Yeni Site Hakkındaki Yorumlarınızı
Bize Bildirin!

Siyah Gül

Siyah Gül

8,69

(9 kişi yorum yaptı)

2012-07-31 16:31:59 1 Ocak 1970 1 Saat 23 Dk Duygusal Dram Duygusal, Dram

Yönetmen: Ülkü Erakalın Ülkü Erakalın

Ülke: türkiye

Oyuncular: Nevin Akkaya, Haydar Karaer, Hakkı Kıvanç, Faik Coşkun, Hüseyin Zan, Sevim Sevil, Ercan İnangiray, Feridun Çölgeçen, Nubar Terziyan, Çolpan İlhan Devamını Gör...

Konusu : Perez Prado ve Orkestrası’nın ‘Voodoo Suite/Exotic Suite’ uzunçalarındaki (1962) ‘Exotic Suite Of The Americas: Theme Of Two Worlds’ (Prado) ve ardından ‘Shake Hands With The Devil’deki (1959) ‘Dublin 1921/Trouble’ (William Alwyn). ‘Aşkım Günahımdır’da (1968) Şerminlerin olan Köşk. Burayı yaptıranın Gül olduğunu anlamış. Murat; “Evin sahibi sizdiniz demek? Bana, ayyaş bir mimara iş verdiğiniz için size teşekkür etmeliyim değil mi? Bana acımanızı istemiyorum. Acımayın bana... Bu benim duygularımın, bu benim sevgilerimin eviydi. Siyah bir gül için düşünmüştüm bu evi ben. Sevdiğin adamla mı yaşayacaksın burda? Konuş bir şeyler söyle. Nasıl bir adam O? Söyle nasıl bir adam? Yakışıklı mı?” Gül; “Çok! Hem de pek çok.” Murat; “Genç mi?” Gül; “Çok! Hem de çok genç. Görmek istersin herhalde. Yukarda.” Murat; “...” Gül; “Oğlun Murat, oğlumuz!” Nerden nereye. “Byelkin’in Hikâyeleri; Menzil Bekçisi” (1831) (Aleksandr Puşkin) 1940’da ‘Der Postmeister’ adıyla sinemaya aktarılmış. ‘Uçuruma Doğru’ (1949) bizdeki ilk çevrimi. ‘Siyah Gül’ de sonraki sayısız Yeşilçam uyarlamalarından biri. Jenerikte Nihavent ‘Bülbül Âşıkmış Güle’ (Zeki Müren) eşliğinde gül ve (niyeyse) çalar saat var. Galip Baba’nın şehir dışındaki lokantası. Yolcu ve avcıların uğradığı bir yer. Kızı Gül kendisine yardım ediyor. Sesi de çok güzel. Sevim Şengül’ün sesiyle şarkılar söylüyor. Yaşlı adam ‘hasta falan değil Allaha şükür’. Ama artık kocamış. Bu dünyadan çekip gitmeden evladını baş göz etmek istiyor. Yoksa gözleri açık gidecek. Hemen yanlarına yapılan yeni motel ‘işlerini iyice baltalamış’. Müşterileri her gün biraz azalıyor. Yine de mutlu bir yaşamları var. Günlük nafakaları çıkıyor hiç olmazsa. “Bu saatten sonra ne gelen olur ne de giden” dedikleri gece, üç avcı çıkagelir. Murat, Sami ve Güven Erte. ‘Geçe kalmış’, üstelik de kurt gibi acıkmışlar. Hiçbir şey vuramamış olmaları mutluluk verici bir şey. Murat, genç kızın güzelliği ile çarpılmış gibiydi. Gözünü alamıyor. Sami’nin deyişiyle “Biraz daha dalarsa kaybolduğu gündür”. Mutfakta ateş yakılıp bir ‘cennet taamı’ hazırlanır. Galip Baba da Onlarla kadeh tokuşturuyor. Gençliğini anımsamış susturabilene aşk olsun. “Ben de sizin yaşınızdayken her hafta ava çıkardım. Bir gece yarısı avdan dönüyordum. Tipide yolumu kaybetmez miyim? Efendim, bir saat kadar yürüdükten sonra karşıma bir ayı çıkmaz mı?” Bu olayda zarar görüp görmediğini öğrenemiyoruz. Ama Murat ile kızı arasındaki yakınlaşma aileyi de işlerini de dağıtacaktır. Aralarındaki aşkın gelişimi çok hızlı. Birkaç saat sonra samanlıkta birbirlerinin olmuşlardı bile. Delikanlı hemen döneceğini, bülbülyuvası