Yeni Site Hakkındaki Yorumlarınızı
Bize Bildirin!

Kurtlar Vadisi

Kurtlar Vadisi

8,26

(172 kişi yorum yaptı)

2012-07-31 16:31:59 1 Ocak 1970 1 Saat0 Dk Aksiyon Polisiye Macera Gerilim Aksiyon, Polisiye, Macera, Gerilim

Yönetmen: Osman Sınav Osman Sınav Osman Sınav Erhan Ekiz Osman Sınav, Osman Sınav, Osman Sınav, Erhan Ekiz

Ülke: türkiye

Oyuncular: Erdoğan Tutkun, İhsan Erdemir, Murat Şen, Funda Oskay, Hümay Güldağ, Faruk Akgören, Abdulbaki Harputlu, Baki harputlu, Nilay Dorsa, Murat Şen Devamını Gör...

Ödüller: En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu (Polisiye)En İyi Kadın Oyuncu (Polisiye)En İyi Dizi (Polisiye)En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu (Polisiye)En İyi Yönetmen (Polisiye)En İyi Müzik (Polisiye)

Konusu : Kurtlar Vadisi'nde; sokaklardan başlayıp, belli bir hiyerarşik bütünlük içinde kademe kademe yükselen ve en tepede son derece etkili bir "konseye" dönüşerek ülkeyi avcuna almayı amaçlayan çok güçlü bir mafya örgütü ile, o örgütle mücadeleye soyunanların serüvenleri anlatılır. Bu hem toplumsl hem de bireysel yansımaları olan serüvendir. Özel olarak yetiştirilen Polat ; estetik bir ameliyatla sahip olduğu yeni yüzü ve yeni kimliğiyle alt basamakları tırmanarak mafya örgütünün içine sızdırılır. Bu, Kurtlar Vadisi'ndeki "uzun ve belalı yolculuğa" doğru atılmış ilk adımdır.

Yapımcı

Danışman

Kurgu

Sanat Yönetmeni

Yapım Ekibi

Yönetmen Ekibi

Yazım Ekibi

Kamera Ekibi

Işık Ekibi

Sanat Ekibi

Makyaj Ekibi

Ses Ekibi

Efektler

Oyuncu Seçimi

Seslendirme

Diğer



Mtekke

17 Kasım 2017 23:35

Kendi türünde üzerine bir dizi daha yoktur

Cevap Yaz

enginyuksel1982

19 Eylül 2014 11:17

dönemine göre iyi denilebilecek bir mafya dizisiydi 7/10

Cevap Yaz

kral_affetmez

19 Kasım 2013 17:52

sırf psikopat karakter süleyman çakır için bile izlenmeye değer.zaten dizinin en beğendiğim karakteri önce polat alemdar sonrada süleyman çakır idi. türk televizyon dizilerinin diğer diziler arasından kolaylıkla sıyrılan ve tahta geçip yıllarca tahtını hiçkimselere kaptırmayan bu dizi gibi bu kalitede bir diziyi bence bu dizinin yapımcıları bile çekemezler bir daha artık. süper ötesi tam psikopat dizi. hastasıydım yaw

Cevap Yaz

tamer71

2 Kasım 2013 11:46

Kim ne derse desin... Türk Dizi sektörünün bir kaç mihenk taşı varsa biri de kurtlar vadisidir. Bitti...

