Karateci Kız

7,87

( 22 kişi yorum yaptı )

Karateci Kız

Sinema Filmi

1973

‘La Décadanse’ (1971) (Serge Gainsbourg). Paul Mauriat’nın ‘Godfather’ uzunçalarındaki (1972) melodi ve çiçek tarlasında iki genç.
Zeynep; “Zavallı babacığım. En büyük zevki toprakla uğraşmaktı. Bu gördüğün çiçeklerin hepsini kendi eliyle yetiştirmiştir. Baba kız, bir zamanlar burada ne kadar mutluyduk. Benim hayatta O’ndan başka hiç kimsem yok. Keşke ben de O’nla beraber ölseydim.”
Murat; “Ölenle ölünmez.”
Zeynep; “Evet ama intikamı alınır.”


‘Çiçekçi Kız’ın önce ‘Karateci Kız’, sonra polis olmasının öyküsü.
‘Randez-Vous Au Lavandou’ (1958) (Paul Mauriat / André Pascal). Pırıl pırıl İstanbul. Kolunda sepet, çiçek satan bir genç kız. Adı Zeynep. Başörtüsü, hırka, basma entari ve erkek çorapları. Diğer seyyar satıcılardan farklı olarak bağırıp çağırması yok. Müşterilerle, yazılı kâğıtları göstererek anlaşıyor; ‘Çiçeklerim çok tazedir’, ‘Teşekkür ederim’.
‘Shaft’taki (1971) “A Friend’s Place” (Isaac Hayes). ‘Güllerin tanesi 250 kuruş’muş. Beyoğlu Evlenme Dairesi’nin orada “Hepsine kaç para istersin” diyen bayanlara kâğıttaki yanıt ‘Gönlünüzden ne koparsa’ idi.
‘Jeux Interdits’ (Düzenleme Narcio Yepes). Çiçeklerin tümünü satıp evine dönerken Raymond Lefevre’in ‘Love Story’ albümündeki (1971) melodi duyuluyor.
Filmde adı söylenmeyen baba Nubar Terziyan’ın çiçek bahçesi var. Hayatta tek arzusu ‘iyi yürekli, güzel’ kızının bir kerecik olsun ‘baba’ dediğini işitmek.
Çünkü Zeynep ‘her şeyi duyup anlıyor’ ama konuşamıyor. ‘5 yaşına kadar bülbül gibi şakıyormuş’. “O uğursuz kazadan sonra dili tutuldu, bir daha konuşamadı yavrucak.” Yaşlı adam hastanede böyle diyor. Bu kazanın ne olduğunu öğrenemeyeceğiz. Doktor Yılmaz Gruda’ya göre ‘durum ümitsiz değil’; “Yapılacak bir ameliyatla kızınızın tekrar konuşmasının mümkün olacağını zannediyorum.” (Zeynep’in ayağa kalkarken minnetle bakışı görülmeye değer.)
Raymond Lefevre’in ‘Festival De Sanremo 73’ albümündeki ‘Serena’ (1973) (Gino Mescoli). 6 bin yedi yüz elli lira biriktirmişler. ‘Böyle giderse altı aya kadar ameliyat parası hazır olacak’mış.
Genç kız, gerçekten konuşmaya başlar ama daha kısa sürede ve bambaşka nedenle.
Bir gece polis telsizlerinde bir anons yankılanıyor; “Dikkat, dikkat! Cezaevinden 5 azılı mahkûm firar etti. Derhal harekete geçin.”
Kaçışları sırasında III. Ahmet Çeşmesi görüntüye geldiğine göre Hapishane, Topkapı Sarayı’na yakın bir yerde olmalı.
‘Theme From Shaft’ (1971) (Hayes). Sirkeci Garı’nda durumlarından kuşkulanan polis Eşref Akdoğan’ı öldürüp bekçi Hasan Çetin’i yaralıyorlar.
‘Samson and Delilah (Suit: Prelude)’ (1949) (Victor Young). Soğuk, bembeyaz Morg. Komiser Murat’ın, cansız yatan abisine sarılması Tony Osborn’un ‘Incidentally’ (1965) 33’lüğündeki melodi ile.
Paul Mauriat’nın ‘Mamy Blue’ uzunçalarındaki (1971) ‘Mon Viex Paris’(Jean Wiener / Louis Poterat). Zeynep, Deniz Müzesi’nin oralarda çiçek satmaya çalışıyor. ‘Ekmek Kavgası’. Bela şimdilik uzağında. ‘Aranıyor’ afişindeki resimleri görmez bile.
Gazeteler bu haberle dolu. Televizyon da. “Hepsi de azılı birer katil olan kaçak mahkûmlar silahlı ve tehlikelidirler;
Rıza Çakoz; Suçu gasp ve cinayet. 36 yıla mahkûmdur.
Kasım Arpacı; Suçu esrar kaçakçılığı ve cinayet. 36 yıla mahkûmdur.
Cafer Durak; Suçu hırsızlık ve cinayet. Müebbet hapse mahkûmdur.
Ferruh Durak; Suçu ırza tecavüz ve cinayet. İdama mahkûmdur. İdam kararı Büyük Millet Meclisi’nin onayına sunulmuştur.
Bekir Bulut; İzmit Canavarı. Suçu cinayet… İdam kararı Büyük Millet Meclisi tarafından onaylanmış, cezasının infazı için Ankara’dan evrakı beklenmekteydi.”
