Her Gönülde Bir Aslan Yatar

8,90

( 20 kişi yorum yaptı )

Her Gönülde Bir Aslan Yatar

Sinema Filmi

1976

Biri polis olmak isteyen diğeri ise ehliyet almak isteyen iki arkadaşın amaçlarına ulaşmak için verdikleri mücadeleyi ve başlarına gelen komik olaylar

Künye

Yönetmen Osman F. Seden
Senaryo
Yapımcı Hürrem Erman
Müzik Cahit Berkay
Görüntü Yönetmeni Kaya Ererez
Süre 100 dk
Tür Aile, Dram, Komedi
Özellikler 35 mm, Renkli
Ülke Türkiye
Etiketler Bekçi, Ehliyet , Hastane, Hemşire, Hırsızlık, Daha Fazlası

Oynayanlar

Zeki Alasya Zeki Alasya Bekçi Zeynel
Metin Akpınar Metin Akpınar Danyal
Selma Güneri Selma Güneri Dr. Şükran
Perran Kutman Perran Kutman Nermin
Hulusi Kentmen Hulusi Kentmen Komiser Hulusi
Ali Şen Ali Şen Fırıncı
Ekrem Dümer Ekrem Dümer Okul Müdürü
Gülten Ceylan Gülten Ceylan Öğretmen Necla
Baki Tamer Baki Tamer Emniyet Amiri
Süheyl Eğriboz Süheyl Eğriboz
Hakkı Kıvanç Hakkı Kıvanç Kahveci Hakkı
Feridun Çölgeçen Feridun Çölgeçen
Renan Fosforoğlu Renan Fosforoğlu Hayri
Osman Çağlar Osman Çağlar Hırsız
Mehmet Emre Mehmet Emre Hasan
Sabahat Işık Sabahat Işık Zehra
Coşkun Göğen Coşkun Göğen
Memduh Ünsal Memduh Ünsal Komiser Yardımcısı
Muadelet Tibet Muadelet Tibet Tefeci Mualla
Tevfik Şen Tevfik Şen
Orhan Aydınbaş Orhan Aydınbaş Sahte Soyguncu
İbrahim Uğurlu İbrahim Uğurlu Hırsız
Nermin Özses Nermin Özses Mahalleli
Cevdet Arıkan Cevdet Arıkan Mahalleli
Çetin Tolbas Çetin Tolbas Komiser Yardımcısı
Yusuf Çetin Yusuf Çetin Kaçakçı
Ahmet Karaca Ahmet Karaca Gerçek Soyguncu
Muhip Arcıman Muhip Arcıman Baki Tamer Seslendirmesi
Macit Flordun Macit Flordun Süheyl Eğriboz Seslendirmesi
Mustafa Alabora Mustafa Alabora Mehmet Emre Seslendirmesi
Kudret Karadağ Kudret Karadağ Osman
Güner Ümit Güner Ümit Cevdet Arıkan Seslendirmesi
Sacide Keskin Sacide Keskin Muadelet Tibet Seslendirmesi
Sait Ergenç Sait Ergenç Hakkı Kıvanç Seslendirmesi
Ayşin Atav Ayşin Atav Gülten Ceylan Seslendirmesi
Rıza Tüzün Rıza Tüzün Ali Şen Seslendirmesi
Haldun Ergüvenç Haldun Ergüvenç Hulusi Kentmen Seslendirmesi
Nevin Akkaya Nevin Akkaya Selma Güneri Seslendirmesi
Osman F. Seden Osman F. Seden
Vala Önengüt Vala Önengüt Renan Fosforoğlu Seslendirmesi

Ekip

Kurgu İsmail Kalkan (Kurgu)
Yapım Ekibi Memduh Karakaş (Yapım Amiri)
Nejat Buvan (Set Amiri)
Mustafa Kıtır (Set Ekibi)
Mansur Kırık (Set Ekibi)
Yönetmen Ekibi Yaşar Seriner (Yönetmen Yardımcısı)
Post-Prodüksiyon Mahmut Eskici (Negatif Kurgu)
Kazım Çakırman (Negatif Kurgu)
Hasan Örnek (Laboratuar Şefi)
İsmet Karslı (Laboratuar)
Abdullah Akdeniz (Laboratuar)
Türker Vatan (Renk Düzenleme)
Işık Ekibi Erol Batıbeki (Işık Şefi)
Ses Ekibi Necip Sarıcıoğlu (Ses Kayıt)
İsmail Kalkan (Senkron)

Firmalar

Erman Film (Yapım)
Yeni Stüdyo (Film Hazırlık)

Son Yorumlar (20)

kartal tibet tutkunu avatar kartal tibet tutkunu 08 Aralık 2013 21:27:39

10

Osman SEDEN‘İN Başarılı bir yönetimi olan Zeki & Metin iklisinin de klas baş yapıtlarından izlenmeye bir film.

bysiirtli56 avatar bysiirtli56 24 Nisan 2013 03:24:09

10

film kendine bağlıyor.hüzünlü sahneleri güzel

worldshaking avatar worldshaking 11 Ocak 2013 00:41:44

8

perran kutmanın dırdırcı kadın tiplemesi süperdir...

beyzacetin avatar beyzacetin 19 Eylül 2012 10:34:22

10

komedi ve dramın, gözyaşı ve kahkahanın böylesine kusursuz Karmanlandığı filmler kesinlikle basyapıttır ve benim için yüzlerce kez izlemek sonsuz bir zevktir. Arşivimin en kıymetlileri bu tür filmlerdir. Böylesine samimi dostlukları ve komsulukları i zlerken hayal alemine dalar insan. Keske bu filmin içinde yasasam derim hep bu tarz filmleri izlerken. Keske ben de o mahalleden biri olsam.Muhtaşam bir film, hayran oldugum, doyamadıgım, bagımlılısı oldugum bir film.

