Yeni Site Hakkındaki Yorumlarınızı
Bize Bildirin!

Yalnızlar Rıhtımı

Yalnızlar Rıhtımı

8,93

(22 kişi yorum yaptı)

2012-07-31 16:31:59 1 Ocak 1970 1 Saat 53 Dk Dram Duygusal Dram, Duygusal


sadribaba

4 Ocak 2020 18:30

FİMİ NEREDEN VEYA NASIL İZLEYEBİLİRİM?

Cevap Yaz

KartalTibetTutkunu

20 Ocak 2019 19:24

Yönetmen Lütfi AKAD'ın başarılı yönetimi; Sadri ALIŞIK & Çolpan İLHAN çiftinin usturuplu oyunla başlayan aşk tomurcuğun filizlendiği duygusal dram başyapıt bi film

Cevap Yaz

mncelik

14 Kasım 2015 00:00

Öykünün ve filmin ana mekanını oluşturan gemici barı sahneleri Beyoğlu'nun ünlü gece kulübü Mulen Ruj'da çekilmiş

Cevap Yaz

mncelik

10 Ağustos 2015 20:32

'Artist 20 Ekim 1960 Turgut Özatay ile söyleşi, — Turgut kardeşim, şimdi de biraz, beğendiğin filmlerinden bahsedelim. Oynadığın son filmler içinde hangilerini çok beğendin? — Valla, ağbi Lütfi Akad'ın yaptığı (firma İpekçiler, yâni FİTAŞ tır) “Yalnızlar Rıhtımı” çok güzel filmdi. Çolpan İlhan, Sadri Alışık Melâhat İçli, Tarık Tekçe ile oynadım. Kamera Yuvakim Filmeridis'ti. Bilirsin Güven Film sahibi Yuvakim çok az film çeker, çok ustadır. Bu film her bakımdan güzeldi. Senaryo, reji, oyun, ışık, kamera, montaj, müzik, her şey… Sonra gene Lütfi Akad'ın “Yangın Var”.. AS FİLM'in “Ayşecik”… Bunlar beğendiğim eserlerimdir..

Cevap Yaz

muslumfurkanaydogdu

24 Mayıs 2015 21:56

çolpan ilhan ve sadri alışık,senaryosunu atilla ilhan ın,ali kaptanoğlu takma ismıyle yazdığı yalnızlar rıhtımı isimli filmde birbirlerine aşık olmuşlar.

Cevap Yaz

Maviprens

18 Kasım 2013 03:38

Senaryo Burhan Bolan , Attila İlhan , Ö. Lütfi Akad ayrı ayrı tebrik ediyorum ve ayrı ruhu yansıtan Çolpan İlhan Sadri Alışık ikilisinede ayrıca saygılarımı sunarım

Cevap Yaz

beyzacetin

12 Mart 2013 16:46

Şu anda sanat filmi diye cekilen agır, kasvetli filmler bunun yanında ne ki ? Diyaloglar cok etkieyici. Aşk cümleleri eşsiz. Çolpan İlhan ın oyunculugu beni cok derinden etkiledi. Rolünün hakkını fazlasıyla vermiş. Sadri Baba da bütün yakısıklılıgı ve karizmasıyla rolüne cok yakısıyor. Birbirleriyle basbasayken konusmaları ve "Kontes Güner" yani Çolpan İlhan ın sahnede söylediği Yalnızlar Rıhtımı adlı sarkı tüylerimi ürpertiyor. Arşivimdeki basyapıtlardan.

Cevap Yaz

benimsinema

11 Kasım 2012 02:46

yesilcamin unutulmaz ve kesinlikle arsivlerin arasina giren ask filmlerinden birtanesi...emegi gecen herkese cok tesekkür ederim. yönetmeninden senaristinden oyuncularina kadar. ve tabii ki sadri ve colpan icin büyük anlami olan bir film. bu filmde birbirine asik olurlar ve evlenirler gercekten... o yillara bakarak süresi uzun olan bir film...

Cevap Yaz

fecrialem

8 Nisan 2011 11:23

bence film akıcı değil. ama tarihinden dolayı ilgi alanıma giriyor.