gibi ufacık bir evleri çocukları olacağını söylüyor. Bahçesine siyah güller ekecekmiş. “Rengini senin saçlarından, ışıklarını senin gözlerinden alan siyah güller.” Bunlar ancak 10 yıl sonra gerçekleşecektir. Konuklar ertesi sabah ayrılırken Murat’ın Siyah Gül’ü gözyaşları içindeydi. Delikanlı bir mimar. Güzel bir evi var. İç çekimler Suat Sadıkoğlu’nun Ortaköy’deki Yalısı’nda yapılmış. Adını öğrenemediğimiz amcası Feridun Çölgeçen’in şirketinde çalışıyor. O av dönüşü kendisini bir sürpriz bekliyordu. Üç aylığına İsviçre’ye gidecekmiş. Pasaportu ve bileti hazır, uçağı da kalkmak üzereymiş. Senaryoda ‘uçağın ne zaman kalkacağı’ çelişkili. Aynı sahnede 3 ve 4 saat sonra olarak geçiyor. [Çolpan İlhan, buradaki kazak ve kolyeyi ‘El Kızı’nda (1966) Nazan-Türkan Şoray’a bira ikram ederken kullanıyordu]. Bu işin sonunda bir umum müdürlük yatıyormuş. Koca şirketin başına geçecekmiş. Amca Bey daha sonra kızı Gönül’le evlendirmek istiyor. Kahramanımız daha ağzını açmaya fırsat bulamadan Yeşilköy’deki Austrian Airlines uçağına binmişti bile. Bu sürede Siyah Gül’ün gözü yollarda, geçen arabalardaydı. Konuşması, havası, her şeyi başkalaşmış. Şarkı bile söylemiyor artık. Komşuları Yaşar Amca “O kadar düşme üzerine. Genç kızdır. Sıkılıyor tabii yavrucak” diye akıl veriyor Galip Baba’ya. Oysa Gül hamileymiş. Bir gün, baygınlık geçirir. Gelen Doktor “Endişelenecek bir şey yok. Bir torununuz olacak. Dede olacaksınız” demişti. ‘Endişelenmek’ şöyle dursun, bunu duyan yaşlı adam kalp krizi neticesinde sizlere ömür. Gül oralarda daha fazla kalamaz. Lokantayı satıp parasını bankaya yatırmış. İstanbul’a, bir gece kulübünde dansöz olan Melahat’ın yanına gider. [Türkan Şoray burdaki pardösüyü ‘Siyah Gözler’de (1965) Fikret-Fikret Hakan ‘34 DH 617’ plakalı arabasıyla su sıçrattığında giyiyordu]. Üç denmişti oysa Murat beş ay sonra KLM ile döner İsviçre’den. Amcasının şerefine hazırladığı ziyafeti falan duyacak halde değil. Nice zaman önce verdiği sözü tutmak için gittiği o lokantanın yerinde yeller esmekte şimdi. ‘Yollar Uzak Gelemedim’ (Suat Sayın). Siyah Gül’ü Memduh Alpar’ın gazinosunda şarkıcılık yapıyor. Önceleri sahne heyecanıyla biraz mahcupken kısa sürede açılır. [Türkan Şoray bu tuvaleti ‘Siyah Gözler’de şampanya sahnesinde giyiyordu]. Bir çocuğu olmuş; Metin. Melahat Ablasına sevdiği erkeği anlatırken “Murat! Bildiğim tek şey bu. Sadece bir isim” diyor. Delikanlının, mimar olduğunu söylemesine, avcılığına ve ‘34 AR 910’ plakalı arabasına dikkat etmemiş demek. Sonraki bir sahnede “Kimbilir belki, belki baban da bizi arıyordur yavrum” diyecektir oğluna. [Türkan Şoray’ı bu elbise ile ‘Siyah Gözler’de (1966) Fikret-Fikret Hakan’ın Londra’dan gönderdiği ‘Big Ben’li kartı okurken göreceğiz]. ‘From Russia With Love’daki (1963) ‘Tania Meets Klebb’ (0.32’den itibaren) (John Barry). Murat, arkadaşlarına “O’nu mutlaka bulmalıyım” diyor. Siyah gülsüz yaşamak bile gelmiyormuş içinden. Sami daha ‘realist’. “Ben de senin gibi, bir kızı aramıştım yıllar evvel. 