Menekşe Gözler

8,89

( 39 kişi yorum yaptı )

Menekşe Gözler

Sinema Filmi

1969

Şarkılardaki aynı kıza aşık olan iki arkadaşın unutulmaz güzellikteki aşk ve fedakarlık öyküsü.

Künye

Yönetmen Atıf Yılmaz
Senaryo
Yapımcı Hulki Saner
Müzik Metin Bükey
Görüntü Yönetmeni Çetin Tunca
Süre 90 dk
Tür Duygusal, Komedi, Müzikal
Özellikler Renkli
Ülke Türkiye
Etiketler Aşk, Dansöz, Evlilik, Gazino, Hüzün, Daha Fazlası

Ödüller

En İyi Senaryo (1. Adana Altın Koza Film Şenliği-1969)

Oynayanlar

Sadri Alışık Sadri Alışık Erol'un Arkadaşı
Fatma Girik Fatma Girik Serap
Erol Büyükburç Erol Büyükburç Erol
Pervin Par Pervin Par Kendisi
Meral Küçükerol Meral Küçükerol
Aynur Aydan Aynur Aydan Şarkıcı
Asım Nipton Asım Nipton Komiser
Sedef İnci Sedef İnci Kendisi
Doğan Tamer Doğan Tamer Kavgacı
Orhan Çoban Orhan Çoban Garson Orhan
Ali Demir Ali Demir Sahne Amiri
Nermin Özses Nermin Özses Meyhane Müşterisi
Lale Belkıs Lale Belkıs Pervin Par Seslendirmesi
Jeyan Mahfi Tözüm Jeyan Mahfi Tözüm Fatma Girik Seslendirmesi
Tijen Par Tijen Par Meral Küçükerol Seslendirmesi
Pekcan Koşar Pekcan Koşar Seslendirme
Hayri Esen Hayri Esen Erol Büyükburç Seslendirmesi

Ekip

Kurgu Aleko Aleksandru (Kurgu)
Yapım Ekibi Fehmi Tengiz (Yapım Amiri)
Yusuf Çağatay (Yapım Asistanı)
Şerif Ablak (Set Amiri)
Mustafa Buvan (Set Ekibi)
Ekrem Ülgey (Set Ekibi)
Ali Öger (Set Ekibi)
Yönetmen Ekibi Oksal Pekmezoğlu (Reji Ekibi)
Engin Temizer (Reji Ekibi)
Kamera Ekibi Fikret Temizer (Kamera Asistanı)
Post-Prodüksiyon Hikmet Kuyucu (Negatif Kurgu)
Zihniye Ören (Renk Düzenleme Asistanı)
Turgut Ören (Renk Düzenleme Asistanı)
Işık Ekibi Recep Köseoğlu (Işık Şefi)
Ses Ekibi Necip Sarıcıoğlu (Ses Mühendisi)
Müzik ekibi Belkıs Özener (Şarkılar)
Zeynettin Maraş (Beste)

Firmalar

Saner Film (Yapım)
Lale Film (Seslendirme)
Saner Film (Film Hazırlık)

Son Yorumlar (39)

belgin6119 avatar belgin6119 08 Şubat 2014 23:57:10

10

sadri alışık ın söylediği şarkılar insanı mest ediyor.

benimsinema avatar benimsinema 01 Şubat 2014 14:13:05

9

bol sarkili bol hüzünlü melankolik bir film...fazla söylecen bisey bulamiyorum... gerek atif yilmaza gerek safa önal cok tesekkür ederim ve degerli o bulunmaz güzel oyunculara...siddetle tavsiye ederim...

kartal tibet tutkunu avatar kartal tibet tutkunu 24 Kasım 2013 19:34:47

10

Bence Sadri ALIŞIK ile özdeş bir film. Diğer artıları bi yana..

jeremiekhan 14 Eylül 2013 12:11:21

erol büyükburç ne alaka bu filmle anlayamadım,hem böyle bir kadro böyle bir yönetmen üstüne oyunculuğu sıfır olan bir şarkıcı bence kendi kendini harcamış bir film

