Şehvet Uçurumları

7,88

( 1 kişi yorum yaptı )

Şehvet Uçurumları

Sinema Filmi

1962

‘Si minör, Opus 58, Manfred Senfonisi; IV. Allegro con fuoco’ (1885) (Pyotr Ilyich Tchaikovsky).
Jale’nin yatak odası. Fettanlığı ile ortalığı birbirine katan güzel kadın şimdi yerde cansız.
Savcı; “Korkunç bir şekilde boğulmuş. Sanki diriltip diriltip yeniden boğmuşlar.”
Halil; “Denizde boğulan çok insan gördüm ama böylesini ömrümde görmemiştim.”

Pırıl pırıl Adana, Mersin. Halil Efendi’nin ‘ismi ile müsemma’ kızı Filiz, liseyi bitirmek üzere. Her gün Erdemli’ye gidip geliyor. Nişanlısı Haluk, Ataş Rafinerisi’nde mühendis. Evlilik çok yakın ama beklenmedik olaylar dingin yaşamlarını etkileyecektir.
Filmin başında köylüler denizden bir ceset çıkarıyorlar; Doktor Nejat!
Ne yaşadığını anlayabilmek için birkaç gün öncesine gitmeliyiz. ‘Azgın’ karısı Jale’yi mutlu edemeyince, sorunun ‘y atak’ kısmını İstanbul’dan gelen atletik arkadaşı Macit üstlenmiş! Doktor durumun farkında ama hesap sormak için ‘uygun zamanı’ bekliyor. Geciken tepkinin yöntemi de yanlış olunca ‘hesabın’ tadı kaçar.
Haluk ve Filiz’in aile ile tanıştıkları akşam, Jale delikanlıya (Macit de genç kıza) ‘sülük gibi’ yapışıyor. O gece delilikler, ‘Çılgınlıklar Kokteyli’ ile başlar ve çıplak ‘Cehennem Dansı’yla devam eder. Olay dayanılmaz bir hal alınca kahramanlarımız “Ahbaplığımızı burda kessek iyi olur” diyerek evden ayrılıyor. Jale’nin yanıtı, olacak kötü olayları anlatır gibi; “Benim olduğum yerde ahbaplık, ben istediğim zaman biter.” Kararını vermiş, mühendisi koynuna alacak!
‘Dolce vita’ benzeri yaşantı yetmiyor ‘orta malı’ sarışın fırtınaya. (Hizmetçileri Ayşe’nin yavuklusu, keçi çobanı Ali bile dayanamayıp ‘birkaç kez’ saldırmıştı)! Arzuları için ‘tek kural, kuralsızlık’! Aklına birisini koysun da elde etmesin, mümkün değil. Haluk uzak durunca acımasız bir şey yapar. Macit’i dolduruşa getirip Filiz’e saldırtır. Kendisi gibi ‘orta malı’ olsun, evlenemesin! Neyse ki Ali, mühendise zamanında haber verince, amacına ulaşamaz.
Bu ‘kuduruk’ hayatın böyle gitmeyeceği belli. Savcı Bey, Halil Efendi ile ‘bir yarenlik sigarası tellendirirken’ Ayşe haberi getirir; Jale öldürülmüş!
Şüpheli çok, kanıt pek yok.
Macit, Haluk veya Ali yapmış olabilir. En olmayacak kişi Doktor Nejat! Ama abartılı üzüntüsü, karısının öldürüldüğü odayı, hatta köşeyi şıp diye bulması zihinleri kurcalıyor.
Gerisi çorap söküğü gibi. Sahilde bir ceset daha bulunur; Nejat’ın bir başka arkadaşı Salim! Balığa çıkmıştı, kayıkta patlayan bir karpit bomba ile canından olmuş. Jale’yi öldürdüğünü itiraf eden mektubu, işi iyice karıştırır.
Olayı Haluk çözüyor. Doktor, çok pot kırdı, kurtulamaz artık. Hazırladığı bomba başkasına kısmetmiş! “Macit’in ölümünü görmek için dürbünü alıp yukarıya, harabelerin oraya çıktın. Kayıkta Salim’i görünce deliye döndün. Dürbünü orada bırakman birinci hataydı.” Karısını boğup suçu Salim’in üstüne atmaya çalışması da tutmaz. Savcı ve Halil Efendi, ölünün yerini değiştirmişti. “Kapıdan girince, karını boğup bıraktığın yere bakman ikinci hataydı. Sonra Salim’in annesine yazdığı mektubu buldun ve aceleyle altına, yazısına benzeterek bu itirafnameyi yazdın. Ama unuttun ki kalem ve mürekkep değişikti. Bu, bardağı taşıran son damla oldu.”
Fırtınalı denize kaçarken söyledikleri iç burkuyor; “O’nu her zaman sevdim ben!” Fazla açılamadan paramparça olur motor.
Filmin sonunda Haluk, Filiz’le; Ali, Ayşe’yle beraber. Macit yalnız!

