz açılmamış Boğaz Köprüsü, işportacıdan Zeynep’e aldıkları hırka (35 lira), güler yüzlü sokak fotoğrafçısı çok güzeldi. En sonunda öyle bir yere götürür ki genç kızı! Arzum Mağazası vitrinindeki gelinliği gösterip “Güzel değil mi? En güzel de sana yakışır. ‘Evet’ der misin? Giyer misin” diye soruyor! Evlenecekler. Ama Yusuf’u “Herifler ikinizi de arayacaktır. (Kızdan) İyi para kazanacaklardı. Hem kızı kaybettiler hem de madara oldular. Bana kalırsa kolla kendini” diye uyaran işçibaşı İstanbullu, kendisinden beklenmeyen bir hata yapar. Saz Salonu’na, Leman’ı dinlemeye gider tekrar! Zeynep’in yerini söylemesi için atılan dayağa (24 yumruk, üç tekme ve bir kafa) yürek dayanmıyor. Bundan sonra olanlar daha da üzücü. Genç kız, hırpalanarak saz salonuna getirilir. “Yusuf’un canına acımıyorsan…” gözdağı ile sazda şarkıcılığa, dahası kapatma olmaya zorlanıyor. Bu duruma fazla dayanamaz ve patronu öldürür. Filmin sonunda, şehir hatlarının bir gemisinde gelinliği ile Zeynep ve Yusuf’u görüyoruz. Kaçacaklardı. Haydarpaşa İskelesi’nde ise polisler beklemektedir. “En çok üç sene, bilemedin beş sene verirler. Namus belasına kanladın elini. Bekleyeceğim. Hem de hapishane önünde, kaldırımlar üstünde. Bir dakika bile ayrılmadan bekleyeceğim seni Zeynep. Ta ki çıkıncaya kadar.” (Yazan: Murat Çelenligil)



burcusara

20 Mart 2019 01:10

Korkarak izledim. Dedim kesin bu film bir felaket ile biter. Aklıma Sevenler Ölmez geldi cünkü oradada bir gazinocu Kartal Tibet ve Fatma Girik'in hayatlarını mahfetmişti. Ama sonundan çok memnun kaldım. Ve Yusuf ile Zeynep o kadar şeker bir çift olmuşlardı ki, rahatlıkla en beğendiğim Kartal Tibet / Hale Soygazi filmi diyebilirim. Bir Demet Menekşe'yi ben herkesin sevdiği kadar sevememiştim Kartal Tibetin Hale Soygazi'ye evli olduğunu söylememesinden. Bu film deki aşk o kadar temiz ve güzel bir aşk ki, insan izlerken gülümseyemeden edemiyor.

Cevap Yaz

KartalTibetTutkunu

24 Ağustos 2017 22:18

Kartal TİBET, Hale SOYGAZİ'nin 5 yıldızlı, 5 filminden biri olarak bu filmde de nedenli uyumlu rolde kestikleri açık Konu: Hale S.., Aydın Nazilli den kaçarak İstanbul'a gelir, kendini ateş çemberin ortasında bulur Onu yardım elini uzatan Kartal TİBET'te Hale'yle yakınlaşıp, belalılarına da karşı mücadele içine girer filmde beni de etkileyen şeyin Hale SOYGAZİ'nin Asil ılımlı ve güzel, hele o masumhane duru güzelliğide var ya gerçi maymun iştahlı biri değilim Ama! O, dönem beni benden aldığını itirafta etmeliyim... Kartal TİBET'in her zaman ki, üstün oyunu filmde de açık

Cevap Yaz

TubaArtan

20 Ağustos 2017 21:24

güzelin çok daha ötesinde....

Cevap Yaz

benimsinema

3 Mayıs 2014 15:01

kartal tibet ve hale soygaziden güzel bir ask filmi..en güzel tarafida o zamanlarin en hit sarkilari dinlemek mümkün

Cevap Yaz

yasak75

30 Mayıs 2013 15:58

şiddetle tavsiye edebileceğim bir film

Cevap Yaz

Göztepe

6 Şubat 2013 00:27

Son derece güzel ılımlı bir film başrolü paylaşan Kartal Tibet ile Hale Soygazi'nin uyumu ile güzel bir film oluşmuş. Hele kendi yaşadığı memleketi Nazilli'yi terkedip İstanbul'a kaçan. Hale Soygazi'nin başına gelenler adeta ateşin ortasında kendini bulan kız. Ona yardım elini uzatan Kartal Tibet . Filmde beni Hale Soygazi'nin güzelliği masumiyeti fazlasıyla beni etkiledi dönemin iyi filmlerinden.!

Cevap Yaz

kartal tibet tutkunu

9 Kasım 2010 14:10

...filmin konseptini yine detaylı olarak Murat bey betimlemiş. Loverman Arkadaş da salt özet "Bir Demet Menekşe" filmiyle özdeşlemiş. Benim; her ikisine katılmamam mümkün değil!.

Cevap Yaz

Loverman

3 Mayıs 2010 23:05

bir demet menekşe tadında güzel bir film. oradaki engel lale belkısken buradaki de bilal inci olmuştur. izlerken insanı dinlendiren bir özelliği var.

Cevap Yaz

performer

3 Nisan 2010 21:52

sinematik olarak bir değeri olmasada yazlık ve anadolu sinemalarında, ellerinde çekirdek işleyen kadın seyirci için tam bir başyapıt. benim için sadece istanbul görüntüleri ve tuncer necmioğlu'nun oyunculuğu önemliydi.

Cevap Yaz

silvester

19 Aralık 2008 12:04

Bu film, bugün çekilse aynı havayı vermez.Bugün. o İstanbul'un havası yok zaten.Saz diye lanse edilen yerler kalmadı bile.Artık işçiler kumocağında kürekle dahi çalışmıyorlar.Herşey zamanında güzel değil mi?İşte bu filmde o güzel,özlediğimiz İstanbul yıllarını anlatıyor bize.Tv de ne zaman bu filmi yakalasam,yinede aynı heyecanla seyrederim........Silvester

Cevap Yaz
Yandex.Metrica