Dondurmam Gaymak

7,78

( 116 kişi yorum yaptı )

Dondurmam Gaymak

Sinema Filmi

2005

Muğla’da dondurmacı olan Ali Usta gittikçe insanların tercihi olmaya başlayan büyük dondurma markalarına karşı var olma mücadelesi vermektedir. Bunun için de bir yandan dondurmasının reklamını yapmaya çalışırken bir yandan da yeni aldığı dondurma motoruyla köy köy dolaşmaktadır. Kasabanın haylaz çocukları ise Ali Usta’nın sarı motoruna ve tabii ki içindeki dondurmalarına göz dikmişlerdir. İlk uygun fırsatta da motoru çalarlar. Borçla aldığı dondurma motorunu bıraktığı yerde bulamayan Ali Usta öfkeden delirir ve motorunu, kendisini yok etmek isteyen büyük dondurma markalarından birinin çaldığını düşünerek tek tek bayilerden motorunun hesabını sormaya başlar...

Künye

Yönetmen Yüksel Aksu
Senaryo
Yapımcı Yüksel Aksu , Tankut Kılınç , Eyüp Boz , Bülent Helvacı
Müzik Baba Zula
Görüntü Yönetmeni Eyüp Boz
Vizyona Giriş Tarihi 24 Kasım 2006
Süre 105 dk
Tür Dram, Komedi
Özellikler 35 mm, Renkli
Ülke Türkiye
Etiketler Bisiklet, Börek, Dındurma, Doğallık, Dondurma, Daha Fazlası
Internet Sitesi http://www.dondurmamgaymak.net/

Ödüller

Jüri Özel Ödülü (25. İstanbul Film Festivali-2006)

Mahmut Tali Öngören Özel Ödülü (18.Ankara Film Festivali-2007)

Umut Veren Yeni Yönetmen (18.Ankara Film Festivali-2007)

Jüri Özel Ödülü (13.Adana Altın Koza Film Şenliği-2006)

En İyi Erkek Oyuncu (13.Adana Altın Koza Film Şenliği-2006)

Halk Jürisi Ödülü (13.Adana Altın Koza Film Şenliği-2006)

En İyi Komedi Filmi (Uluslararası Queens Film Festivali-2006)

En İyi Yönetmen (Uluslararası Queens Film Festivali-2006)

Daha Fazlası

Ekip

Yapımcı Elif Dağdeviren (Ortak Yapımcı)
Tolga Afşin Kaya (Yapım Yönetmeni)
Ahmet Aksu (Yürütücü Yapımcı)
Danışman İsmail Güneş (Genel Danışman)
Erkan Akın (Genel Danışman)
Güney Kılınç (Sanat Danışmanı)
Dulay Karagözoğlu (Ses Danışmanı)
Kurgu Sedat Karadeniz (Kurgu)
Ahmet Küçük (Kurgu)
Yapım Tasarım Cüneyt Turgut (Yapım Tasarım)
Sanat Yönetmeni Yıldız Uysal (Sanat Yönetmeni)
Figen Erdöş (Sanat Yönetmeni)
Yapım Ekibi Tan Berk Kurtcebe (Yapım Tasarım)
Burçin Batu (Yapım Tasarım)
Bora Batur (Yapım Tasarım)
Hidayet Çakır (Yapım Asistanı)
Gökhan Sevinç (Yapım Asistanı)
Alper Kul (Basın ve Halkla İlişkiler)
Selim Arıcı (Set Amiri)
Mustafa Boduroğlu (Set Amiri)
Uğur Metin (Set Asistanı)
Süleyman Atar (Set Asistanı)
Murat Gül (Set Asistanı)
Avni Erdoğan (Set Asistanı)
Ali Canıbeyaz (Set Asistanı)
Yönetmen Ekibi Tankut Kılınç (2. Yönetmen)
Güliz Sağlam (Yardımcı Yönetmen)
Burcu Dabak (Yönetmen Yardımcısı)
Deniz Sarıbaş (2. Yönetmen Yardımcısı)
Caner Ceyhan (3. Yönetmen Yardımcısı)
Yazım Ekibi Yücel Can (Dramaturji)
Hakan Lokanoğlu (Dramaturji)
Kamera Ekibi Serdar Güz (1. Kamera Asistanı)
Engin Özkaya (1. Kamera Asistanı)
Barbaros Engin (2. Kamera Asistanı)
Volkan Öztürk (3. Kamera Asistanı)
Emrah Kaya (3. Kamera Asistanı)
Bilger Duygu Fırat (3. Kamera Asistanı)
Serkan Hasekioğlu (Jimmy-Jib)
Cumhur Büyüktaş (Jimmy-Jib Asistanı)
Post-Prodüksiyon Tamer Eşkazan (Negatif Kurgu)
Kadir Burç (Negatif Kurgu)
Özgür Emre Yıldırım (Negatif Kurgu)
Ahmet Küçükali (Kurgu Asistanı)
Jan Peridar (Diyalog Kurgu)
Özün Süzen (Post-Prodüksiyon Sorumlusu)
Şafak Mıhlaç (Rollcaption)
Uğur Orbay (Film Baskı)
İlker Şen (Film Baskı)
Adnan Şahin (Film Baskı)
Uğur Orbay (Renk Düzenleme)
Adnan Şahin (Renk Düzenleme)
Cem Taşkara (Negatif Kayıt)
Işık Ekibi Abdullah Yazıcı (Işık Şefi)
Uğur Okur (Işık Asistanı)
Murat Aşık (Işık Asistanı)
Levent Dikmen (Işık Asistanı)
Fatih Öztürk (Işık Asistanı)
Ses Ekibi Tayfun Taşkay (Ses Tasarım)
Usal Onan Karagözoğlu (Ses Tasarım)
Usal Onan Karagözoğlu (Final Miks)
Kenan Bal 2 (Dolby Miksaj)
Soner Koç (Optik Ses Transfer)
Suat Alhan (Ses Operatörü)
Enis Danabaş (Boom Operatörü)
Hüseyin Keleş (Ses Kayıt Asistanı)
Cem Taşkara (Final Miks Asistanı)
Müzik ekibi Gazel Kutlar (Müzik Yönetmeni)
Tasarım Banu İnanç Uyan (Web Tasarım)
Ebru Er (Grafik Tasarım)
Banu İnanç Uyan (Grafik Tasarım)
Diğer Memet Ali Alabora (Oyuncu Eğitmeni)