Kaçaklar, kötü bir rastlantı ile kahramanlarımızın evine geliyor. Nubar Terziyan’ı, bahçe makasıyla acımasızca öldürürler. Bir kızı olduğunu öğrendiklerinde “Güzel mi bari... Merak etme babalık, kızının tadına bakmadan bir yere gitmeye niyetimiz yok” demişlerdi. İşten dönen Zeynep, saldırıdan güç bela kurtuluyor.
Raymond Lefevre’in 13 No’lu albümündeki (1970) ‘Modinha (Prelude Tire Des Bachianas Brasileiras No.1)’ (Villa / Lobos). Zavallı adamın parçalanmış cesedini görünce dili çözülür. “Baba, babacığım.”
Ennio Morricone’nin ‘Sacco&Vanzetti’ (1971) plağındaki ‘Nel Carcere / E Dover Morire’. Emniyet Müdürlüğü’nde şüphelilerin slaytlarını gösteriyorlar. Ama Zeynep, intikamını kendisi almaya karar vermiş. Hiçbirini tanımadığını söylüyor.
Günler sonra bahçede ‘atış talimi’. Nereden bulduysa bir tabanca edinmiş. Ama kullanmayı bilmediği belli.
‘La Course Du Liévre A Travers Les Champs’ (1972) filmindeki ‘Theme Solaire’ (Francis Lai). Saçı sakalı birbirine karışık ama hâlâ çok güzel bir delikanlı iş aramaya gelmiş. ‘Ucuza, hatta boğaz tokluğuna bile çalışmaya razı’. Komiser Murat bu. Emniyet Müdürü, genç kızın bir şeyler gizlediğini anlayınca hem korumak hem de yardımıyla kaçaklara ulaşmak için bu yola başvurmuş.
Paul Mauriat’nın ‘Last Tango in Paris’ albümündeki (1973) ‘Le Lac Majeur’ (1972) (Mort Shuman). Zeynep önceleri karşı çıksa da delikanlının silah kullanmada ne denli usta olduğunu görünce direnci kırılır.
Murat, silah taşımasını “kan davası yüzünden” diye açıklıyor.
Atış dersleri ile biz de bilgileniyoruz. ‘Göz gez arpacığı’; ‘Silahın sopa gibi tutulmayacağını’; ‘Hedefe nasıl bakılacağını’; ‘Düşmana yan dönerek nişan alınacağını’; ‘Mümkün olduğu kadar küçük bir hedef teşkil etmeyi’; ‘Güneşi ve rüzgârı da hesaba katmamız gerektiğini’ öğreniyoruz. Bu eğitim sırasında elleri ve gözleri birbirine deyince olanlar olur.
Sırada ‘karate’ var. Genç kız şimdi usta bir nişancı ve güçlü bir karateci.
Bu arada kaçakların yolları ayrılıyor. Teker teker gizlenmeleri daha kolaymış.
Rıza, Yıldız Kulüp’te kumarbaz Nuri’nin yanına sığınır. Ama güvenilir(!) arkadaşı polise ihbar edince yakayı ele veriyor. Nuri canından olur.
Ferruh kaçarken sevgilisi Meral’in resmini düşürmüştü. Murat, O’nun aracılığı ile iki kardeşi kıstırır. O karmaşada Cafer ölür. Ferruh kaçar. Ama attığı bıçak Murat’a isabet ediyor.
Oysa Zeynep’le ne hayaller kurmuşlardı. Bahçe içinde küçük bir ev, etraflarında dolaşan cıvıl cıvıl sevimli çocuklar.
Artık ‘bunların hepsi birer hayal’. Çünkü delikanlı Frédéric Chopin’in ‘Cenaze Marşı’ ile uğurlanıyor.
Sonrasında Zeynep’te ‘bir değişim daha’ var.
‘Serena’ (1973) (Mescoli) ile girdiği İstanbul Polis Okulu’ndan ‘Jeux Interdits’ ile çıkıyor. Kursu birincilikle bitirmiş.
Emniyet Müdürü Turgut Boralı; “Seni, şimdilik 5. Şube Kalemi’ne veriyorum. Orda kayıt işlerine bakarsın.”
Zeynep; “Ben, Murat Akdoğan’ın görevine talibim efendim. O’nun yarım bıraktığı işleri tamamlamak istiyorum.”
Önce Ferruh’un sonra Kasım’ın peşine düşer. Bu sırada eğlence yerlerini ve esrar partileri yapılan bitirimhaneleri dolaşıyoruz.
En zoru en sona kalır.
Bekir için Murat şunları yazmış; “Yaş 36. İzmitli. İçlerinde en tehlikelisi. Keskin nişancı. Çok kuvvetli. Dövüşmesini iyi bilir. Sevdiği kız başkasıyla evlendi. İntikam almak için cezaevinden kaçmış. Onları öldürmek için evlerine gidebilir.”
Jimmy Smith’in orgu ile ‘Theme From Joy House’ (Lalo Schifrin). Filmin sonuna doğru ‘Les Felins’deki (1964) melodi. Eski göz ağrısının evine merdivenle çıkıyordu Bekir. Zavallı kıza kocasının önünde saldırmaya kalkar. ‘Karateci Kız’ yetişince çocuklarını kaçırır. Artık ne olacağı belli. Damdan düşerek ölmesi Zeynep’in ne babasını ne de Murat’ını geri getiriyor.


