Bir Zamanlar Osmanlı Kıyam 1. Sezon

7,67

( 8 kişi yorum yaptı )

Bir Zamanlar Osmanlı Kıyam 1. Sezon

(Bir Zamanlar Osmanlı Kıyam)

TV Dizisi

2012

Kıyam; 3. Ahmet’in tahtta olduğu, Osmanlı’nın Avrupa ile ilişkilerini savaş alanlarından diplomasi alanına kaydırma çabalarının yaşandığı bir dönemde geçmektedir. Her geçiş ve yenilenme dönemi gibi bu dönemde de, kışkırtmalara açık duran statükocularla ve yenilenmenin iyileşme olduğunun farkında olan değişim yanlıları arasında kanlı bir hesaplaşma yaşanmaktadır. Bu kanlı hesaplaşmaya başka devletlerin istihbarat teşkilatları da fiilen katılır.
Hikâyemizin kahramanlarından eski bir solakbaşı olan Murat; karısının ısrarı üzerine silahını bırakmış, kendi küçük ve mutlu dünyasına çekilmiştir. Karısı Goncanigar’ın, Şeyh’in öldürülmesine tanık olması ve Acem’in gönderdiği adamların ‘tanık olduğu için’ Goncanigar’ı katletmesiyle, Murat kendini olay ların içinde ve tarafında bulur.
Acem Şahı kendi oğlunu şehzade olarak Osmanlı tahtına geçirmek istemektedir. Bunun için de “düşmanımın düşmanı dostumdur” şiarıyla Kasım ve Canseza’yı görevlendirir…
Canseza’nın Murat’a âşık olması Canseza’yı intikamı ile aşkı arasında bırakır. Babasının intikamı için yolan çıkan Kasım, intikam arzusuna saplanıp kalır ve kendi sonunu hazırlar…
Acem Şahı birçok koldan saldırmaktadır. Bu saldırıların vurucu gücü ise zamanında kimsenin pek de hesaba almadığı bir hamam tellağı olan Patrona Halil’dir.

Ekip

Yapımcı Eda Teksöz (Genel Koordinatör)
Ebru Levent Hamamcıoğlu (Uygulayıcı Yapımcı)
Engin Acuner (Uygulayıcı Yapımcı)
Engin Acuner (Uygulayıcı Yapımcı)
Kurgu Onur Uysal (Kurgu)
Sanat Yönetmeni İsmail Durmaz (Sanat Yönetmeni)
Yapım Ekibi Korkut Keskin (Yapım Amiri)
Gürsel Korat (Proje Tasarım)
Ezel Akay (Proje Tasarım)
Eray Altay (Yapım Asistanı)
Cengiz Yaşar 2 (Set Amiri)
Cesur Akkum (Set Amiri)
Yönetmen Ekibi Eda Teksöz (2. Yönetmen)
Osman Taşcı (Yardımcı Yönetmen)
Özenç Tozkoparan (Reji Koordinasyon)
Erkin Cihan Karuserci (Yönetmen Yardımcısı)
Ali Gürbey Haftacı (Yönetmen Yardımcısı)
Onur Yiğit (1. Yönetmen Yardımcısı)
Tuğba Eryürek (Devamlılık)
Kamera Ekibi Eren Civelek (Kamera Asistanı)
Deniz Yıldız (2) (Kamera Asistanı)
Özer Öner (Kameraman)
Ali Aslan (Kameraman)
Volkan Ardabak (Focus Puller)
Fırat Şölen (Focus Puller)
Hasan Özhan Sarı (Focus Puller)
Fırat Şölen (Focus Puller)
Mehmet Özduran (Focus Puller)
İzzet Okutan (Focus Puller)
Hakan Aksu (Panther Operatörü)
Eyüp Tozlu (Steadicam Operatörü)
Yunus Ekinci (Jimmy-Jib)
Bilger Duygu Fırat (Set Fotoğrafları)
Post-Prodüksiyon Cem Taşkara (Renk Düzenleme)
Işık Ekibi Osman Topuz (Işık Şefi)
Sanat Ekibi Gamze Çeber (Kostüm Sorumlusu)
Didem Külahçı (Sanat Asistanı)
Alper Eren (Sanat Asistanı)
Uğur Oktan (Sanat Asistanı)
Yeliz Çiçek (Dekor Uygulama)
Savaş Hamarat (Kostüm Asistanı)
Makyaj Ekibi İlknur Ballı (Makyaj)
Ses Ekibi Ömer Mehmetalioğlu (Boom Operatörü)
Ercan Küçük (Boom Operatörü)
Efektler Abdullah Ercan (Görsel Efekt Süpervizörü)
Diğer Ceylan Şenbark (Süpervizör)

Firmalar

TRT (Yayıncı)
Herşey Film (Yapım)

Son Yorumlar (8)

ramazanates avatar ramazanates 05 Temmuz 2012 21:22:07

Tercih etmeyeceğim bir kanalda olması önyargıya sebep oldu zaten. Sonra Türkan Şoray hatırına bir bakayım dedim. Zaman yerinden kıpırdamadı sanki hiç heyecan yok, yavaş ilerledi. Tiplerde bir negatiflik var makyajdan mı, senaryodan mı anlayamadım. İs teksiz, aman oynayalım geçelim der gibilerdi. Ya da bana öyle geldi.

