Çinliler Geliyor

6,65

( 21 kişi yorum yaptı )

Çinliler Geliyor

Sinema Filmi

2006

İki katlı ahşap evleri, meydanı ve dar sokaklarıyla tipik bir batı Anadolu kasabasında Kurtuluş günü yaklaşmaktadır. Kasabanın yerli halkından bir grup koro oluşturarak Kurtuluş günü için bir sanat müziği konseri hazırlığına girişmiştir. Koro provaların sonuna yaklaşmaktadır. Koroda üç kadın, üç erkek şarkıcı; ud, keman ve klarnet olmak üzere üç de enstrüman bulunmaktadır. Korodaki kişiler aynı zamanda hikayemizin kahramanlarıdır.

Koronun şefliğini kasabanın tatlıcısı Salih (Cüneyt Türel) üstlenmiştir. Salih 60-65 yaşlarında sert mizaçlı, duygularını belli edemeyen bir adamdır. Karısı ölmüştür, büyük oğlu ve onun ailesiyle beraber yaşamaktadır. Türk sanat müziğine olan tutkusu küçük yaşlarda başlamıştır.

Kemancı Osman (Bülent Kayabaş) kuruyemişçidir. 40-45 yaşlarında bir adamdır. Ev lidir. Salih’in erkek kardeşidir.

Klarnetçi Tevfik (Yaman Tarcan) ise tesisatçıdır. Çingenedir.

Udi Leyla (İpek Bilgin) 50-55 yaşlarında bir ayağı sakat olduğu için koltuk değneği ile yürüyebilen bir kadındır. Kocası hacıdır (Erol Demiröz) ve koroda çalgı çaldığı için kocasıyla arası biraz açıktır. Tek oğulları askerlik yaparken Doğu’da şehit olmuştur. Leyla ud çalarak kendisine teselli aramaktadır.

Korodaki kadınlardan Zehra (Nilgün Belgün) 45 yaşlarında, alımlı ve biraz da hoppa bir kadındır. Pavyonda konsomatrisken kasabanın en zengin adamı beyaz eşya bayii Hayri (H. Avni Danyal), onu pavyondan çıkarıp nikahlı karısı yapmıştır. Zehra sanat müziği şarkılarını pavyon tarzında biraz abartılı bir şekilde yorumlamaktadır. Zehra koro şefi Salih ile de belli belirsiz bir flört halindedir.

Korodaki bir başka kadın olan Adalet (Belit Özükan), ortaokulda müzik öğretmenidir. 25-30 yaş arası çok güzel bir kadındır.

Korodaki son kadın Ayşe (Şenay Gürler), bankacıdır. Kasabanın yerlisidir. Duldur. Ağzı iyi laf yaptığı için bütün kasabayı kredi kartı müptelası yapmıştır. Bazılarıyla bu nedenle arası bozuktur.

Korodaki erkeklerden Yaşar (Yavuz Sepetçi) 40 yaşlarında uzun boylu, sıska ve yalnız bir adamdır. Kırtasiyecidir. Dükkanında kitap da satmaktadır. Alkoliktir. Kredi kartı borcu nedeniyle bankacı Ayşe ile arası bozuktur.

Belediye fen memuru Hakkı (Hakan Salınmış) korodaki erkeklerden bir diğeridir. Kendi ifadesine göre Belediyeyi o yönetmektedir.

Gazeteci Ahmet (Gürgen Öz) 30 yaşlarında yakışıklı bir gençtir. Üniversiteden mezun olup kasabaya dönmüştür. Kasabanın gazetesini çıkarmakta, ayrıca kasabanın tek televizyonunun müdürlüğünü yapmaktadır. Kasabanın medyası ondan sorulur. Ahmet, Adalet öğretmen ile flört etmektedir.

Koro kendi arasında çok ideal olmasa da bir uyum tutturmuş ve Kurtuluş gününden önceki son provalarından birindedir.
Hep birlikte Sadettin Kaynak’ın ‘Bahar Bitti, Güz Bitti’ adlı eserini çalışmaktadır. Herkes yaklaşan konserin heyecanı içindedir.

Kasaba ertesi güne uyandığında görünüşte herşey eskisi gibidir, Kasaba sınırında beliren iki büyük siyah jip belediye binasının önünde durana kadar gerçekten de herşey eskisi gibidir. Jiplerden çıkan üç-dört Çinli yanlarındaki Türk işadamı (Sinan Albayrak) ile birlikte belediyenin merdivenlerine yöneldikleri andan itibaren ise artık kasabada hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktır.

