Kara Çarşaflı Gelin

8,39

( 17 kişi yorum yaptı )

Kara Çarşaflı Gelin

(Kara Çarşaflı Gelin)

Sinema Filmi

1975

Anadolunun başlıca sorunlarından olan ağalık ve kaçakçılık üzerine yapılmış türk sinemasının yüzakı filmlerinden bir tanesi...

Ödüller

En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu (14. Antalya Film Şenliği-1977)

En İyi Senaryo (14. Antalya Film Şenliği-1977)

En İyi Kadın Oyuncu (14. Antalya Film Şenliği-1977)

En İyi Film (14. Antalya Film Şenliği-1977)

Oynayanlar

Hakan Balamir Hakan Balamir Müslüm
Semra Özdamar Semra Özdamar Güllüşan
Aytaç Arman Aytaç Arman Vakkas
Aliye Rona Aliye Rona Zara
Hüseyin Peyda Hüseyin Peyda Cemal
Zülfikar Divani Zülfikar Divani Ağa
İhsan Yüce İhsan Yüce Kahya
Rengin Arda Rengin Arda Cemalin Gelini
Sırrı Elitaş Sırrı Elitaş Zülküf
Sabahat Işık Sabahat Işık Zemzem
Menderes Samancılar Menderes Samancılar Haydar
Esin Karakaya Esin Karakaya Güllüşan
Fahri Aktürk Fahri Aktürk Naim
Reşit Çıldam Reşit Çıldam Cemalin Adamı
Zerrin Yüce Zerrin Yüce Sedef
Nurettin Kaygısız Nurettin Kaygısız Harun
Ahmet Uyanık Ahmet Uyanık Gaffar
Emel Işık Emel Işık Güllüşanın Annesi
Abdurrahman Palay Abdurrahman Palay Hakan Balamir Seslendirmesi
Gülen Kıpçak Gülen Kıpçak Semra Özdamar Seslendirmesi
Esen Günay Esen Günay Aytaç Arman Seslendirmesi
Güler Ökten Güler Ökten Sabahat Işık Seslendirmesi
Pekcan Koşar Pekcan Koşar Sırrı Elitaş Seslendirmesi
Metin Karakaya Metin Karakaya Rol Adı Ekle
Turgut Bora Turgut Bora Rol Adı Ekle

Ekip

Yapım Ekibi Reşit Çıldam (Yapım Amiri)
Hamit Akçay (Yapım Amiri)
Sonay Kanat (Set Amiri)
Şeref Yılmaz (Set Ekibi)
Mehmet Bener (Set Ekibi)
Ekrem Çınaroğlu (Set Ekibi)
Yönetmen Ekibi Emel Işık (Reji Ekibi)
Erkan Işıklar (Reji Ekibi)
Kamera Ekibi Ahmet Demir (Kamera Asistanı)
Işık Ekibi İsmet Yurtçu (Işık Şefi)
Ses Ekibi Atilla Van (Ses Mühendisi)
Cemal Noyan (Ses Mühendisi)
Ömer Kırımlı (Senkron)
Efektler Sudi Yılmaz (Efekt)
Seslendirme Sudi Yılmaz (Seslendirme Yönetmeni)

Firmalar

Murat Film (Yapım)

Son Yorumlar (17)

performer avatar performer 09 Ekim 2011 19:13:10

8

sinema yazarı atilla dorsay o yıllarda bakın bu film için ne yazmış... Peki nedir egemen çevrelerin bu filmle alıp veremedikleri? Sansür kurulu neden bu filme böylesine takılmış, tam 3 kez reddetmiştir? ("Kara Çarşaflı Gelin", Türkiye'de, üpkı "Bir Gün Mutlaka" gibi, Danıştay kararıyla gösterilebilmektedir), Neden tosun komandolarımız işlerini güçlerini, giderek seks filmlerini bile bir yana bırakmış, bu fil- min oynadığı sinemalara saldırılar, tehditler yöneltmektedirler? Türkiye'de bu filmin anlattığı, gösterdiği gerçeklerin varolmadığını mı savunmaktadırlar? Aslında bu sorunun yanıtı son denli basittir. Bunun için 2 kasım günkü Cumhuriyette çıkan şu haberi okumak yeter: "1 kasım 1973 tarihinde Bakanlar Kurulu tarafından toprak refor- mu bölgesi olarak açıklanan Urfa'da 1757 sayılı Toprak ve Tarım Re- formu Yasasının 18. maddesi uyarınca kamullaştırma süresi dün sona ermiştir. Yasa gereğince toprak mülkiyet devri üzerindeki her türlü ya- sak, dünden itibaren kalkmış ve Cephe Hükümeti, kamulaştırılması ve topraksız köylüye dağıtılması gereken 2 milyon 300 bin dönüm arazi- nin üçte ikisini kamulaştırmayarak toprak sahiplerine bağışlamıştır." Anlaşılıyor, değil mi, "Kara Çarşaflı Gelin"lerin ve benzerlerinin kimlerin kulağına karsuyu kaçırdığı ve kimlere uşaklık edenlerce yok edilmek istendiği...