eylül fırtınası avatar eylül fırtınası 08 Kasım 2011 17:52:11

10

1970'li yıllara ait Zeki Alasya-Metin Akpınar filmlerinin bilindik lezzeti ve nüanslarını bünyesinde barındıran,duygusal ve hüzünlü yönü ile de benzerlerinden bir adım öne çıkmayı başarabilmiş,güzeller güzeli bir Yeşilçam komedisidir.İkilinin Nereden Çıktı Bu Velet?,Beş Milyoncuk Borç Verirmisin? ve daha sonra çekecekleri Aslan Bacanak,Petrol Kralları,Vay Başımıza Gelenler ve Köşe Kapmaca adlı filmlerinde de betimlenen "emekli amcası,yaşlı teyzesi,esnafı vb. ile eski İstanbul mahallesi ve mahalleli ilişkileri" bu filmin de fonunu oluşturmuştur.Danyal ile Zeynel arasındaki çıkarsız ve çocuksu dostluk,Danyal ve kendisinden utanan ergen oğlu arasındaki iletişimsizlik ve iç burkan ilişkileri,Bekçi Zeynel'in yüzünden akan saf duygularla polisliğe olan özlemi ve Dr.Şükran'a olan temiz aşkı,Dr.Şükran'ın duru güzelliği ve alçak gönüllülüğü,Sultanahmet Meydanı'nda gün ağırırken yapılan börekli poğaçalı kahvaltılar,her nedense hiçbir sabah parası çıkışmayan Zeynel'e olan hoşgörüsü ile fırıncı,Zeynel polis olabilsin diye arasında para toplayıp hırsız kiralayan fedakar mahalleli,babacan komiser Hulusi Kentmen...Bütün bu unsurlar deneyimli yönetmen Osman F.Seden tarafından ustaca harmanlanmış,ortaya da tekrar tekrar izlense bile asla bıkılamayan bu hoş film çıkmıştır.Filmin oyuncu kadrosu Ali Şen,Hulusi Kentmen,Ekrem Dümer,Hakkı Kıvanç,Muadelet Tibet,Baki Tamer,Renan Fosforoğlu,Sabahat Işık gibi birbirinden değerli Yeşilçam yüzleri ile doludur.Zeki Alasya ve Metin AKpınar ise her zaman olduğu gibi yine uyum içerisindeler.Film boyunca çok iyi paslaşıyorlar ve sinerji yaratıyorlar.1970'lerin ortasından itibaren ürettiği çok sayıda film müziği ile "Yeşilçam'ın sesi,nefesi"olarak nitelenebilecek Cahit Berkay'ın bu filmdeki müzikleri de tek kelime ile harikadır.Bunca olumlu yanına rağmen filmin çok da önemli olmayan bir iki kusuru yok değil..Filmin haraketli ve komik bölümlerini oluşturan ancak gereğinden çok fazla uzun tutulan iki sekans,filmin dokunaklı dramatik yapısını zedelemiş ve dengesini biraz bozmuş gibi duruyor.Biri,Perran Kutman'ın kulak tırmalayan cırtlak sesinin hakim olduğu doğum sekansı,diğeri ise düzmece soygun sekansı..Bu iki sekansta daha ölçülü olunsaydı,bu film çok daha değerli ve dikkate değer olabilirdi.Bir zamanlar böylesi sevimli filmler çeken Zeki Alasya ve Metin Akpınar'ın şimdilerde oldukça soğuk ve mesafeli ilişkiler içerisinde olduğunu görmek üzücü.Seyircinin huyudur, (ki bu dünyada da böyledir) çok ünlü oyuncuların kendileri ile özdeşleşmiş rolleri ile gerçek hayatlarını hep birbirine karıştırır.Sanırlar ki,Ayşen Gruda gerçek hayatında da evde kalmış kız kurusudur.Sanırlar ki, Zeki ve Metin gerçekte de aralarından su sızmayan,sıkı fıkı iki kafadardır.Eski dönem filmlerinde sürekli manevi değerlerin yüceliğine ama en çok da dostluğun erdemlerine vurgu yapan  Zeki ve Metin'in uzun yıllar süren beraberliği belki de sadece profesyonel bir ortaklıktan ibaretti,o yıllarda da şimdiki gibi çok farklı ve zıt uçlarda iki sanatçı idiler.Nitekim özellikle Metin Akpınar,kendileri ve uzun süren ortaklıklarına ilişkin sorulara verdiği manidar ve imalı cevaplar durumun gerçekten böyle olduğunu gösteriyor.Peki,o zaman bu filmlerdeki samimiyet,sıcaklık,Yeşilçam büyüsü vb.diye sürekli vurgu yaptığımız kavramlar sahte miydi?Bugün hala tekrar tekrar izlenen o tatlı Yeşilçam filmlerinin arka planında katı ticari ilişkiler,kıskançlıklar,ayak oyunları mı yaşanıyordu?Sözlerim direkt Alasya Metin Akpınar'a değil.Düşüncelerim,onlardan hareketle genele ilişkindir.Elbette,kimse kimseyi sevmek zorunda değildir,oyunculuk profesyonel bir iştir.Ancak yine de yazımı, zaman zaman kafamı kurcalayan bir cümle ile bitireceğim."Belki de Yeşilçam senelerce bizi fena halde kandırdı."

MGUNAY avatar MGUNAY 11 Temmuz 2011 13:07:07

10

aynı karışıklık Metinin ikinci çocuğu oğlan olmasına rağmen Zeki için sahne hırsızlara para toplanırken Zeki'ye yalan olarak kızım için para veriyorlar diyor böyle ufak hatalar en iyi filmlerde bile gözüküyor. 

Yandex.Metrica