‘Come Un Ragazzino’ (1973) (Gaetano Amendola / Peppino Gagliardi). ‘Çiçekçi Kız’ silah derslerinde başarılı.
Zeynep; “Nasıl?”
Murat; “Fena değil. Ama ben gene de elinde silah yerine bir çiçek görmeyi tercih ederdim.”
Zeynep; “Eskiden çiçek satardım.”
Murat; “Keşke hep çiçek satsaydın.”

Filmin, Giyom Tell ve Yılmaz Güney’e gönderme yapan 36. dakikası. ‘Atış talimi’nde Murat’ın sigarasını vurmuş.
Murat; “Başardın işte.”
Zeynep; “Öyle korktum ki.”
Murat; “Ben hiç korkmadım. Sonuçtan emindim.”
Zeynep; “Ya seni vursaydım?”
Murat; “Ben çoktan vuruldum. Ama sen bunun farkında bile değilsin.”
(Yazan: Murat Çelenligil)



























Künye

Yönetmen Orhan Aksoy
Senaryo ,
Yapımcı Türker İnanoğlu
Görüntü Yönetmeni Çetin Gürtop
Vizyona Giriş Tarihi 01 Aralık 1973
Süre 83 dk
Tür Aksiyon, Duygusal
Özellikler Renkli
Ülke Türkiye
Etiketler Aşk, Bebek Kaçırmak, Cesaret, Çeyiz Sandığı, Çiçek, Daha Fazlası