5 sene sonra kocası ve iki çocuğu ile karşıma çıkmaz mı? Bu kızdan hayır yok arkadaş. Ben senin yerinde olsam Gönül’le evlenir keyfime bakarım.” ‘Thunderball’daki (1965) ‘Electrocution-The Spa’ (John Barry). Gönül, ‘Siyah Gül hikâyesini’ duymuş. Doğru olup olmadığını soruyor. Murat ise “İnsanlar için türlü türlü şeyler söylenir” diye geçiştiriyor bu önemli konuyu. ‘Shake Hands With The Devil’deki (1959) ‘Professor Sean Lenihan’ (William Alwyn). Amcabey ‘kalp kifayetsizliği’ nedeniyle yataklara düşmüş. Ne kadar ömrü kaldığı meçhul. ‘Bir gün bir yerde düşüp kalması mukadder’ ve kızı için endişe ediyormuş. Murat’la konuştuğu sahnede kendisinden beklenmeyecek ölçüde dürüsttü; “Yıllarca aradığın kadını bulman için bekledim. Seviyorsun O’nu. Kimdir, kimin nesidir bilmiyorum. Ama seven insanlara hürmetim vardır. Gönül de küçük yaştan beri çok sever seni, çok beğenir. Bir babanın en büyük mutluluğu evladının mürüvvetini görmektir. Gönül’le hemen evlen demiyorum. O’nu bulmaktan ümidini kestiğin zaman seveceğin, evleneceğin insan kızım olsun. Kızını çok seven çok seven bir baba olarak istiyorum bunu senden. Amcan olarak.” ‘Hani Bir Gün Gelecektin (Yalancısın)’ (Teoman Alpay). Gül, Melahat’la 6 aylık bir Anadolu turnesine çıkmış. İzmir’de Hüseyin Zan’ın pavyonunda bu Nihavent şarkıyı söylüyor. [Türkan Şoray’ı bu elbise ile ‘Siyah Gözler’de (1966) kadeh fırlatarak aynayı kırarken göreceğiz]. Bir rastlantı ile Sami de seyirciler arasındaydı. ‘Thunderball’daki (1965) ‘Chateau Flight’ (1.06’dan itibaren) (John Barry). Haberi alan Murat, İzmir uçağına koşuyor. İlk binen olmak ister gibi bir hali var. Ne kadar çabuk binerse o kadar erken hareket edeceklerini düşündü herhalde. Ama hevesi kursağında kalır. Patronun tacizi nedeniyle Gül ve Melahat çoktan İstanbul’a dönmüşler. Sami’ye “Benim bütün ümit ışığım söndü. Gül artık benim için bir rüya, karanlık bir rüya” diyor. Bu konuşma, seyirciyi Gönül ile evlenmesine hazırlamak, durumu mazur göstermek için. Franck Pourcel Orkestrası’ndan ‘Il Faut Savoir’ (1961) (Charles Aznavour). Amca öldükten sonra nikâh defterine imzaların atılması bu melodi ile. ‘Son Ümidim De Bitti’ (Sadettin Kaynak / Mustafa Nafiz Irmak). Gül de duruma uygun bir Hicaz şarkı söylüyordu gazinoda. ‘From Russia With Love’daki (1963) ‘Gypsy Camp’ (John Barry). Metin’i babasının geleceği masalı ile oyalayıp duruyor ama daha değişik bir şeyler yapması gerektiğine karar vermiş. Melahat’a “O’nun karşısına, samanlıkta teslim olmuş bir hancının kızı olarak değil çocuğunun anası, şöhretli bir kadın olarak çıkacağım” diyor. Bankadaki parasıyla ‘Siyah Gül’ adlı bir yer açmış. Bu durum Hollywood filmi ‘The Samaritan’daki (2012) Foley-Samuel L. Jackson’ın sözlerini çağrıştırdı; “Sen değiştirmezsen hiçbir şey değişmez.” Taşındığı ev ‘Çirkin Kral’da (1966) Nurlanlarındı. Yıllar geçmiş ama çok istemesine karşın Murat’ın ‘maalesef’ bir oğlu olmamış. Doktor Muzaffer Yenen’e göre Gönül’ün durumu ‘çocuk sahibi olmaya müsait değilmiş şimdilik’. Murat, ‘karısı kendisini suçlu hissetmesin, hırçınlığı siniri dağılsın’ diye bir gece