Yeni Site Hakkındaki Yorumlarınızı
Bize Bildirin!

Kara Yazma



AlınYazısı

11 Mayıs 2019 22:59

Filmde söylenmiş türkülere laf yok, İbrahim Tatlıses meşhur olma yolunda 2.yılında o muazzam ve eşsiz sesiyle o türküler ile izleyicinin yüreğini dağlamakta. Ama şahsi fikrim filmin yönetmeni Remzi Jöntürk değilde Temel gursü, yada O.fahri seden olsa çok daha farklı bir yapım çıkacaktı ortaya, senaryodaki mantıksızlıklar göze çarpıyor. Filmin finalindeki asılma sahnesi ve İbo'nun ayrılık kolay değil türküsü ile yaz gününde sağanak yağmur altında türkü söylemesi garipti.Final kısmındaki o sözler unutulmaz. Töre,töredir dediniz. Töreden dönülmez haşa dediniz,haşa dediniz. O töreler öldürdü eminemi.Şu kara yazmadan da kara töreler.Lanet olsun o törelere. İnsanı insana kul eden zavallılara,sevdalılara kıyan törelere lanet olsun lanet...

Cevap Yaz

bysiirtli56

25 Mart 2013 17:42

filmin sonu çok duygusaldı gerçekten türkülerde fena değildi

Cevap Yaz

benimsinema

20 Ekim 2012 18:11

Tipik bir arabesk filmi. Baslik parasi ask ve namus..ibonun sesinden güzel türküler dinlenek mümkün..sonu yine acikli perihan kendisini asar

Cevap Yaz

FOSTERKANE

14 Ocak 2012 21:53

kara yazma remzi jöntürk ün ibrahim tatlıses le cektigi iki filminden birincisi. filmin konusunu yapımcısı nami dilbaz yazmıs. konu arabesk filmlerinden alısık oldugumuz baslık parası icin gurbete/istanbul a giden bir türkücünün hikayesi. yani aganin kızına sevdalı olan yoksul ve güzel sesli bir köylünün hikayesi. bilindigi gibi bu tür filmlerde köyden gelen garip istanbul da sarkıcı olur ve sonrada zengin olup köyüne geri döner. genelde de mutlu sonla bitmez bu filmler. bu kliseler bu filmde de var. fakat senaryo yazarı mehmet aydin (diger jöntürk filmlerinde oldugu gibi) senaryosunu o yıllarda yapılan diger arabesk filmlerinden farklı yazmıs. mesela bir erdogan tünas senaryoda konuyu baglı kalırken aydın senaryosunu ince ayrıntılarla doldurmus.

köyün agası dayı bey (hüseyin peyda) bildigimiz diger filmlerin aga tiplerinden farklıdır. cahil bir aga degildir, yarınını düsünen bir agadır. köylüler agadan korkarlar.köylü aganin emrindedir.ibo ya yapılan zülme (bu iskence sahnesi yılmaz güney ın benim adım kerim filmini anımsatıyor) ses cıkarmazlar. anca aga ibo yu ceza olarak ac ve susuz bir kaleye bagladınca isyan ederler. sesiz bir isyandandir bu ama agayi korkutur. aga köylüyle kötü olmak istemez cünkü amacı meclise girmektir. zaten tek bu yüzden kızını istemedigi birisiyle evlendirmek ister.damat adayı 55 bin oy garantisi vermistir. 10 bin oy da aga kendi köylüsünden alacaktır. bu yüzden korkar, ibo yok etmek isterken köylünün oylarına kayıp etmeye göze alamaz. aga aklını kullanır ve ibo yu af eder ama töreler geregi ibo da büyük miktarda baslık parası ister. ibo nun bu parayı vermecegını bastan bilir. aga oyunu kuralına göre oynamıstır.köylülerin töre karsı cıkmayacagını bildiginden oyunu tutmustur. aganın meclise girmek istemesi de bence maddi bir bekleyis den dolayi degil. amacı dokunulmazlık zırhına bürünmektir. hatta kızı kacdıktan sonra bile hala meclise girmeyi ümit eder. kızı umrunda degildir. filmin finalinde ibo getirdigi paraları havaya firlatınca aga ellerini havaya uzatir. para icin mi yoksa ölen kızı mi icin yapar belli degil.       

KARA YAZMA, emine (perihan savas) ve annesi (diler sarac) : kadın haklarını savunan da bir filmdir. anne kaderine bogun egmis, boynu bükük bir kadındır. kızınada ögüt verir kaderine bogun eysin diye . bu sahnede filmde ilk defa gördügümüz kara yazma bence kadın ezilisinin simgesidir. ama kızı isyankardır. töreye bogun egmez kendi yolunu kendi secer.ne yazik ki anne haklı cıkar. büyük sehirde kadın satıcılarının eline düser. erkek kaba gücüyle emine den yasemin olur. emine töreye, gelenege ve yasemin olmaktan kurtulmak icin hayatını kendi elleriyle noktalar. öldügünde üstünde yasemen i ait modern istanbul elbisesi vardır. emine ye ait kara yazma elindedir.bu bir isyandır. o kara yazma emine nin intiharından önce (randevu evinde aglayip ibo nun sarkısını dinlerken) basındadır. sonradan ibo nun yanına giderken sarı acik bir elbiseyle intiharindaki gibi o kara yazma elindedir. ibo yu tekrar gördügünde "emine degilim ben yasemin im" der.  aslinda emine burda ölmüstür.  