Oynayanlar

Hasan Yıldız Hasan Yıldız İşçi
Hakkı Kıvanç Hakkı Kıvanç Esrarkeş
Yaşar Şener Yaşar Şener Esrarkeş
Zafer Önen Zafer Önen Seslendirme
Yılmaz Gruda Yılmaz Gruda Doktor
Filiz Akın Filiz Akın Zeynep
Ediz Hun Ediz Hun Murat
Hayati Hamzaoğlu Hayati Hamzaoğlu Bekir
Oktay Yavuz Oktay Yavuz Kasım Arpacı
Necati Er Necati Er Cafer Durak
Kudret Karadağ Kudret Karadağ Rıza
Bülent Kayabaş Bülent Kayabaş Ferruh Durak
Nubar Terziyan Nubar Terziyan Zeynebin Babası
Sema Yaprak Sema Yaprak Bekirin Sevdiği Kız
Mümtaz Ener Mümtaz Ener Turgut Boralı Seslendirmesi
Şener Şen Şener Şen Yaşar Şener ve Yılmaz GrudaSeslendirmesi
Gülen Kıpçak Gülen Kıpçak Yeşim Yükselen Seslendirmesi
Timuçin Caymaz Timuçin Caymaz Kudret Karadağ Seslendirmesi
Toron Karacaoğlu Toron Karacaoğlu Ediz Hun Seslendirmesi
Pekcan Koşar Pekcan Koşar Bülent Kayabaş Seslendirmesi
Sadettin Erbil Sadettin Erbil Hayati Hamzaoğlu Seslendirmesi
Jeyan Mahfi Tözüm Jeyan Mahfi Tözüm Filiz Akın Seslendirmesi
Rıza Tüzün Rıza Tüzün Nubar Terziyan Seslendirmesi
Ayton Sert Ayton Sert Oktay Yavuz Seslendirmesi

Firmalar

Erler Film (Yapım)

Son Yorumlar (22)

sholay 07 Şubat 2016 01:38:55

Ya filmin final sahnesi ne berbat bir sekilde cekilmis böyle? Bunu Orhan Aksoy gibi bir ustaya hic yakistiramadim. Herhalde Dünya sinemasi tarihinde böyle uzun ölüm sahnesi yok. Filiz Akin ates ediyor, Bülent Kayabas dan SIRADISI bir ses cikiyor ve b u sahne 3 dk boyunca böyle devam ediyor.

sinemaadamı avatar sinemaadamı 04 Aralık 2015 11:41:29

eğlenceli bir film. ediz hun ve filiz akınıı ilk ve son kez böyle bir tarzda görüyoruz zaten alışkında değiliz ama gene rollerinin hakkını vermeye çalışmışlar. filmin fenomeni bülent kayabaş ve oktay yavuz olmuş. ikiside rollerinde çok başarılı.

ali87 avatar ali87 19 Ocak 2015 12:25:46

8

fene değil film

Kleberson avatar Kleberson 10 Eylül 2014 21:19:51

8

her ne kadar filmin ölüm sahneleri abartili olsada hatta dünya bile bu sahnelerle dalga gecsede yinede güzel bir film

benimsinema avatar benimsinema 28 Kasım 2013 17:44:59

7

ediz hunun rolü malesef fazla degil, toplasan 40 dakika var yada yok... filmin ilginc tarafi bu sefer kadin aktrist karete yapiyor.... sanirim o zamanlarda uzak dogu sporlari ve filmleri türkiyede cok ilgi duymus olacakki böyle film cekmisler.... ele stirecegim taraf, filiz akin karete yaparken neden saclarini toplamimis izlerken beni bile rahatsiz etti, zaten zar zor yapiyor hareketleri inandirici tarafi olmamis... degisiklik olsun dyie izelenir... ayrica bülent kayabasin vuurlma sahnesi okadar abartmislarki....

beyzacetin avatar beyzacetin 29 Mart 2013 12:01:08

dünyanın belki de en saçma ölüm sahnelerinden birinin çekildiği film :)

Yandex.Metrica