kulübüne gitmelerini önerir. Sabaha kadar çılgınlar gibi eğleneceklermiş. Ne yararı olacaksa. ‘Bülbül Âşıkmış Güle’ (Zeki Müren). Tahmin edileceği gibi Siyah Gül’e giderler. İkisinin bakışlarından Gönül her şeyi anlıyor. [Çolpan İlhan ve muhteşem küpelerini ‘Akşamcı’daki (1966) kumar sahnesinde tekrar göreceğiz]. Evdeki tartışmada “Mazide kalmış bir kadın O benim için” laflarını dinlemiyor bile. Sonunda işi bitirir; “Burası benim evim, sen de benim babamın yanında adam oldun.” Delikanlı “O’na gitmeyeceğim ama senin evinde de, babanın işinde de kalmayacağım artık” demesine karşın Siyah Gül’de alır soluğu. Aylarca, senelerce aradığını, İstanbul’u alt üst ettiğini, bulamayınca evlenmeye mecbur kaldığını(!) anlatıyor sevdiği kıza. Bülbülyuvası gibi evi, bahçedeki siyah gülleri falan hatırlatıyor. Karısını hiç sevmemiş. Sevememiş. Ölmüş bir adama verilmiş bir sözle bağlıymış Gönül’e. Şimdi gidip her şeyi konuşacakmış. “Yalnız seni sevdiğimi söyleyeceğim. Anlayışlı kadındır. Anlar(!) bizi. Bilir sevmenin ne olduğunu” diyor. Ertesi gece yine oraya geleceğine söz vererek ayrılır. “Bir daha ayrılmamak, yalnız senin olmak, seninle olmak istiyorum. Artık yarınlarımız var. Yarın bizim. Yarın gene burada buluşalım. Burda bekle beni. Sana, yalnız senin olarak döneceğim.” ‘Thunderball’daki (1965) ‘Crash Landing-The Bomb’ (John Barry). Bu ‘fiyakalı’ sözü de yerine getiremiyor. Çünkü Gönül bir kutu hapla intihar girişiminde bulunmuş. ‘Thunderball’daki (1965) ‘Electrocution-The Spa’ (John Barry). “Yalvarırım gitme Murat, beni bırakma” diye sayıklıyor. Durumu tehlikeli olabilirmiş. Doktor Muzaffer Yenen, delikanlının sözünden cayacak olmasını haklı göstermek ister gibiydi; “Bir insanın hayatı sizin elinizde. Üstelik kocasısınız. Kendine gelince sizi yanında görmeli (‘seyirci iyice anlasın’ diye bunu iki kez söylüyor). Bu O’nun yeniden hayata gelişi olacak.” Sonrasında Murat’ı hep sarhoş olarak görüyoruz. İşe, eve boş vermiş. Meyhanede sevdiğinin taş plaktaki sesini dinliyor. ‘Bülbül Âşıkmış Güle’. Yeşilçam filmlerinin olmazsa olmaz sahnesinde Hakkı Kıvanç “Ulan amma ağır be. Bir saattir gır gır gır. Çekilir mi be? Uyuduk be” diyerek şarkıyı keser. Ninni dinlemek isteyen anasının kucağına gitsinmiş. Kahramanımız, iyi bir dayakla plağı tekrar dinlemeye ikna eder kendisini. İçki batağına batmışken mesleki bir teklif alır. Gelen kişi tanıdık; Melahat. ‘Sanata, sanatkâra ve sevgiye hürmet eden biri’ olarak tanıtır kendini. ‘Hatırası çok önemli olan bir ev’ yaptırmak istiyormuş. Murat “Ben artık öldüm Hanımefendi. Çalışmıyorum” diye nazlansa da sonunda kabul eder. Şipşirin, duygularına göre ve ‘unutmak istediklerini kolay unutturacak’ bir yuva yapacakmış. İnşaat ustası Çavuş-Osman Türkoğlu’yla kolları sıvarlar. ‘From Russia With Love’daki (1963) ‘Tania Meets Klebb’ (John Barry). Çizim yapıyor, çok sıkı çalışıyor. Hep sözünü ettiği bülbülyuvası gibi ev çıkar ortaya. ‘Aşkım Günahımdır’da (1968) Şerminlerindi. Sonunda, burayı yaptıranın Gül olduğunu anlayınca biraz bozulur. Ama Metin’i görünce