Tarkan Altın Madalyon

8,72

( 24 kişi yorum yaptı )

Tarkan Altın Madalyon

Sinema Filmi

1972

Tarkan ile kurt, bir altın madalyonun izini sürmektedir...

Künye

Yönetmen Mehmet Aslan
Senaryo
Görüntü Yönetmeni Erdoğan Engin
Eser
Vizyona Giriş Tarihi 01 Ocak 1973
Tür Fantastik, Macera, Tarihi
Özellikler Renkli
Ülke Türkiye
Etiketler Adam Kaçırma, Altın Madalyon, Atilla, Atilla' nın Fedaisi, Büyü, Daha Fazlası

Oynayanlar

Kartal Tibet Kartal Tibet Tarkan
Can Kurt Can Kurt Kurt
Zeki Alasya Zeki Alasya Doğu Vandal Kralı
Kamran Usluer Kamran Usluer Attila
Eva Bender Eva Bender Gosha
Halit Akçatepe Halit Akçatepe Kulke
Birsen Ayda Birsen Ayda Kraliçe
Altan Günbay Altan Günbay Vezir
Mürüvvet Sim Mürüvvet Sim Roza
Pakize Suda Pakize Suda Onorya
Yeşim Tan Yeşim Tan Erka
Zeki Alpan Zeki Alpan Batı Vandal Kralı
Arap Celal Arap Celal Hun Veziri
Ali Demir Ali Demir Hun Veziri
Zeki Sezer Zeki Sezer Genelev Müşterisi
Haluk Orçun Haluk Orçun Hancı
Osman Han Osman Han Vandal Askeri
Yusuf Çetin Yusuf Çetin Vandal Askeri
Akif Kilman Akif Kilman
Mehmet Uğur Mehmet Uğur
Yadigar Ejder Yadigar Ejder Türk Cellat
Muzaffer Cıvan Muzaffer Cıvan
Orhan Aydınbaş Orhan Aydınbaş
Yavuzer Çetinkaya Yavuzer Çetinkaya
Günay Güner Günay Güner
Hayri Esen Hayri Esen Kartal Tibet Seslendirmesi
Pekcan Koşar Pekcan Koşar Zeki Alasya Seslendirmesi
Jeyan Mahfi Tözüm Jeyan Mahfi Tözüm Eva Bender Seslendirmesi
Timuçin Caymaz Timuçin Caymaz Altan Günbay Seslendirmesi
Gülen Kıpçak Gülen Kıpçak Pakize Suda ve Yeşim Tan Seslendirmesi
Alev Koral Alev Koral Birsen Ayda Seslendirmesi
Kemal Bekir Kemal Bekir Arap Celal Seslendirmesi
Ünal Gürel Ünal Gürel Ali Demir Seslendirmesi
Levent Dönmez Levent Dönmez Seslendirme
Devrim Parscan Devrim Parscan Seslendirme
Erdoğan Esenboğa Erdoğan Esenboğa Seslendirme

Ekip

Sanat Yönetmeni Zeki Alpan (Sanat Yönetmeni)
Yapım Ekibi Mustafa Koçyiğit (Set Amiri)
Kadir Özel (Set Amiri)
Nurettin Akgül (Set Ekibi)
Taci Erşan (Set Ekibi)
Yönetmen Ekibi Nurettin İrişen (Yönetmen Yardımcısı)
Muzaffer Hiçdurmaz (Yönetmen Yardımcısı)
Post-Prodüksiyon Turgut Ören (Renk Düzenleme)
Işık Ekibi Mehmet Alışkan (Işık Şefi)
Süleyman Çekiç (Işık Şefi)
Ahmet Yıldız (Işık Asistanı)
Makyaj Ekibi Zeki Alpan (Makyaj)
Tasarım Mehmet Bal (Teaser Afiş Tasarımı)

Firmalar

Arzu Film (Yapım)
Bükey Film (Seslendirme)

Son Yorumlar (24)

Kleberson avatar Kleberson 08 Mayıs 2015 18:24:39

10

zeki alasyayi bu filmde kötü rolde görüyoruz ustamiz cok basarili oynamis bu rolde

kartal_tibet_1938 avatar kartal_tibet_1938 26 Nisan 2015 15:07:29

FİLM TV LERDE HADDİNDEN FAZLA KESİLEREK VERİLİYOR.orjinali 82 dk 52 saniyedir. yeşilçam çekimi var 68 kanal 7 çekimi var 60 dk bide star tv çekimi var 66 dk restore edilmiş oda nette var şimdi 70 dk sözde orjinal çekim ama 12 dk kesinti var. goşanın dirildiği sahnenin yarısı hep çöpe gidiyor. goşanın tarkanın karşısında dans ettiği sahne hele hiç bir yerde yok. film çok iyi sayılmaz ama oyuncuların hatrına seyredilebilir.