2 bunların dısında göze carpan bazi ayrıntılar : 1. istanbul da yasamanın o kadar kolay olmadigini gösteren sahneler. ucuza calıstıralan insan pazarinda ameleler, para kazanmak icin her tür isi yapmak. sarkı söylüyor diye isten kovulmak (ben bu filmi ilk izledigimde o patronun ibo yu sarkıcı yapacagını sanmıstım).2. bozuk düzen.ibo ya sulanan kızın babası kara borsayla ( zeytinyagi,tütün findik ) zengin olmus . 3. muzik piyasasında dönen dolablar. ibo yu plak yapımcısına getiren adam kazıklanır. mafya adamları ibo yu plak sirketinden zorla  alır sahneye cıkarlar. 4. genel eve dayak yiyen kizi perihan savas seslendirmis. 5. bu filmin tatlıses in diger filmlerinden büyük bir farkı da tatlıses bu filmde hic arabesk sarkı okumaması. bu filmde sadece türkü söyler hic bir arabesk sarkı yoktur, hatta suat sayın ın ayrılık kolay degil bestesini albümünde arabesk tarzı okumasına ragmen bu film icin uzun hava tarzında okur. remzi jöntürk : handan adalı yı jöntürk filmde cok iyi kullanmıs. kadın satıcısı olarak sahiden inandırıcı ve insanı ürküden bir tarzda oynatmıs. jöntürk ün yönetigi yikilmayan adam filmin deki memduh bey (memduh un) gibi basarılı. 80 li yillarda tatlıses yönetmen olarak bunu hic bir zaman basaramadı. tatlıses in yönetigi filmlerde karakter oyuncuları monoton bir oyun sergilemistir. yöntemen olarak tatlıses oyunculardan saglam bir oyun cıkaramamıstır. keske 80 li yıllarda tüm filmlerini kendi yöneteceyine bir kac film de daha jöntürk le calıssaydı. ama bu filmin finalinden tatlıses in etkiledigi belli (günah/1983 filminin finali, firat dizisi ve klipi). 4. filmin/senaryonun en büyük kusuru : selim (ajlan aktug) iyi bir insanken birdenbire filmin kötü adam olmasi. film ilk yarısında selim arkadası ibo yu aga ya karsı koruyan yürekli bir insandır. ibo nun yoklugunda canını orta koyup emine yi korumak icin aga yi dövmek bile ister.ama bu iyi kapli adam büyük sehire gelince hemen degisir. elindeki iski sisesiyle emine nin kaldıgı otel odasına girer ve arkadasının sevdigi kıza tecavüz eder. ardından da emine yi genel eve satar. ama selim deki bu degisim cok hızlı birdenbire olur. eger senaryo böyle yazılmısa elbete bu mehmet aydın ın hatasıdır. ama insanın aklına acaba selim degisim gecirdigi sahneler senaryodan cıkarıldı veya ceklildi ve filmde kullanılmadımı diye getiriyor. neden olarak : 1. tatlıses den cok ajlan altug ön planda olurdu bu da yapımcının isine gelmezdi. cünkü sinema seyircisi tatlıses icin sinema geliyordu. 2. bunun yerine tatlıses in sarklılarına daha büyük yer verildi. zaten tatlıses in yagmur altında söyledigi sarkı bunuda gösteriyor, senaryoya hic bir katkısı olmayan jöntürk ün de önem vermeden cektıgı bir sahne. aslında selim karakteri iyice anlatlısaydı film daha iyi olurdu. selim sehire emine yle geldiginda hotel de calisan adam veya hotelin sahibi (ki belli bu adamda köyden istanbul a gelmis, ve fuhus isleriyle para kazanmakta) selim ahlaksız bir tekilfte bulununca selim adamı tersler hatta tokatlar. ama belli ki hotel de kaldıkları sürede bu adam selim in aklına girer. artık selim i kumara mı alıstırdı yoksa uyusturucuya mı belli degil. ama sonunda selim razı olur reziliklere. hotel deki adam selim ide kendi gibi biri yapmıstır. filmin sonuna dogru ibo selim i döverken " yapma ibo benide kandırdılar"  der. eger selim karakterine daha büyük yer verilseydi film daha etkili olurdu. rahmetli ajlan aktug selim karakterini basarıyla canlandırmıs. 

Cevap Yaz

duygummelek

24 Aralık 2006 22:49

izlenmeye değer güzel bir film

Cevap Yaz

sivaslı_1000

24 Temmuz 2006 19:17

imparator farkı işte burda

Cevap Yaz

solna

28 Aralık 2005 00:56

Imparatorun en iyi filmi bence.Bastan sona kadar guzel dilliyle sonsuz parcalar söyliyor.Ayrilik kolay degil parcasi beni cok aglatti.10 puan

Cevap Yaz
Yandex.Metrica