FOSTERKANE avatar FOSTERKANE 08 Haziran 2012 18:13:06

ah güzel istanbul ve serseri filmdeki gibi bu filmde de sadri tesadüfen bir kızla tanısır.evinde misafir eder ve ona asık olur. ama diger iki filmin aksine bu filmdeki kız sadri yi degil arkadası erol lu secer. serseri filminde charlie chaplin in cit y lights ve limelight etkisi görülürken (üc arkadas/1958 filmindeki gibi) bu filmde ve ah güzel istanbul da tek limelight etkisi görülmekte.bu filmde birde ilginc olan sadri alısık, fatma girik ve pervin par ın canlandırdıgı karakterlerin hicbirinin isimlerini hic duymamamıs. fatma girik icin sadri serap dese bile tam emin degildir. zaten erol la beraber oldukan sonra da gercek ismini hic duymayız. filmin konusuna hic girmecegim bilindigi gibi konu iki arkadasın aynı kıza asık olması ama atıf yılmaz ve safa önal bilindik bir yesilcam filmi degil kaliteli bir türk film yapmıslar. bence türk sinemasının en iyi ask filmlerinden biri.      sarkılardaki kız : sadri her erkek gibi sarkılardaki kızı arar. serap ı tanıyıncada buldugunu zanneder ("...sarkılardaki gibi bir kızdı .menekse gözlü, ince, uzun, beyaz. bir demet cicekle mutlu oluyor. ne söylerse ne yaparsa icten yürekten böyle karsılık beklemeden yapıyor"). sanki sadri de böyle bir kızın ancak bir rüya bir hayal olacagına bilir gibi serap kayıpedince erol la : " bosuna yorulma cünkü aramayacagız onu. gercekte öyle biri yoktu. belkide gördügüm sahiden bir serapdı belkide ben uyturdum onu. istedegim bekledigim bir kız yaradım o bir hayald.i öyle kuyruklu bir yıldız gibi geldi gecti simdi onu ben bos yere arıyorum aradıkcada ümitsizligim artıkca artıyor".   sadri kaybedigi sarkılardaki kızı aramaktan vazgecmesiyle -basta kendisi yasadıgı gibi- erol da tesadüfen  serap la tanısır. iki arkasında aynı kıza asık oldugunu anlayınca erol serap dan vazgecer ama sadri bunu anlayınca kendini kurban eder (erol a "enayiligin bu derecesine rastlamadım neymis bir baskasını daha mutlu edermis..." der alay eder gibi ama aslında bunları kendisine söyler) ve iki sevgililin kavusmasına vesile olur. aslında serap ın erol secmesinde bir neden de erol un varlıklı biri olması. film 2. yarısında serap in cocuklugunun yoksulluk icinde gectigini ögreniyoruz. serap sadri nin evine pek yorum yapmazken erol un evinde kaldıgı ilk sabah "mutfak öyle güzel ki insanın canını yemek pisirmek istiyor" der. erol sadri den zengindir ve serap da bunun farkına cabuk varmıstır.yani sarkılardaki kız yoktur. erol da sadri nin aksine serap la beraber olur evinde kaldıgı sürede. aslında bu da erol un aslında serap a sadri gibi asık olmadıgını gösteriyor. belkide tutkusu bir zamanda sonrada bitecektir. sadri gibi büyük bir ask beslemez serap a karsı. asıl seven ask acısı ceken sadri tir. serap kendine bir daha dönünce : "döndün demek sagol. ama bilmem icimde bir hüzün var genede. halbuki cok sevinmem lazım, sevinmem lazım....sen bana verdiklerinde istiyormusun onları geri veremem elimde degil sıcacık birseydi elle tuttulmayan his edilen sadece. yürek carpıntısı gibi yürek carpıntısı nedir bilirmisin ? diye sorar.  sadri alısık icin ne dense azdır. her filmde oldugu gibi bu filmde de olaganüstü. hele arkadasının serap la beraber oldugunu ögrendigi bir sahne var ki inanılmaz basarılı. bir kac saniye icinde gözleri dolarak caresizligini öyle inandırcı izleyiciye his ediryorki bir degil bin oscar a layik . türk sinemasında onca yapılan arabesk filmlerinde tüm film boyunca aglayan oyuncular (örnegin kücük emrah. kirmizigül vesaire) izleyicide etki bırakmazken sadri usta bunu birkac saniye (ortalama 20 saniye) icinde basarıyor. alısık in aksine fatma girik o kadar da basarılı degil bence. serap karakteri üstüne bence tam olamamıs ama bundan daha kötüsüde olabilirdi. ama erol büyükburc filme ne yaziki ki cok zarar vermis. alısık ustanın yanında donuk/sönük duruyor.bir süleyman turan veya bir kartal tibet bu rölü oynasa daha iyi olurdu. sanırım atıf yılmaz da bunun farkına varmıs  olacak ki alısık in olmadıgı sahnelerde erol büyükburc la dalgasını gecmis (örnegin sarkı söyledigi sahneler/ "sarkıyı bırak bunların pozları öldürecek beni). hele alısık ın  olmadıgı bir bölüm (44. - 63. dakika arası /erol ve serap ın  beraber oldugu sahneler) filmin en berbat bölmü. yılmaz bir yere de ikiliyi sokak ortasında oynatıyor bu da yetmezmis gibi yoldan gelip gecenleride bu sacmalıga katıyor.yani sahiden dalgasını gecmis. belli ki kendiside alısık ın olmadıgı sahnelerin iyi olmaycagına anlamıs ki böyle uygun görmüs.belkide büyükburc hulki saner in zorlamsıyla bu filmde oynatılmıstır. zaten filmin en kötü bölmü büyükburc ve girik in beraber oldukları sahneler. ve ikiside cok basarısız bu sahnelerde. anca alısık   filmde bir daha görüldügünde film yine canalanıyor. yani alısık olmasaydı bu filmde yesilcamın bilindik ask filmleri arasında girerdi.    bunların dısında : 1. erol büyükburc un bu filme tek katkısı filmin jenerik sarkısı olmus. sahiden jenerik cok basarılı sanki 69 yıllındaki istanbula bir yolculuk gibi.hatta atıf yılmaz nerdeyse aynı jenerigi baskın/1977 filminde de kullanmıs. büyükburc un seslendirdigi sarkı yalan gözler orjinali bir arab sarkısı olan ya laure hobouki sarkısıdır . youtube de hem türk versiyonunu hemde arab versiyonlarını dinleye bilirsiniz. 2. sadri nin kaldıgı ev : genelde türk filmlerinde o yıllarda aynı/bilindik evler mekan olarak kullanılırdı halbuki bu filmde farklı bir ev ve o evin merdiven boslugu, basamaklar  filme cok tat katmıs filmi daha inandırcı yapmıs. birde sadri nin evinin camından güzel görüntüler elde etmis cetin tunca. 3. bilindik salon filmlerindeki gibi sahne hayatının  bir kurtulus yolu olmadıgında göstermis bu film. 1. örnek sadri : kızın biri para calmıs güya. - erol : olur böyle seyler. 2. örnek sadri : üzülme hayatır bu hele o hayatda her zaman olur böyle seyler... sakın alısma."  ve son olarak menekse gözleri sarkısını sadri ustadan daha iyi okuyan kimse yoktur bence.