her şey tatlıya bağlanır. Bu arada Gönül de aradan çekilmesi gerektiğini anlamış. Onları çok seven bir yabancı olarak hatırlanmak istiyor. “Anlatması, anlatılması güç şeyler bunlar. Sevgi bazen çok güzel, bazen çok acı. Benim kaderimde de acısını tatmak var” demişti. Olaya tersten bakarsak Murat aynı olgunlukta davranır mıydı acaba. “Merhum İvan Petroviç Byelkin’in Hikâyeleri: Menzil Bekçisi” (1831) (Aleksandr Puşkin) (1997-Cem Yayınevi) (Çeviren Ataol Behramoğlu) Çarlık Rusya’sında geçiyor. Yazar 1816’da iki katlı posta arabası ile seyahat ederken bir durakta Menzil Bekçisi Samson Vyrin ve güzeller güzeli kızı Dunya ile karşılaşır. 14 yaşındaki tazeyi unutamayıp birkaç yıl sonra tekrar oraya gider. Ancak bulamaz. Yaşlı adamın anlattığına göre üç yıl kadar önce hafif süvari yüzbaşısı Minsky tarafından, deyim yerindeyse, Petersburg’a kaçırılmış. Kızının hasretine dayanamayan yaşlı adam ta oralara kadar gitmiş fakat terslenip geri gönderilmiş. O zamandan beri haber alamıyormuş. “Rastgele bir çapkının baştan çıkarıp bir süre oyalandıktan sonra fırlatıp attığı ne ilk ne de son kızdır O. Petersburg’da yığınla var bu gencecik ahmaklardan” diyor. Yine bir zaman sonra Yazar oraya tekrar gider. Menzil Bekçisi ‘ayyaşlıktan ölmüş’. Komşudan öğrendiğine göre Dunya, üç çocuğu ile babasının mezarını ziyarete etmiş. ‘Der Postmeister’ (1940) biraz değişik. Babasının ‘küçük güvercini’ Dunja, süvari yüzbaşısı Minsky tarafından evlenme vaadiyle kandırılarak St. Petersburg’a götürülür. Sonunda elden ele dolaşan bir hayat kadını olur. Kızı hakkında dedikodular çoğalınca Der Postmeister durumu gözleriyle görmek için oralara gider. Dunja o sıralar Mitja ile beraberdi. Babasını kandırmak için Minski’den rica minnet sahte bir nikâh sahnesi düzenliyor. Babası huzur içinde evine döner. Sonrasında işler karışır. Minsky, Sivastopol’de savaşta ölür. Mitja’nın intiharına dayanamayan Dunja da babasından çok evvel mezara girer. ‘Kaderin Cilvesi’ (1966) gibi onlarca filmde bu konu tekrar tekrar işlenecektir. Franck Pourcel’in ‘Pourcel Portraits’ albümündeki (1962) ‘Georgia On My Mind’ (1930) (Hoagy Carmichael / Stuart Gorrell). ‘Rahmetli’ amcası Feridun Çölgeçen’e verdiği sözü yerine getiriyor. Oysa aynı şeyi sevdiği kız için yapamamıştı. Murat; “Ağlamakta haklısın. Amcamın ölümü hepimizi şaşırttı. Ani oldu.” Gönül; “Senden başka kimsem kalmadı. Senden başka kimsem yok.” Murat: “Hep senin yanında olacağım (Hayri Esen’in seslendirmesinde ‘olucim’). Belki de bir hayat boyu (ilerde bu sözden de cayacağı için ‘belki’ ile durum kurtarılmak istenmiş). Amcam böyle olmasını isterdi hep. O’nun için.” Çok değil 1 sahne sonra imzalar atılıyor. Hayatının aşkı Siyah Gül ise bunu 10 sene bekleyecektir. ‘Amcası istediği için evlenmek zorunda kalmış’ Gönül’le. ‘The Crimson Rivers’daki (2000) Fanny Ferreira-Nadia Farés “Hayatını bir insanla yüz yüze geçirmek zorunda kaldığın zaman kendinden ödün verirsin” diyordu. Bizimkinin zararı sadece kendisine değil. Pek çok kişiye. Hatta Gönül’e de. (Yazan: Murat Çelenligil)