Haber kısa sürede bütün kasabaya yayılır; Çinliler kasabaya büyük bir yatırım için gelmektedirler. Binlerce dönüm arazi alarak burada yem-gübre üzerine büyük bir fabrika, ayrıca spor alanları, alışveriş merkezleri inşa edeceklerdir. Arazi kasabanın ‘Çayır’ adı verilen mevkiindedir.

Kasabaya yabancı sermayenin ilgisi herkesten çok kasabanın en zengin adamı Hayri’yi ilgilendirmektedir. Hayri, Fen memuru Hakkı, Gazeteci Ahmet ve Bankacı Ayşe ile işbirliği içinde bu yeni gelişmeyi ne şekilde yöneteceğinin planlamasıyla meşguldür. Çayır’ın etrafı da değerlenecektir ona göre. Oradaki toprakları bir bir sahiplerinden toplamaya yönelmek niyetindedir.

Çayırdaki en büyük arazi Yaşar’a aittir. Yaşar üst üste içtiği şarapların etkisi altında dünyadan elini eteğini çekmiş biridir. Ona yanaşmaya çalışırlar. Yaşar oralı olmaz.

Tatlıcı Salih’in de Çayır’da yeri vardır. Kardeşi Osman paraya ihtiyacı olduğu için orayı satmak niyetindedir, ama Salih anne yadigarı olduğu için oranın satılmasına karşıdır. Osman Salih’in oğluyla işbirliği içindedir.

Udi Leyla ise, Çayır’daki yerlerini satıp hacca gittiği için kocasına küsmüştür. Hacı ise, ‘Sattımsa parayı kumarda mı batırdım? kadınlarla mı yedim? Neticede hacca gittim.’ diyerek karısını yumuşatmaya çalışmaktadır.

Kasabadaki birkaç kişi hariç herkes çalışmadan, kısa yoldan servet sahibi olma hayallerine kapılmıştır. Kimi Çinliler için otel yapmaya, kimi lokantasını Çin yemeklerini de katarak büyütmeye niyetlenmiştir. Kimi hemen yeni bir otomobil almak, kimisi ise mobilya takımlarını değiştirmek derdindedir. Herkes kendine göre bir hayalin peşindedir ve Çayır’da yeri olmayan olana, Çayır’da yeri az olan çok olana kıskançlık içinde davranmaya başlamıştır.

Tüm bu değişimin ortasında koroyu konsere hazırlamaya çalışan Salih ise çaresizdir. Çünkü koro elemanlarından bazıları artık provalara gelmemektedir. Koro çalışmaları aksamaya başlamıştır. Bu sırada kasabaya Kurtuluş günü hazırlıkları için bir tribün kurulmaktadır. Ancak zengin olma histerisi içindeki kasabalılar o tribünün niçin kurulduğuyla ilgili değillerdir.

Kasabanın görünürdeki huzuru ve uyumu tamamen değişmiştir. Eskiden halı altına süpürülen şeyler ortalığa dökülmeye başlamıştır. Kardeşler, karı- kocalar, baba-oğullar arasında eski husumetler zengin olma hayalleri üzerinden günyüzüne çıkmıştır.

Herkes traji-komik bir şekilde Çinlileri beklemektedir. İtfaiye caddeleri sulamakta, yol işçileri kaldırım kenarlarını boyamaktadır. Ana caddedeki harap evlerin duvarları boyanarak yenilenmektedir. ‘Çinili Büfe’ tabelasındaki ‘i’ harfi kazınarak ‘Çinli Büfe’ haline getirilmektedir. Bir başka dükkana ‘China Town’ tabelası asılmakta, ‘Köfteci Nuri’ tabelası ‘Köftheci Nuri’ olarak, ‘Cevdet ve Mahdumları’ tabelası ‘Cevdet and Sons’ olarak, ‘Kasap’ tabelası ‘Kassapp’ olarak değiştirilmektedir.

Kasabanın kurtuluş törenleri için kurulan tribünün üstüne boydan boya büyük bir flama asılmıştır. Flamada ‘YOMO’ yazmaktadır. YOMO kasabaya yatırıma gelecek olan Çinli firmanın adıdır.

Salih olan bitenleri şaşkın izlerken bir yandan da kendi yerinin satılmasına ‘Anamdan kalan son yer bu! Sattık sattık yedik kaç senedir... Ayrıyeten gavura satıyon bu sefer, sonra dönüp aynı evde bey yapmazlar adamı. En fazla kahya olursun!’ diyerek direnmektedir meyhaneciyle konuşurken. Meyhaneciye: ‘İyi de bunların gelecekleri ne malum?’ diye sormaktadır Salih. Meyhanecinin yanıtı ise varolan durumu özetlemektedir: ‘Başka şansları mı var abi? Biz domalmışız bi kere’

Kasaba Çinlileri beklemektedir, heyecan içinde. Herkes elinde ne varsa satıp paraya çevirmeye hazırdır çoktan.