Sabicas-The Fabulous Sabicas’ın ‘Solo Flamenco’ albümündeki (1962) ‘Sonrisa Malaguena’ (Verdiales).
Nejat’ın cesedi sahilde.
Filiz; “Çok feciydi. Tıpkı Salim gibi. Fakat O’nun hiçbir suçu yoktu.”
Haluk; “Öyle canım. Hayat bu, kurunun yanında yaş da yanar.”
(Yazan: Murat Çelenligil)


10.4.1963 de Beyoğlu Taksim,Eyüp Melek,Pangaltı İnci,Aksaray Bulvar,Sultanahmet Alemdar,Balat Milli sinemalarında gösterime girmiş. Zafer ALGAN

Künye

Yönetmen Aydın Arakon
Senaryo ,
Yapımcı Murat Köseoğlu
Görüntü Yönetmeni Melih Sertesen
Eser
Vizyona Giriş Tarihi 10 Nisan 1963
Süre 83 dk
Tür Dram, Duygusal, Polisiye
Özellikler Siyah Beyaz
Ülke Türkiye
Etiketler Cinayet, Deniz, Kıskançlık Daha Fazlası

Oynayanlar

Tanju Gürsu Tanju Gürsu Haluk
Filiz Akın Filiz Akın Filiz
Ulvi Uraz Ulvi Uraz Nejat
Suzan Avcı Suzan Avcı Jale
Ali Şen Ali Şen Halil
İsmail Varol İsmail Varol Ali
Enver Orhon Enver Orhon Savcı
Atilla Yelkenci Atilla Yelkenci Salim
Süreyya Gürol Süreyya Gürol Macit
Mücap Ofluoğlu Mücap Ofluoğlu İsmail Varol Seslendirmesi
Sadettin Erbil Sadettin Erbil Enver Orhon Seslendirmesi
Alev Koral Alev Koral Suzan Avcı Seslendirmesi
Jeyan Mahfi Tözüm Jeyan Mahfi Tözüm Filiz Akın Seslendirmesi
Toron Karacaoğlu Toron Karacaoğlu Tanju Gürsu Seslendirmesi
Agah Hün Agah Hün Ali Şen Seslendirmesi

Ekip

Dekor Tasarım Aydın Arakon (Dekor Tasarım)
Yapım Ekibi Melih Üstüngör (Yapım Amiri)
İsmail Varol (Yapım Asistanı)
Yönetmen Ekibi Osman Çubukçu (Yardımcı Yönetmen)
Mesude özkılıç (Yardımcı Yönetmen)
Kamera Ekibi Feridun Kete (Kamera Asistanı)
Melih Sertesen (Kamera Ekibi)
Post-Prodüksiyon Ali Berkan (Negatif Kurgu)
Mihail Skarpedis (Laboratuar Şefi)
Recai Karındaş (Laboratuar)
Mahmut Babacan (Laboratuar)
Tanaş Petridis (Laboratuar)
Işık Ekibi Özen Uysal (Işık Ekibi)
Mustafa Akdeniz (Işık Ekibi)
Ahmet Ateş (Işık Ekibi)
Sanat Ekibi Basri Büyükcan (Dekor Uygulama)
Bilal Uysal (Dekor Uygulama)
Nazım Akbulut (Aksesuar)
Nazım Akbulut (Aksesuar)
Ses Ekibi Mehmet Bozkuş (Senkron)
Tuncer Aydınoğlu (Ses Ekibi)
Tasarım İbrahim Enez (Afiş)

Firmalar

Acar Film (Yapım)
Acar Film (Seslendirme)

Son Yorumlar (1)

benimsinema avatar benimsinema 05 Ocak 2014 16:18:43

7

aydin arakonun filmleri degisik ve agir olur genelde... buda onlardan biriydi... filmin hikayesi güzel ama daha cok heyecan katabilirlerdi... ulvi urazin katil oldugu ilk basta anlasildi bile...eger yanilmiyorsam filizle tanjunun ilk veya ikinci film leri ... sonuc itabiriyle seyrettiriyor kendisini film...

Yandex.Metrica