Firmalar

Makara Film (Yapım)
Hermes Film (Yapım)
Şafak Film (Film Hazırlık Stüdyosu)
Hasılat 4.591.559,0 TL
Toplam İzleyici 636.823
Vizyonda Kaldığı Hafta 37 Hafta

Son Yorumlar (116)

black_eagle_09 avatar black_eagle_09 29 Eylül 2013 02:22:50

7

Baş rol dışında neredeyse tüm oyuncular amatördü. Bunu göz önüne aldığımızda gayet başarılı bir film.

Hakan_Irızak avatar Hakan_Irızak 04 Aralık 2012 13:09:04

Çok begendigim yerli filmlerden birisi, izlerken keyif alırsınız

Senden Başka avatar Senden Başka 27 Ağustos 2012 15:04:15

10

İntihara kalkışan ,Ali Ustanın kafasını dağıtmaya çalışan dayı bana göre asıl mesajı verdi .Yaşamak İhtimallerle dolu ölümse imkansızlıktır, dünya başımıza yıkıldığında ilk nedense ölüm gelir aklımıza iyi ihtimalleri düşünmeyiz hiç . Bir de Ali ust anın Bir cinnet her şeyi düzeltir deyişine çok güldüm .Film güzeldi kadın oyuncularda çok başarılıydı.