Cevap Yaz

FOSTERKANE

16 Haziran 2012 02:07

kurtlar vadisi 1. bölüm        sanıldıgı gibi kurtlar vadisi dizisi dünyada bir ilk veya türkiyede bir ilki gerceklestiren bir dizi degildir. bunu türkiyede gerceklestiren (sadece bir kac bölüm olsada) ilk dizi süper baba olmustur.  yurtdısında yapılan yapımlara baktıgımızda da 80 li yıllarda kurtlar vadisinden yıllar önce yapılan la piovra isimli bir italyan dizisi vardı. la piovra (1984 - 2001) anlatım olarak  bizim kurtlar vadisinden daha üstündü en azından hollywood takliti (action sahnelerini kastediyorum) bir dizi degildi. zaten derin devlet konusunu anlatan veya anlatmaya calısan dizilerden önce sinema filmleri vardı yani sinema bu konulara daha evvelden deginmisti. amerikan, italyan sinemasında oldugu gibi 70 li yıllarda bir cok türk filminde de bu konular ele alınmstı.          derin devlet bu filmlerde devletin kanunun üstünde olan mafya babaları veya zengin is adamları olarak tüm uygulanan agır sansüre ragmen bu filmde görülmekteydi. o yıllar icin elbette bu konulara deginmek yürek ve cesaret isteyen birseydi. bugün ise -nerdeyse tüm dünyada oldugu gibi-  her yönetmen, senaryo yazarı kolayca bu konuları degine bilir yani bugün kimse böyle bir film veya bu konları ele alan bir dizi yapıyorum diye övünmesine gerek yoktur.            anlatmak istediklerim uzun oldugundan bölüm bölüm yazmak istiyorum. kurtlar vadisi konusuna son bölümlerde yine deginecegim. bunu su yüzden yazıyorum : bazı bölümler icin örnegin amerikan sinemasında veya italyan sinemasında yapılan mafya/derin devlet filmlerinin kurtlar vadisi yle ne ilgisi var diye düsünenler olabilir. ama bence tüm filmler bir bakıma aynı konuyu ele aldıgından aynı kategori giriyor ve ne yazik ki bu yapıların icinde en kötülerden biridir kurtlar vadisi.                 1: kurtlar vadisin den önce süper baba dizisinde derin devleti görmüstük :  süper baba dizisinin kacıncı bölümüydu hatırlamıyorum, bir cete cevdet den (metin cekmez) harac almak ister. cevdet de fikret ve diger arkadaslarıyla ilk önce bu ceteye karsı cıkar ama karsısındaki gücün cok büyük oldugunu görünce elinden birsey gelmeceyecegini anlar.cevdet yinede razı gelmez harac vermeye. bir catısma cıkmadan araya mahalleden tanıdıkları ve sevdikleri rasim baba (abdullah yüce) girer. eski tanıdıgı -belli ki güclü bir mafya patronu olan-  rüstem aga yi (kamran usluer) araya sokar. rüstem aga ve adamları cevdet den harac isteyen arap kadri (nihat nikerel) ve adamlarından daha güclü cıkar. ve sonunda arap kadri cevdet den harac almaktan vazgecer. bu olay kapandıktan sonra (hatırladıgım kadarıyla) fikret/fiko (sevket altug) insanların kanunlardan degilde mafyalardan cetelerden yardım istemelerine bu caresizlige sitem eder. ama cevdet icin baskada bir cözüm yolu yoktu.            2. süper baba nın cevdet den harac istenildigi bölme geri dönelim. cünkü bu bölümdeki final sahneleri hala türkiyede inandırıcı mafya dizileri yapa bilenecegini göstermisti. bu bölümde ilk basta  cevdet den harac isteyenler tasra/köy kiyafetli adamlardı yani kurtlar vadisinde alısık oldugumuz  takım elbiseli "cool adamlar" degildiler. cevdet ve arkadasları bu adamları bir olup sürerler, kovalar. böylece ilk basta kazandıklarını zannederler ve bu bölüm finaline dogru sevincli ve mutlu halde  kahkalar atarken gecenin karanlıgında birden takım elbiseli onlarca adam bunların etrafını sarmıstır. cevdet ve arkadaslarının sevinci böylece hüsrana döner. harac isteyenlerinin sadece bir kac kisi degil cok güclü bir güc oldugunu anlarız cevdet le birlikte. bugün bu bölümün finalli hala insanları etkilermi bilmem ama o yıllarda (93 veya 94) beni cok etkilemisti. -kendimi tekrarlayrak- bu bölümü izledikten sonra türkiye hala inandırıcı mafya dizileri veya filmler yapıla bilenecegine inanmıstım.  süper baba dizisi önceside bazı denemeler -dizi olarak yapılmıstı ama sonuc olarak hicbiri basarılı olmamıstı . yanlıs hatırlamıyorsam bu basarılı süper baba bölüm/bölümlerini osman sinav yönetmisti. ama bu basarı tek sinav a mi ait yoksa dizisinin arka planında kalmakla yetinen yavuz turgul mı yoksa dizisinin yazarı sulhi dölek mi ait bilmiyorum. mesela turgul un cektigi eskiya filminde de demircan (melih cardak) ve adamlarının olusturdugu cetede cok basarılı bir oyun sergilemislerdi. ama sonuc olarak bu basarı bu fikir kime ait olursa olsun süper baba nın bu bölümü türkiye hale inandırıcı ve kaliteli diziler yapa bilenecegini kanıtlanmıstı.  süper baba dizisinden ayrıldıktan sonra osman sinav deli yürek dizisini cekti ve cokta basarılı oldu. zaten böylece türkiye yavas yavas avantür tarzında mafya dizilerinin yolunu acti. yani bence süper baba olmasaydı kurtlat vadisi de olmazdı.          3. süper baba dizisinden öncede mafya dizileri yapılmıstı. ama hicbiri uzun süre basarılı olmadı. mesela cüneyt arkın ın oynadıgı polis (1992) dizisi vardı. ama bu dizisinin inadırıcı olmasından cok asıl izlenme nedeni arkın ve eski yesilcam oyuncularının bu diziside oynamasaydı. dizise gördügümüz mafya adamlarının inandırıcı hic bir yanı kalmamıstı artık. 