ozkaracam avatar ozkaracam 04 Haziran 2012 15:46:06

Bir diziyle ilgili değerlendirme yapmak, en başta o eser henüz tamamlanmış olmadığı için pek kolay değil. Fakat ilk bölümlerdeki oyuncu yönetimiyle ilgili aksaklıkların giderek ortadan kalktığını düşünüyorum. Bu diziyi, konseptinin çok farklı olduğu Muhteşem Yüzyıl'la karşılaştırmak, bence hiçbir açıdan uygun değil. Burada Osmanlı'nın fütuhat yılları değil, artık savunmaya geçtiği, elindekileri korumaya çalıştığı yıllar anlatılıyor. Kanuni Sultan Süleyman'ın yaşadığı 16. yüzyılda Avrupa Rönesans'ı yaşıyor, Martin Luther'in başlattığı dinde reform hareketiyle çalkalanıyordu. Avrupa, askeri açıdan Osmanlı'dan geriydi, fakat Şarlken'in adamları (Cortes, Pizarro, Orellana, vb.) Amerika kıtasında yeni topraklar ve yeni zenginlikler keşfediyorlardı. Bu, zaman içinde Avrupa'nın eski ticaret yollarına bağımlılığı azalacak, mezhep çatışmalarının da yatışmasıyla bilim ve teknolojide atağa geçilecektir. Sultan 3. Ahmet, Avrupa'nın artık daha üstün olduğunun farkındadır ve aradaki açığı kapatmanın yollarını aramaktadır. Bu dizide sarayın zevk ve sefa aleminde oluşuna bir tepkinin yanında, gelenekçi kesimlerin el altından yaptığı kışkırtmaların da altı çiziliyor (ki bunda doğruluk payı da vardır; milliyetçi-muhafazakar tarihçi Yılmaz Öztuna dahi bunu kabul ediyor ve kışkırtıcılık yapan molların ismini veriyor). Şimdilik eleştireceğim en önemli nokta, Patrona Halil gibi, kanlı bir isyanın önderi olan bir şahsın sanki bir komedi filminin baş karakteriymiş gibi işlenmesi (Fırat Tanış'ın üstün oyunculuğu bu değerlendirmenin dışındadır). Senaristler, dramatik yanı ağır basan dizilerde atmosferi dengelemek için bazı karakterlere mizahi tonlar verirler (örneğin Muhteşem Yüzyıl'daki Sümbül Ağa). Fakat burada bu tonun Patrona Halil ve Muslu Beşe gibi iki zorbaya verilmesi, bence yanlış olmuş. Onları birer zorba etiketiyle işlemek yerine insan yönleriyle öne çıkarmak iyi bir fikir olabilirdi, fakat kantarın topuzu kaçmış. Eski Yeşilçam filmlerinde Erol Taş'a oynattırılan gülünç tavırlı kötü adam karakterleri beni çok rahatsız ederdi, burada da o duygudan kurtulamadım. Ne yalan söyleyeyim.     

ozkaracam avatar ozkaracam 04 Haziran 2012 15:27:06

Müslümanların boynunun vurulmadığı bilgisi doğru değil. Osmanlı tarihinde boynu vurularak idam edilen çok sayıda devlet adamı var (örneğin 1769'da idam edilen sadrazam Yağlıkçızade Mehmet Emin Paşa). Osmanoğulları'na mensup kişilerin kanının akıtılma sı caiz değildi, bu yüzden onlarla ilgili infazlar kementle boğularak yerine getirilirdi. Fakat 1808'de sarayı basan zorbalar, padişah 3. Selim için bu kurala bile uymadılar.

Yuxel1907 avatar Yuxel1907 15 Nisan 2012 04:37:04

7

 Patrona Halil isyanı ortaokuldan beri ilgimi çekerdi; hocaya bile neden bu isyan kötü anlatılmış, insanların fakirlik çekerken birilerinin zevk aleminde olmasına itaatsiz olmaya hakları yok u demiştim..  Patrona Halil isyanı var diye bakayım dedim; reji çok kötü, senaryonun gittiği bir güzergah yok, sanki parça parça çekilmiş de sonra birleştirilmiş gibi her şey.. Senaryoda tarihi cahillikten kaynaklanan hatalar da var; adamın (Altan Gördüm) kafası kesilerek idam ediliyor. Oysa Osmanlı asla müslümanların (bilhassa Türklerin) kafası kesilmezdi, bogulurdu.    Bununla birlikte kostümler, dekorlar Muhteşm Yüzyıl'dan çok daha iyi ama iş kötü olunca onlarda güme gidiyor..

Hüsna kadın avatar Hüsna kadın 23 Mart 2012 16:05:03

Çok dürütçe yazmışsınız, tebrik ederim. Zaten trt nin içinde dönen dolapları da bilsen, kumandana kanalı almazsın bile :)

Hüsna kadın avatar Hüsna kadın 23 Mart 2012 15:58:03

İzliyeyim, dedim 20 dakika zor tahammül ettim. Oyuncular sanki ne oynayacaklarını, ne söyleyeceklerini bilmiyorlar gibi. Senaryodan kaynaklı bir acemilik var gibi. Oyuncular oynamak için zorlanıyorlar, rollerine adapte olamamışlar. Muhteşem Yüzyıl da ki karakterlere benzemeye çalışıyorlar. Tolga Karel çok yanlış bir tercih. Sarhoş, ortalarda gezen, k.çı orası burası açık dolaşan bir adam ne oynasa bana gerçek gelmiyor. TRT her şeyi titiz seçer gibi gözüktüğü belli. Sadece gibilerle uğraşıyor. Bu senarist olmaz, bu yönetmeni istemem, bu oyuncu kötü örnek diye bazı şeyleri reddeden trt, Tolga Karel'i neden gözümüze sokmaya çalışıyor ki? Kısaca Kıyam fiyasko.

Yandex.Metrica