engin yüksel avatar engin yüksel 27 Aralık 2011 08:14:12

7

doğallığı ve samimiyetiyle güzel bir film 7/10

eylül fırtınası avatar eylül fırtınası 31 Ekim 2011 23:04:10

7

Gereğinden fazla abartılma konusunda rekorlar kırmış,haketmediği ilgi ve övgülerle şişirilip şişirilip şımartılmış,Türk Sinema Tarihi’nin ‘’en balon’’ filmidir.Niyetim,filmin sinemasal analizini yapmak değil.Ancak bu  fi lmi hiç sevemedim ve bunun için nedenlerim var.Ortak yapımcısı Elif Dağdeviren’in daha çekim aşamasında yürüttüğü pazarlama çalışmaları ve medyanın gazı ile ‘’olay’’ haline getirilen bu vasat film,’’amatör bir ruh ve naif duygularla sinema yapma aşkı’’,’’mütevazilik’’,’’Ege’nin insanının sıcaklığı’’,’’insanın içini ısıtan bir samimiyet’’ gibi kavramları ticari bir unsur olarak sömürmüş,çakma bir ‘’sevgi filmidir’’.Çok kısıtlı bir bütçeyle (oradan buradan kamera temin ederek,eşi dostu,komşuyu oynatarak),çocuksu bir sinema sevdasıyla,boyundan büyük laflar etme çabasında olmaksızın hayata değer ve anlam katan ayrıntılara dair küçücük filmler tutkusuna sahip sinemacılar, sinema tarihi boyunca her dem var olmuştur,olmaya da devam edecektir.Zaten sinemaya saygınlık kazandıran,tükenmekten kurtaran da sinemayı ‘’para basma makinesi’’ olarak görmeyen bu yürekli ve ilkeli insanlardır.Ey Dondurmam Gaymak filmini ortaya koyan zihniyet!Sizden önce de birileri ‘Bisiklet Hırsızları tadında’’ film yapma gayretinde bulundu.Ama hiçbiri sizin gibi filmin söz konusu ettiği değerleri önceden afişe etmedi,reklam malzemesi olarak kullanmadı.Filmlerin reklamı yapılır,yapılmalıdır da.Ama böyle uluorta,’’çok amatörüz biz,herkes bu filme yüreğini koydu,bir o kadar da saf niyetle çekiyoruz,hiç iddiamız yok,amacımız sadece ‘’ege geyiği’’,izleyin bakın nasıl içiniz ılık ılık olacak,hem de çok eğleneceksiniz’’ tarzı bir tavırla seyirciyi yönlendirir,beklenti yaratırsanız bu film baştan kaybeder.En azından benim için baştan kaybeden bir film olmuştur.Gerçek ve has bir sinemacı;ilmek ilmek dokuyarak sessiz sedasız filmini çeker,sonra reklamını yapar ve der ki:’’Buyrun ben böyle bir film yaptım.Bu film artık sizindir.Ben çok severek çektim.Umarım beğenirsiniz.’’Filmde her neyi anlatmaya çalışmışsa,vermek istediği hangi duyguysa,neyin farkına varılmasını amaçlamışsa bunu seyircinin keşfetmesini bekler.Bu tür sinemacılar, bir  seyirciden dahi beklediği yansımayı alırsa mutlu olur.Gişe rakamları onlar için hiç önemli değildir. Bu sinemacılar;samimiyet çığırtkanlığı yapmaz.Kimlerdir bu sinema insanları mesela?Mesela rahmetli Ahmet Uluçay,Mesela Nuri Bilge Ceylan,Mesela Zeki Demirkubuz,Mesela Reha Erdem,Mesela Semih Kaplanoğlu, Mesela Ahmet Çadırcı,Hatta,her ne kadar harcıalem filmler çekse de filmini çektikten sonra köşesine çekilip çok fazla konuşmaması ile takdir ettiğim Çağan Irmak.Dondurmam Gaymak filmi,rahmetli Ahmet Uluçay’ın bir ‘’duyarlılık abidesi’’ olan  Karpuz Kabuğundan Gemiler Yapmak adlı  filminin asaleti yanında o kadar sahte ve güdük duruyor ki…Büyük oyuncu Gerard Depardieu’da bu filmi, Vittorio de Sica’nın yeni gerçekçi sinema akımının öncüsü Bisiklet Hırsızları filmiyle kıyaslama gafletinde bulunarak iyi ve donanımlı bir sinema izleyicisi olmadığını ortaya koymuştur. Hele bir de trajikomik Oscar aday adaylığı meselesi var ki  ona hiç girmeyeceğim. 

ozkaracam avatar ozkaracam 10 Haziran 2011 14:35:06

9

Bir başyapıt değil belki, fakat oldukça sevimli ve eli yüzü düzgün bir çalışma olmuş. Ali Usta'nın karısıyla, kızıyla ve torunlarıyla ilişkisi, giderek artan "paranoya"sı, hele karakol sahnesinde açıkça ifade edilen sözlerle Yılmaz Güney'in "Umut"una yapılan göndermeler ilginç. Hani derler ya, tarih trajedi olarak yaşanır, komedi olarak kendini tekrarlar. Bu göndermelerin bende yarattığı çağrışım da, bu oldu. İnsana ait (ezeli ve ebedi) erdemler ve çelişkiler, illa ki büyük büyük olayların, sıradışı insanların (örneğin Kral Oedipus, Hamlet, Macbeth) öyküleriyle değil, sıradan insanların yaşadığı yalın olaylarla da verilebilir. Bu sevimli film de, (Rossellini, de Sica, Fellini gibi üstatların yapıtları kadar yetkin bir biçimde olmasa da) bunu kısmen başarmış diye düşünüyorum. 

Yandex.Metrica