70 lerde cüneyt arkın ın  yılmaz güney ın oynadıgı avantür mafya filmlerinde bir tad bir renk varken 80 lerde artık bir zorlama vardı sanki filmlerde. anlatılan gercek gibi degildi artık. cüneyt arkın olsun kadir inanır olsun veya eski yesilcam filmlerinde kötü adamları canlandıran arkın dan dayak yiyen adamlar ve mafya patronları örnegin erol tas, hayati hamzaoglu, kazım kartal, süheyl egriboz, ibrahim kurt, kudret karadag ve digerleri gibi artık insanları istemeden bile olsa gülümsetiyor bir deja vu duygusu yasadıyordu. ama haklarında yememek lazım yıllar icinde o kadar filmlerde oynatılmıslardaki ister istemez yüzleri eskimisti beyaz perde de. elbette bu tek onların sucu degildi bence daha cok yapımcıların sucu hatasıydı. iste bunun son örnegide polis dizisi olmustu. bu dizisiden sonrada eski yesilcam oyuncularına yeni dizilerde yer verilmemeye baslanmıstı.          4.derin devlet konusunu dokunulmaz kisiler olarak ele alırsak yani yargılanmaz kanunun üzerinde olan kisiler o zaman böyle karakterlere eski yesilcam filmlerinde cokca rastlarız .o zaman ki agır hatta cag dısı sansüre ragmen eski türk filmlerinde derin devlet/mafya/dokunulmaz kisiler konusuna defalarca deginilmis oldugunu görüyoruz yani bu konuları ilk ele alan kurtlar vadisi degildi. bugün öyle bir hava verilmek isteniyor.  80 li yılları hatırlayanlar bilir o yıllarda bile birileri icin "bu kisiye dokunulmaz" veya "bu kisi yargılanmaz" denilinirdi. yani birileri hep korunurdu kollanırdı birileri tarafından. türk sinemasında bunlar kanunun üstündeki beylerdi.         örnek 1. insan avcısı (1975/duygu sagıroglu) zafer (zafer par) "onlar görülmez. görülsede yakanlnmaz. yakanlansada mahkum edilecek delil bulunmaz" diye isyan eder polis metin e (cüneyt arkın).   2. cemil (1975/melih gülgen) emniyet müdürü (yüksel gözen) komiser cemil i (cüneyt arkın) vehbi yi (yıldırım gencer) rahat bıraksın diye kac defa uyarır. müdürün gercek suclu kim oldugu umrunda degildir. vehbi ye dokunan yanar diye düsünen müdür sonunda haklıda cıkar. 3. cemil dönüyor (1977/melih gülgen) bu defa dokunulmaz kisi adnan dır (memduh ün).  derin devletin korudugu kisiler arzu filmlerinde bile var. 4. aile serefi (1976/orhan aksoy) fehmi bey (muhip arcıman) güclü ve zengin bir adamdır. oglunun intikamını almak icin yoksul bir aile ezer. ve tüm film boyunca bir defa dısında polisi görmeyiz. belli ki fehmi beyin gücünü kendisini kollayanlardan alıyor. 5. bizim aile (1975/ergin orbey) kollama konusunda aile serefinden  daha radikal bir filmdir. saim bey in (saim alpago) gücü bu filmde saklanmaz. filmde resmen devlet gücünün saim beyin elinde oldugunu gösterir. saim bey yasar (münir özkul) ustayı isinden kovmakla kalmaz tüm ailenin kaldıgı evi ellerinden alır. adam  o kadar güclüdürki ailenin elinden hic bir hakkı yokken kanunlara arkasına alarak ailenin elinden evlerini alır. aile serefinin aksine bu filmde kanunların bu adama dokumadıgı islemedigini acıkca gösterir. 6. istanbul 79  (1979/orhan aksoy) ve 7. umut sokagı (1986/serif gören) filmlerine yorum yazdım bu yüzden tekrarlamaya gerek görmiyorum. 8. gelincik (1978/serif gören) bir iftira sonucu tuttuklanan alisan (cüneyt arkın) fatma nın babasının telefon aramasıyla özgürlügüne kavusur. telefonda ne konusuldugunu duymuyoruz. 9. vatandas rıza (1979/cüneyt arkın) rıza (cüneyt arkın) davasını siyasetciler necdet celikel e (osman fahir seden) yardımlarını kestikten sonra kazanır. eger necdet celikel e arkasındaki birileri  kalsaydı vatandas rıza yenilirdi. 10.yıkılmayan adam (1977/remzi jöntürk). 12. yarınız adam (1976/remzi jöntürk) ve son olarakta pek göze gelmesde kana kan (1976/ertem görec) filmde savcı (ali sururi) bilindik yesilcam filmerinin aksine bu defa yardımsever degildir soguk ve ilgisizdir. sanki sucluları yakalamacagını bastan bilir.  "oglum iyi ki sikayetde bulundun" bile demez bilindik  yesilcam filmlerinde oldugu gibi- niye ?            5. kurtlar vadisin sevilmesinde cok büyük bir payda dizideki mafya babalarının genelde pek tanılmamıs oyuncuların canlandırması olmustur.elbette bu pekde yetenekli olmayan necati sasmaz ın biraz olsun kurtarıyor. bu sayede cansız oyunculugu pek göze batmıyor. ama bu karizmatik kötü adamlar förmülü kurtlar vadisinden evvelde türk sinemasında uygunlanmıstı evvel karizmatik kötü adamalar.  3 örnek : 1.  kanun gücü (1979) cüneyt arkın yönetmenligini yaptıgı filminde bilindik tanıdık bir oyuncu yerine bilinmedik bir oyuncusu secmis.haluk durak yesilcam izleyicisinin tanımadıgı bir oyuncu oldugundan filme renk katmis. 2. en büyük patron (1975) fikret hakan yönetmen olarak filminde oynayan hayati hamzaoglu yerine bir degisiklik yapıp filmindeki kötü adamı tanınmadık bir oyuncuya oynatmıs. 3. hinc (1976) natuk baytan da tamer balcı yı secmis. sanırım dünya sinemasında bunun en büyük örnegi james bond filmi goldfinger (1964/guy hamilton) filmi olmustur. gert fröbe nin oyunculugu karizmatik kötü adam cok basrılı canlandırmıstır.   kurtlar vadisinin sevilme nedenide bu karizmatik cool kötü adamlar degil mi ? örnegin rahmetli istemi betil in canlandırdıgı laz sehmuz.          yani kurtlar vadisinden öncede sinemada derin devlet konusu, mafya, dokunulmaz kisiler filmlerde vardı sadece sansürden dolayı hersey istenildigi gibi anlatılmıyordu. 

