İtiraf

8,70

( 12 kişi yorum yaptı )

İtiraf

Sinema Filmi

2001

Başarılı bir mühendis olan Harun, karısı Nilgün’ün kendisini aldattığını öğrenir. Ancak inanmak istemediğinden, ya da hala aşık olduğu güzel karısını kaybetmemek için önce bu durumla yüzleşmeyip, bildiklerini karısına söylemez.

Künye

Yönetmen Zeki Demirkubuz
Senaryo
Yapımcı Zeki Demirkubuz
Görüntü Yönetmeni Zeki Demirkubuz
Vizyona Giriş Tarihi 03 Mayıs 2002
Süre 88 dk
Tür Dram, Psikolojik
Özellikler 35 mm, Renkli
Ülke Türkiye
Etiketler Aldatmak, İhanet, İtiraf, Kaybetme Korkusu Daha Fazlası

Ödüller

En İyi Erkek Oyuncu (21. İstanbul Film Festivali -2002)

Mahmut Tali Öngören Özel Ödülü (13. Ankara Film Festivali-2001)

En İyi Yönetmen (13. Ankara Film Festivali-2001)

En İyi Erkek Oyuncu (24. Siyad Türk Sineması Ödülleri-2002)

En İyi Senaryo (24. Siyad Türk Sineması Ödülleri-2002)

Ekip

Kurgu Zeki Demirkubuz (Kurgu)
Sanat Yönetmeni Bahar Evgin (Sanat Yönetmeni)
Ses Ekibi İsmail Karadaş (Ses Kayıt)
Erkan Aktaş (Ses Tasarım & Final Miks)

Firmalar

Mavi Film (Yapım)
Fono Film (Laboratuar)
Özen Film (Dağıtımcı)
Toplam İzleyici 16.639

Son Yorumlar (12)

mansuryıldırım avatar mansuryıldırım 22 Ekim 2015 08:36:00

7

Filmin baştan sona zeki demirkubuz un erkek hikayelerini ne kadar iyi anlattığını gösteriyor oyunculuklarda taner birsel rolünde iyi performans göstermiş başak köklükaya da rolünde fena değildi film zeki demirkubuz un en iyi filmlerinden olmasada yin ede fena film değil filmin senaryosuda iyi film tadında 88 dakikada bitmesiyle sıkıcı olmaktan kurtulmuş kısaca sanat filimlerini sevenlere tavsiye edeceğim iyi bir film.

Sinecan06 avatar Sinecan06 06 Haziran 2015 13:50:53

başyapıt

sinemadelisi avatar sinemadelisi 07 Eylül 2013 03:41:25

9

Zeki Demirkubuzdan çok incelikli bir psikolojik film örneği.Aldatan bir kadınla,aldatılan bir adamın ruhsal çatışması ve itiraflar filme yön veriyor.Filmde diyaloglar ve oyunculuklar çok akıcı be gerçekçi.Yönetmen filmdeki derin sessizliklerin içini öyle güzel doldurmuş ki ortaya gerçekyen bir sanat eseri çıkmış.Son dönem Türk sinemasının yüz akı filmlerden biridir.Türk sinemasının mihenk taşlarından Masumiyet filmine benzer sahneler ve küfürler içeren filmde gerçekçilik çok fazla ön plana çıkıyor.Başak Köklükaya gerçekten sinemamız için önemli bir aktrist,inşallah onu göz önünde projelerde sık sık görürüz.Taner Birsel gerek duruşu,gerek oyunculuk gücü,gerekse ses tonuyla komple bir aktör.Bu filmde olağanüstü bir oyun çıkarmış,izlemesi çok keyifli gerçekten.Suçluluk,gurur ve sadakat temaları harika işlenmiş.Filmde Harunun intihar eden en yakın arkadaşının ailesine gidip herşeyi itiraf ettiği tirat unutulmazdır.

Sineperi avatar Sineperi 10 Nisan 2010 23:44:04

8

İTİRAF: Demirkubuz'un yine temel insan duygularına yönelik yaptığı filmlerden biri. Filmde itirafın aldatan kadın eş tarafından yapılması beklenirken olayın akışı değişir ve Harun'un hep kaçtığı, sorumluluğunu yüklenmek istemediği itirafına dönüşür. Filmde hiç müzik kullanılmamış. Öyle bir sessizlik var ki karakterler oynarken konuşan sanki kendileri değil, yıllardır bastırdıkları iç sesleri. Aynı suçu paylaşmalarına rağmen Nilgün Harun'a göre daha mert. Yaptığının arkasında duruyor ve aşkı uğruna ikinci kez gitmekten çekinmiyor. Hatta ikinci aşkı tarafından da suçlandığında genelde kadının ihanetine biçilen cezasını, hamileliğini, terk edilmişliğini; aşağılanmayı; suçlanmayı; işten atılıp parasız pulsuz kalmayı yiğitler gibi kabul edip kaderine boyun eğer. Ancak Harun, kendi ihanetinin altından kalkamadığı gibi bu durumu önce Nilgün'e karşı ilgisizliğe sonra da şiddete dönüştürmüştür. Gel gör ki vicdan onca yıl bekledikten sonra bulduğu ilk boşluktan dışarı çıkmayı başarmış. Ne zaman mı? İhanet kavramıyla kendi karşılaştığı zaman... İlginç olan, Demirkubuz'un ihanet eden kadına çok yüklenmemiş olması. Filmin sonunda Harun'u aşkın kanununa, gurursuzluğa, teslim eder ve  kaçmanın, suçlamanın yersizliğinin farkına vardırıp onu aşkın erdemlerinden birine daha kavuşturup bir adım daha olgunlaşmasına yardımcı olur. Filmde ihanetlerin dışında en yapılmaması gereken şeyin ne olduğu çok güzel vurgulanmış: ihanet etmiş olsan da kendini rahatlatmak için masumların canını yakma!

likitkristal avatar likitkristal 31 Mayıs 2009 23:55:05

10

 ZOR bir film, ZOR konu, hassas konu, ZOR hayat, ZOR diyalog, ZOR oyun, zor işte..

Exotic avatar Exotic 12 Mart 2009 03:30:03

10

herzamanki gibi karanlik ve seni bogan zeki demirkubuz filmlerinden. filmleri seni bogsa bile bundan zevk aliyorsun..insanlarin o caresizliklerini izlemek hosuna gidiyor. heryer sessiz.. kendi evin sessiz, filmdeki evde sessizlik , insanlar (oyuncula r) sessiz... sadece aglama ve ayak sesleri duyuyoruz arada sirada.. detayli sucluluk duygusuna sahit oluyoruz filmde.. filmde sessizlik oldugu icinde bizde adamla beraber boguluyoruz ama bundan sikayet etmiyoruz.. adam pisman ve caresiz.. kadinda uzuluyor ama yinede istemiyor.. ve tabiki mukemmel bui son yine... basak koklukaya son sahnede kapiyi aciyor ve harun iceriye giriyor.. kisa bi konusmayla film bitiyor..ve filmin sonu yine bizim istedigimiz gibi oluyor.. filmin bitmeside bi hos ya.. birden pat diye hele o tuhaf sesszizlik yokmu.. zeki demirkubuzun en iyi filmlerinden biri bu film.. muhtesem diyebilirim.basak koklukaya hele cok dogru bi secim olmus.. zaten onceki filmindede yer almisti.. ama herkez bu filmi anlarmi ? onu bilemem :D

Yandex.Metrica