Ali_Alamuti

20 Kasım 2019 18:52

Şaşkın bir adamı hayatlarına plansız bir şekilde alan kadınların sebep olduğu mantık sınırlarını zorlayan talihsiz olaylar dizisi. İzleyenleri üzüntüden perişan etmek hedeflendi galiba. Türkan Şoray hatrına izledim.

Cevap Yaz

burcusara

20 Mart 2019 01:27

Türkan Şoray'ı hep Kadir İnanırla yakıştırırlar ama ben Kartal Tibet ile beraber oynadığı tüm filmlerini çok beğendim. Aynısını Fatma Girik için de söyleyebilirim. Bence zaten Kartal Tibetin dört yapraklı yonca ile uyumu mükemmel. Kavuşmaları beni çok sevindirmişti bu filmde çünkü istemeyerek ayrı kaldılar bu kadar sene. Çolpan Îlhan'ın performansı ise tek kelime ile mükemmel.

Cevap Yaz

ozguraydin

30 Mayıs 2016 12:37

efsane aşk filmi..şiddetle tavsiye edilir....

Cevap Yaz

benimsinema

7 Ağustos 2013 23:38

filmin kahramani colpan ilhan, kadinin sanki ruhunda var sanki deli olmak, fizigide el verislidir... bu filmdede suzan avci iyi rolde...neyseki mutlu sonla bitiyor

Cevap Yaz

kariz_ma_35

30 Mart 2011 00:19

Kartal Tibet'in seyrettiğim ilk siyah beyaz filmi. Yıllar öncesinden birbirlerini seven. Bu ilişkiden çocukları olan. İki sevgilinin durumu. Arkadaşları ile ava çıkan "Murat" Kartal Tibet. Tanıdığı bir işletmeye uğrar. Sahibi "Galip" Nubar Terziyan'dır. İlk görüşte birbirlerine tutulurlar gül ile murat. Mimar amcasının işlerini yürüten "Murat" Kartal Tibet avrupa'ya gitmek zorunda kalır. İlişkiden sonrada "Gül" Türkan Şoray rahatsızlanır. Doktor kontrolünde hamile olduğu ortaya çıkar. Durumu öğrenen babası "Galip" Nubar Terziyan üzüntüye dayanamaz vefat eder. Oradan taşınan "Gül" Türkan Şoray. Ünlü bir şarkıcı olur. Tesadüf eseri iki sevgili karşılaşır. Fakat "Murat" Kartal Tibet amcasının vasiyeti üzerine. Kızı "Gönül" Çolpan İlhan ile evlenmiştir. Kısa bir gerginlikten sonra. Filmin sonunda "Murat" Kartal Tibet karısı ve çocuğuna döner. Film oyunculuk olarak üst düzeydi. Zaten Kartal Tibet'in rol aldığı bir filmde bu olay söz konusu bile değildir. Fakat senaryo kısıtlıydı. Filmin senaryosu daha şekilli olabilirdi. Bazı yerlerde kısırlık var. Şunuda belirtmek isterimki Suzan Avcı'nın iyi kadını oynadığı nadir filmlerden.

Cevap Yaz

kartal tibet tutkunu

26 Temmuz 2009 10:29

BEN BU FİLİM İÇİN: YALIN BİR SENARYO DİLİ ANLATIMI İLE GEÇEN, YALIN BİR: Ülkü EREKALIN KLASİĞİ OLMUŞ FİLİMLERİNDEN BİR TANESİDİR DİYORUM. Kartal TİBET&Türkan ŞORAY HATIRINA İZLENİR DİYE İZLEDİĞİM BİR FİLİM...

Cevap Yaz

nurettin_akgoz@hotma

22 Haziran 2009 13:39

BEN BU FİLİM İÇİN: YALIN BİR SENARYO DİLİ ANLATIMİLE GEÇEN, YALIN BİR: Ülkü EREKALIN KLASİĞİ OLMUŞ FİLİMLERİNDEN BİR TANESİDİR DİYORUM. Kartal TİBET&Türkan ŞORAY HATIRINA İZLENİR DİYE İZLEDİĞİM BİR FİLİM...........

Cevap Yaz

termos

15 Nisan 2009 18:27

çok da izlenmesi gereken bir film değil gibi. filmin ilk 15 dakikasında konu çözülüyor, gerisi artık türkan şoray ve kartal tibet'in oyunculuk kalitesi

Cevap Yaz

bitah

7 Ocak 2008 22:09

Merhaabaa arkadaşlar siteyi yeni keşfettim ve benim bir istirhamım olacak.. Annem eski siyah beyaz türk filmlernin hastası özellikle siyah gül ve buna benzer susuz ya beyaz mendil yakılacak kitap vs.. filmleri tekrar görmek istiyor.. Bende dileğini yerine getirmek istiyorum nerden bulabilirim veya nerden indirebilirim bana yardımcı olabilirseniz çok sevineceğim.. İyi akşamlar dilek öztürk

Cevap Yaz
Yandex.Metrica