black_eagle_09 avatar black_eagle_09 26 Ekim 2013 01:33:42

4

Halit Akçatepe ve Zeki Alasya yanlış tercihler olmuş. Özellikle Alasya'nın canlandırdığı karakter filmin akışını bozmuş. Serideki kalitesiz filmlerden biri ve bence en kötüsü.

bysiirtli56 avatar bysiirtli56 13 Temmuz 2013 18:06:32

zeki alasya.halit akçatepe .zeki sezer filme ne kadar renk katmış olsa bile en kötü tarkan serisi.kılıç sahnelerinde ses efekti çok kötü.en önemlisi tarkanın müziği filmi film yapan Dmitri Shostakovich - Symphony No. 5 in D minor - Op. 47 - I. Modera to müziği yoktu.

delikadir39 avatar delikadir39 24 Temmuz 2011 16:07:07

10

Bu filmi kanal7 gösterdi ve filmin yarısı çöpe gitti.Bu filmi internetten izleyin ki sinirlenmeyin.

ozkaracam avatar ozkaracam 06 Aralık 2010 13:58:12

7

Bu filmi, aslında yaşımın çok uygun olmadığı bir dönemde izlemiştim. O zamandan beri, bazı özellikleri beni rahatsız eder. Bir yazıda, Tarkan serisinin aslında geceyarısı sinemasının parlak örneklerinden sayılması gerektiği yolunda bir yorum okumuştu m; Pete Tomb da fantastik sinemayı konu alan ve Türkçe'ye de çevrilen kitabında Tarkan filmlerine özel bir yer ayırmış. Geceyarısı sineması kavramına en uygun filmin bu olduğunu söyleyebilirim. Türün meraklılarına seslenecek özellikler bir hayli fazla: Dozu bir hayli yükselmiş sado-erotizm, büyücülük, asma köprüyle ulaşılan şato, vampirlik. Dönem, zaten Antikçağ uygarlığının yıkılıp Karanlık Çağlar'ın başlamakta olduğu dönem. Vandalların vahşeti bugün bile unutulmamış, vandalizm sözcüğüyle yaşıyor. Bir rahibe ile bir fahişenin kanlarının bir çukurda birleştirerek büyücü Gosha'nın iskeletine hayat vermesi de, çok ilginç bir buluş. Erka'nın örümcek ağına yakalanması, yüz hatları Ingrid Pitt'i anımsatan Gosha'nın (Eva Bender) onun kanını emmesi de hakeza. Tahammülü zor bir sadizmin egemen olduğu böyle bir filmde Zeki Alasya, Halit Akçatepe, Mürüvvet Sim gibi, Arzu Film güldürülerinden aşina olduğumuz oyuncuların varlığı ise, bir hayli garip kaçıyor. Bir yandan da, Sezgin Burak'ın yazıp çizdiği güzelim maceranın yerine bu uydurmasyon senaryonun filme alınmış olmasına hayıflanmamak elde değil. Çünkü Altın Madalyon, oldukça uzun ve sürükleyici bir macera idi; Tarkan, Hun İmparatorluğu'na karşı Bizans tarafından hazırlanan bir komplonun ve kişisel dostları olan bir karı-kocanın intikamının peşine düşüyordu (elindeki cinayet kanıtı da, katillerden birisinin altın madalyonudur). Öykünün büyük bir bölümü Konstantinopolis'te geçiyor, Hipodrom'da (bugünkü Sultanahmet semtinde) dört atın çektiği savaş arabalarıyla kıran kırana bir mücadele yaşanıyordu. İlk filmlere göre bir savrukluğun sergilendiği de gözden kaçmıyor. Örneğin Hun askerleriyle Vandal askerlerini giyim kuşam açısından ayırt etmek mümkün değil. Zeki Alasya bir Cermen kralından çok, bir Roma imparatoruna benziyor. Birsen Ayda ilk filmdeki, Messalina'vari şehvet düşkünü kraliçe rolünü burada da tekrarlıyor ve aynı akıbete uğruyor. İlk filmde Moris tarafından aslına uygun bir biçimde canlandırılan cüce okçu Kulke, Halit Akçatepe'nin şahsında biçim değiştirmiş; bir akrobat-savaşçıya dönüşmüş. Surların tepesinde geçen, çok uzun tutulmuş akrobasi gösterileri, finaldeki sirkimsi görüntüler, filmi tam bir curcunaya dönüştürüyor. Bir de insanı gülümseten bir ayrıntı: Baltayla kafa uçurulmak üzere hazırlanmış idam düzeneğinde bir de urgan ilmiği var. Nasıl yani?         

Yandex.Metrica