kariz_ma_35 avatar kariz_ma_35 28 Ocak 2011 23:21:01

10

Aynı kıza aşık olan iki yakın arkadaşın öyküsü."Sadri Alışık" gazinoda saz çalarak geçinen bekar biridir.Gazino şarkıcısı "Meral Küçükerol" ile uzatmalı birlikteliği vardır.Fakat tam anlamıyla ilişkileri yoktur.Günün birinde dansö z bir kız gelir "Serap" Fatma Girik fakat fazla kalamaz bir iftira sonucu gazinodan ayrılır.Tek kalan Sadri Alışık onu eve alır yerler,içerler bir süre arkadaş olarak birlikte yaşarlar.Birgün "Serap" Fatma Girik evden ayrılır ve dönmez arkadaşı "Erol" Erol Büyükburç ile aramadıkları yer kalmaz.Tesadüf eseri tek başına "Erol" onu bulur bir süre sonra aşık olurlar.Filmin finaline doğru "Erol ile "Serap" kaza yaparlar.Alışık olayı hastande öğrenir.Biraz üzülür kahrolur rol gereği.Durumu arkadaşına anlatmak ondan hoşlanan uzatmalı sevgilisi "Meral Küçükerol" anlatır.Filmin sonunda alışık ve küçükerol evlenir.İki sevgili serap ile erol birbirine kavuşur.Bu filmde Sadri Alışık'ın oyunculuğu malum başlı başına olay.Buna istinaden Fatma Girik ve Erol Büyükburç'ta rollerinde başarılıydı.Duygu,hüzün,duygusallık ve aşk gibi teori'lerin oluştuğu mükemmel bir film.

Yandex.Metrica