performer avatar performer 09 Ekim 2011 18:54:10

8

güzel bir film. sadece semra özdamar'a gülen kıpçak sesi yakışmamış.

kariz_ma_35 avatar kariz_ma_35 02 Haziran 2011 00:07:06

10

Ağa sömürüsü,başlık parası,toprak reformu gibi konulara değinen güzel bir film. "Ağa" Zülfikar Divani adamı "Zülküf" Sırrı Elitaş'ı birine vurdurur. Fakat sebepsiz bir olay gibidir bu olay bir nevi. Zülküf'ün kızı "Güllüşan&q uot; Semra Özdamar bir sebepten dolayı. Kanlıların evine gönderilir. "Zara" Aliye Rona ve oğulları "Müslüm" Hakan Balamir ve "Vakkas" Aytaç Arman. Yanlarına aldıkları yanaşma misali güllüşan'dır. Kaçakçılığın ve ağa zulmünün cirit attığı ortamdır. Toprak yüzünden devletin gönderdiği mühendisleri ağa engeller. Filmin ilerleyen aşamasında güllüşan ile vakkas evlenir. Fakat ağanın adamı tarafından müslüm vurulur yaşamını yitirir. Film güzel akıcı birçok sahnesi ve oyunculuk anlamında standart üstü diyebilirim. Özellikle her filmde olduğu gibi Aliye Rona yine devleşmiş oyunculuğuyla. Sadece karşılıklı diyaloglarda anlayamadığım sahneler oldu. Bu sebapten dolayı filmi tam çözemedim. Zaten bayağı bir sahnede yöre'ye özgü şive ile argo kelimeler uygulanmış. Türk sinemasının güzel filmlerinden birisi köy konulu filmleri sevenlere şiddetle tavsiye ederim izleyin.

Mutlu Haner avatar Mutlu Haner 26 Mayıs 2011 01:11:05

Arkadaşlar filmi seyredin, Hüseyin Peyda filmde toplasanız 10 dakikadan fazla görünmüyor, ancak buna rağmen nasıl olmuş ta "en iyi yardımcı erkek oyuncu" ödülü vermişler anlamış değilim. Elbette ki yeri doldurulmaz sanatçılarımızdandır Peyd a ancak bu filmde hiçbir etkisi yok neredeyse. Onun yerine Aliye Rona "en iyi kadı n oyuncu" ödülü alması gerekirken, "en iyi yardımcı kadın" ödülünü bile layık bulmamışlar. Nasıl bir iştir bu anlayamıyorum!

mkurtsen avatar mkurtsen 30 Ocak 2011 15:51:01

9

Filme bir hayli yorum yapılmış, Bende Bekir Yıldız'ın  şiir gibi Kara Çarşaflı Gelin Hikayesinden,  Babasının öldürdüğü adama karşılık kan bedeli olarak Berdel  edilecek 13 lük Genzua'nın annesi ile  hemen filmin başındaki diyaloglarını yazayım.- &qu ot;Desene aney" Ben kurbanlık kuzu olmuşam.- Kardaşını vursalar daha mı iyi yavrum.- Ama o daha küçük, el kadar uşağa silah atılır mıymış?- Beklerler, kurban olduğum, obalı kan alacağını unutmaz.- "Çileli başım" Bende ufağım, heder etmen beni, başka mümkünü yokmudur.?- Yada toprak ister ölü evi, baban mapusta olmasa, toprak yere girsin.- Canım iğneli beşik olduktan sonra,  İster alın ister satın.-Anan soyumuza kalkan olan canına kurban olsun. Di kalk esvabın yenilensin                                       --------Kanım bugün mü bağışlanacak.-He... Ölüevi akıtılmamış kana razı ve sabırsız.-Yarın sal beni aney, bu akşam bir yanıma sen, öbür yanıma kardaşım yatsın.-Gözünün yağına kurban, ölü evi kanını soğutmak istemez. Hemin de boklarını balta kesmez böylesi günde. Bugün isterler seni. Dedikleri olmalı.-Kime varacağım aney, düğünsüz derneksiz.-Ne bilem Genzuam. Ya oğullarından biri alır seni, yada başkasına satarlar, elleri dardaymış.Ana -kız bir daha birbirlerini hiç göremeyecekmiş gibi sarıldılar. İki beden bire düştü. Çözüldüklerinde Şara eğilip yerden bir taş aldı. Ölüevinin kapısına doğru nişanladı taşı. Ama atmadı, atamadı. Döndü kızına.-Bak yavrum, seni uzak bir yere satarlarsa, dama çıkasan. Taş at penceremize. yüzünü gitmeden görmek ister canım. 

yorgun85 avatar yorgun85 19 Nisan 2009 22:52:04

9

Çok beğendiğim filmlerden birisi. Saçma ağalık sistemi üzerine çekilen 10 numara bir yapım. Özellikle Hakan Balamir'in ''Vuranı değil vurduranı bulmak lazım'' sözü değer taşıyor

Yandex.Metrica