Cevap Yaz

howarda101

30 Eylül 2011 02:18

aynen katılıyorum sana arkadaş onun için serisini aldım ve burdanda bazı bu filme artniyet taşıyan kıskanan çekemiyen bazı sinemacı geçinen ama sinemadan nasibini almamış önyargılı kişilerede şunu söyliyin kurtlar vadisi bir efsanedir siz ne kadar ödül vermesinizde acımasız eleştirseniz efsane olmaya devam edecektir ben bu filmde gördüklerimi ne godfatherde nede başka bir filmde gördüm ve tek kelime iyiki böyle bir filmi izleme şansını buldum not :bu Söylediklerim kurtlar vadisi içindir..pusu yada gladyo için değildr..SAYGILAR..

Cevap Yaz

Sadece Ünsal Emre

16 Kasım 2010 10:44

bir zamanların en iyi dizisiydi keşke devleti işe karıştırmasaydılar hep mafya dizisi olarak kalsaydı...

Cevap Yaz

kariz_ma_35

8 Eylül 2010 15:41

Bir dönem senaryosuyla castıyla ilk çıktığı dönemlerde büyük ilgi gören bir dizi çok iyi bir diziydi milyonları ekran başına kilitliyordu ve devamı geldi K.pusu,K.Irak,K.Gladio ve K.Terör olarak devam etti dizi film olarak başlarda mafya dizisi olarak başlamıştı ve ilerleyen bölümlerde devlete dayalı dizi film olarak yöneldi böyle heyecan getiren farklı projeleri her zaman bekliyoruz şuda bir gerçekki bu serinin dizi filmlerini beğenenler kadar beğenmeyenlerde olmuştu...

Cevap Yaz

delikadir39

6 Haziran 2010 17:37

Çok doğru yazmışsın.Bu isimler ile Kurtlar Vadisi bir başkaydı.

Cevap Yaz

caglar_88

1 Mart 2009 12:48

özellikle erkeklerin büyük bir ilgiyle izlediği bir diziydi.ben de severek izledim.

Cevap Yaz
Yandex.Metrica