Cevap Yaz

bir_demet_menekse

10 Temmuz 2010 02:05

Hareketli, kalabalık, ışıl ışıl şehrin geceleri asla unutmazdır.  Şehir, evet kalabalıktır ama insanlar öyle bir kargaşa içindedirler ki aslına bakarsanız onlar da bu şehrin içinde kaybolmuşluk vardır.  Belki de bu kaybolmuşluk onları yalnızlığa iter… Ama bu yalnızlık bazen de insanları birleştirir tıpkı 1959 yılında çevrilen Yalnızlar Rıhtımı filmi gibi… Yalnızlık Kaptan Rıdvan (Sadri Alışık) ile Kontes Güner(Çolpan İlhan)’ı birleştirir. Ama sadece birleştiren yalnızlık değildir bir özlemdir… Bunu da filmin içindeki repliklerden ve de olayların akışından anlıyoruz… Özlem… Çolpan İlhan filmin bir karesinde sarhoştur ve de oraya gelmiş olan Sadri Alışık’ı fark eder ve de beni eve götür der… Gözlerinde bir acı vardır ama ne yazık ki Güner’in kendisine ait bir evi yoktur, bir eve, sıcaklığa özlem duymaktadır… Aynı şekilde filmin başka sahnesinde de Sadri Alışık eskiden bekleyen bir annesinin olduğunu ama annesinin vefat ettiğini ve de artık bekleyeni olmadığından bahseder… O da yalnızdır, bir sıcaklık arar… Bunu Güner de bulmuş olacaktır ki filmde bunu Güner’in gözlerinin içine bakarak söyler… Ama bu yalnızlık sadece buradan ileri gelmez, ayrı dünyalarının insanı olmak ya da sınıf farklılığı olsa da, aynı  sınıf içinde de yalnız olabilirsiniz, ya da öyle yalnız olursunuz ki bu yalnızlık sizi bir resme aşık olmaya ve de bambaşka duygular tatmaya itebilir… Yalnız Rıhtımı filmi de ilgi gör(e)mez çünkü Ömer Lütfü Akad ile Atilla İlhan’ın anlatım tarzının uyuş(a)mamasından dolayı olduğu söylenir. Bir de oyuncularda bir kabahat olmamasından, sadece senaryonun çok alaturka olduğunu vurgular Ö.Lütfü Akad. Yalnız Rıhtımı filmi, “Sisler Rıhtımı” adlı filmden alıntı olduğu için de eleştirilmiştir. Işıl Özgentürk film için''insanın sonsuz yalnızlığı üstüne söylenmiş en güzel senaryolardan biri''demiş. ''Yanlızlığım bir limana girdiğim zaman başlar''.Kaptan Rıdvan daha önceden de belirttiğim gibi yalnızlığını arkadaşı Hamdi ile konuşurken şu sözlerle belirtir:” Yalnızlığım, bir limana gelince başlıyor benim. Açıkta kendi unsurlarımın arasındayım.” Burada da zıtlık vardır, deniz, yıldızlar, şehrin kalabalığı… Filmde her iki kahramanın da gözleri umutsuz bakar, bir şeyler ararlar, yalnızdırlar… İşte bu yüzden birbirlerinin ilgilerini çekerler ve de bu durumdan sonra Güner sarhoştur, Kaptan Rıdvan’a sarılarak ”Beni eve götür” der… Kaptan Rıdvan, bu olayı arkadaşı Hamdi’ye Kontes Güner ile ilgili şöyle söyler:” Pek de konteslikle alakası yoktu. Beni eve götür dedi. Oysa otel odalarında süründüğü belli. Bir hasret, belli ki, ev hasreti” der… Aslında yanılmaz da tabii burada da bir şey eklemek lazımdır ki Güner’in hayatı da tezat doldur. Pavyondaki çalışan özellikle de arkadaşı Melahat’e hiç benzemez… Mesela Melahat hep neşeli ve güler yüzlüdür, ama Güner’in içinde hep bir hüzün vardır, bir şeyleri arama vardır, özlem vardır o bakışlar da… İşte bu özellikler Kaptan Rıdvan ile Kontes Güner’i birbirine çeker. Zıtlıklar demişken; iç mekân özellikle de Ali(Turgut Özatay)’nin olduğu mekânlar karanlıktır, ama Kaptan Rıdvan ve de Güner onunla beraberken mekân aydınlıktır… Bir de şu vardır ki… Rıdvan da özlem çekmektedir. Konuşmalarından ve kendini anlatmasından anlayabiliyoruz çünkü o da İstanbulludur ve de annesinin ölümüyle yapayalnız kalmıştır. Bu yüzden de teselliyi açık denizlerde aramaktadır. Onu bekleyenin neden Güner olmayacağını da istediğini belirtir, böylelikle de ikisinin de yalnız olmayacağını ve birlikte bundan kurtulabileceklerini söyleyen bir imada bulunur Kaptan Rıdvan. Ayrıca filmin ilginç bir özelliği vardır ki bunu atlamadan geçemeyeceğim, Kaptan Rıdvan, Ali ile karşılıklı konuşurken deniz terimlerinden ifadelerle cevap verir. Mesela Ali:”Demir’i bıraksan iyi olur.” Rıhdan:” Biz gemiciler demiri kolay bırakmayız.” Diye cevap vermekte gecikmez. Yalnızlar Rıhtımı alı filmin sonunda ise sevenler ayrılmamacasına kavuşur ve gemiye doğru yağmurda yürürler… Bu film de bir melodramdır ve de melodram kalıpların dışına çıkılmamıştır. Aynı temayı tabii komedi izleri taşıyan 1966 yılında Atıf Yılmaz tarafından çevrilen “Ah Güzel İstanbul” filmde de görebiliriz.

Cevap Yaz
Yandex.Metrica