İzmir Seferihisar'da çekildi.

Künye

Yönetmen Zeki Ökten
Senaryo
Yapımcı Baha Serter , Temel Kerimoğlu , Zafer Çelik
Görüntü Yönetmeni Gökhan Atılmış
Vizyona Giriş Tarihi 08 Aralık 2006
Tür Komedi
Ülke Türkiye
Etiketler Açıkgöz, Çıkar, Sanat Musikisi Daha Fazlası
Internet Sitesi http://www.cinlilergeliyor.com, http://www.cinlilergeliyor.com

Ekip

Yapımcı Şadan Çağlar (Yapım Koordinatörü)
Baha Serter (Yapım Koordinatörü)
Zafer Çelik (Uygulayıcı Yapımcı)
Sanat Yönetmeni Hülya Kahyaoğlu Taylan (Sanat Yönetmeni)
Yapım Ekibi Aydın Kerimoğlu (Yapım Asistanı)
Ozan Özer (Yapım Asistanı)
Fikret Kumru (Set Amiri)
Hüseyin Pulaş (Set Asistanı)
Cem Eken (Set Asistanı)
Ayhan Çevrim (Set Asistanı)
Yönetmen Ekibi Aylin Kaya (Yönetmen Yardımcısı)
Özgür Akbaş (Yönetmen Yardımcısı)
Özlem Taşağal (Yönetmen Yardımcısı)
Mehmet Ulukan (Koordinasyon)
Kamera Ekibi Yalçın Avcı (Kamera Asistanı)
Türksoy Gölebeyi (Kamera Asistanı)
Post-Prodüksiyon Kadir Burç (Negatif Kurgu)
İlker Şen (Film Baskı)
Işık Ekibi Vedat Özdemir (Işık Şefi)
Özer Çalık (Işık Asistanı)
Levent Özer (Işık Asistanı)
Halil Oğuz Özcan (Işık Asistanı)
Barış Koçak 2 (Işık Asistanı)
Abdurrahman Baysal (Işık Asistanı)
Cem Taşkara (Telesine)
Sanat Ekibi İlker Apaydın (Sanat Yönetmeni yrd.)
Canan Bayrak (Sanat Yönetmeni yrd.)
Ferah Doğan (Kostüm Sorumlusu)
İnci Furni (Kostüm Asistanı)
Makyaj Ekibi Belgin Ömürdağ (Makyaj)
Ses Ekibi Suat Alhan (Ses Kayıt)
Usal Onan Karagözoğlu (Final Miks)
Soner Koç (Final Miks)
Can Gülbenk (Boom Operatörü)
Diğer Ayfer Çelik (Mali İşler)

Firmalar

Kara Film (Yapım)
Özen Film (Dağıtımcı)
Şogen Film Müzik Prodüksiyon (Cast Ajansı)
Hasılat 152.366,5 TL
Toplam İzleyici 23.890
Vizyonda Kaldığı Hafta 12 Hafta

Son Yorumlar (21)

engin yüksel avatar engin yüksel 30 Kasım 2011 09:19:11

1

bu kadar kötü olacagini beklemiyordum ne anlatmak istedi nereye vardi belli degil 1/10

Gorowski avatar Gorowski 17 Ağustos 2010 04:59:08

ne gereği vardı çekildi ne katkı sağladı ...

baran34 avatar baran34 24 Aralık 2009 13:13:12

5

 Film harikalar yaratmıyor. Hatta vasatın altında bir çalışma olmuş. Fakat rahmetli Zekit Ökten bu son çalışmasında toplumumuzun maddiyata olan zaafını ilginç anektotlar ile biz seyircilere yansıtması hasebiyle 10 üzerinden 5.

tolga73 avatar tolga73 28 Mart 2009 00:16:03

BENCE VASAT BİR FİLM O KADAR DA REKLAM VE MEDYA DESTEGİ ALDI AMA ZAYIF BİR KURGU

TOLGA___92 25 Kasım 2008 16:47:11

bence diğer zeki ökten filmlerinin başarısı yoktu.Kötü değil ama daha iyi olabilirdi.Ben şahsen bir kere izledim ikinci defa izlemem.

afarikan avatar afarikan 27 Ekim 2008 15:19:10

6

Filmi ön yargıyla aldım ama Zeki öktenin yönetmen oldugunu görünce fikrim değişmişti Sürü filmi harikaydı çünkü.Film biraz sıkıcı gibi dursada güzel filmdi konuyu çok iyi işlemiş yönetmen bize bağırarak değil sessiz sessiz anlatıyor sanki konusunu..F ilmi izlerken yönetmenin ne kadar usta olduğunu rahatlıkla anlıyorsunuz.

Yandex.Metrica