14 Numara

7,71

( 24 kişi yorum yaptı )

14 Numara

Sinema Filmi

1985

Çalıştığı genelevin en güzel, en taze sermayesi olan Yaprak (Serpil Çakmaklı), müşterilerinden temiz yüzlü bir genci sevmektedir. Evlenip bu bataktan kurtulacaktır. Ama elinden parasını alan, haince döven, genelevi haraca kesen hasta ruhlu Arap’la (Hakan Balamir) başı derttedir. Arap, sömürdüğü genç kadını kafesten uçurmamak için genç sevdalıların evlenmelerine karşıdır. Yaprak’ın beyaz gelinliği Arap’ın bıçak darbeleriyle kanlara bulanır.
(Agah Özgüç'ün 100 Filmde Türk Sineması kitabından)

Ödüller

En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu (22. Antalya Film Şenliği-1985)

En İyi Yönetmen (22. Antalya Film Şenliği-1985)

En İyi Erkek Oyuncu (22. Antalya Film Şenliği-1985)

En İyi 2. Film (22. Antalya Film Şenliği-1985)

Oynayanlar

Hakan Balamir Hakan Balamir Arap
Serpil Çakmaklı Serpil Çakmaklı Yaprak
Keriman Ulusoy Keriman Ulusoy Zargana
Nilüfer Aydan Nilüfer Aydan Neptun
Fikret Fırtına Fikret Fırtına Genel Ev Kadını
Şahap Yılmaz Şahap Yılmaz Ağabey
Özlem Tekçe Özlem Tekçe Bahar
Nermin Yaslıtaş Nermin Yaslıtaş Mualla
Sabrina Sabrina Genel Ev Kadını
Atilla Olgaç Atilla Olgaç Hakan Balamir Seslendirme
Derya Timuçin Derya Timuçin Artemis
Kamer Sadık Kamer Sadık Ev Sahibi
Güler Ökten Güler Ökten Hikmet Gül Seslendirmesi
Alev Sezer Alev Sezer Bülent Bilgiç Seslendirmesi
Şermin Hürmeriç Şermin Hürmeriç Serpil Çakmaklı seslendirmesi
Güler Ökten Güler Ökten Seslendirme
Bülent Bilgiç Bülent Bilgiç Necmi
Nevin Akkaya Nevin Akkaya Nilüfer Aydan Seslendirmesi
Hikmet Gül Hikmet Gül Patroniçe
Ümit Yesin Ümit Yesin Güneş

Ekip

Kurgu Sedat Karadeniz (Kurgu)
İsmail Kalkan (Kurgu)
Yapım Ekibi Ali Gündoğdu (Yapım Sorumlusu)
Ali Ateş (Yapım Sorumlusu)
Kahraman Kaplı (Çevre Düzeni)
Aziz Kıskanç (Çevre Düzeni)
Kemal Altun (Çevre Düzeni)
Yönetmen Ekibi Ömer Uğur (Yardımcı Yönetmen)
Zühal Deliorman (Yardımcı Yönetmen)
Kamil Renklidere (Yönetmen Yardımcısı)
Barış Denge (Koordinasyon)
Kamera Ekibi Süha Kapkı (Kameraman)
Post-Prodüksiyon Sedat Karadeniz (Negatif Kurgu)
Mustafa Kul (Negatif Kurgu)
Ömer Aksu (Negatif Kurgu)
A. Tümay Rızai (Laboratuar Şefi)
Armağan Köksal (Laboratuar)
Şems Tokgöz (Laboratuar)
Fehmi Acar (Laboratuar)
Sabahattin Hoşsöz (Renk Düzenleme)
Işık Ekibi Recep Biçer (Işık Şefi)
Ses Ekibi Erkan Esenboğa (Ses Mühendisi)
Sedat Karadeniz (Senkron)
Efektler Ayhan Arlı (Efekt)
Ayhan Arlı (Efekt)
Seslendirme Mustafa Alabora (Seslendirme Yönetmeni)
Nevzat Çankara (Seslendirme Yönetmeni Yardımcısı)

Firmalar

Hakan Film (Yapım)
Sineray (Hazırlık & Seslendirme)
Plato Film (Yapım)

Son Yorumlar (24)

performer avatar performer 27 Temmuz 2017 22:49:42

10

senaryo veya yan rollerdeki bazı vasat oyunculuklara rağmen çok beğendiğim bir film... ilave olarak ümit yesin'i yani eşcinsel karakteri olan güneş'i kim seslendirmiş bilmiyorum ama o ses çok rahatsız edici duruyor.

by_yeti avatar by_yeti 21 Temmuz 2017 23:32:30

8

Sinan Çetin'in gerçek sinema adamı olduğu yıllarda yaptığı, dönemi, o hayatın içindeki insanları, yaşantıları kesintisiz gözler önüne serildiği iyi bir yapım.

Financier 21 Ocak 2017 14:20:34

8

Bu film hayatın o dönemlerde yaşanan gerçek yüzünü önümüze seriyor.Hayatta ne kadar şanslı olduğumuzu anlayabiliyoruz.

ElBLanKo2nd avatar ElBLanKo2nd 16 Ocak 2017 14:22:07

8

Senaryo olarak etkileyici bir film.

AlınYazısı avatar AlınYazısı 06 Ekim 2016 12:52:26

7

Hadi Telli Turnam, Hadi Zarganam. Hadi Hadi...
Arabın sövüşlemede ustalığını kullandığı bir kaç şatafatlı kelimeydi bu. Zargana aklı kafasından çıkmış hayat pervanesi bambaşka bir yola savurmuş.Sığınacak liman ve dayanak bulduğunu zannettiği arabın k irli ve çirkef kollarına bırakmış kendini. Bazen kurtuluş sanmış orasını bazen batak.
Arab bu ya çalıştırdığını argoca tabir edilen otobüsünü hiç yarı yolda bırakırmı? Bazen arabın damarına basılır kafasının içinde şimşekler çakar. Kızdırılmaya görsün yıkar etrafını paramparça eder. Yaşama çabasının yanında doyumsuzluk ve umut arabında hakkıdır.
Zargananın hastalıklı etini sattığı iki kuruş haram para kursağa girmeden arabın kumar masasında veya atların ayakları altında heba olur gider.
Can boğaza gelmiştir artık. Cehennemi'nin En alt katında olan karaköyün çamurlu ve kirli sokaklarında, yıkık dökük bir evin ikinci katında rutubet ve çirkef akan bir çatı altında Acı ile kıvranarak Umutlarıyla beraber Yok olup gider Zargana. İnilti ve kahır göz bebeklerinden yaş olur dışarı akar.
Haykırış ve çaresizlik donuk tenine yansır. Ufacık dünyasının kirli paslı hayalleri’nin arasında belki bir aydınlık ufka doğru gitmiştir kim bilir!
Ama kirli bir yaşamdır bu ve Bitmemiştir. Dünya denilen Cehennem döndükçe döner. Arab, zargananın matemiyle kıvranıp,
kancayı ve oltayı yine aynı bataklığa sala dursun o çirkef çukurunun bağrına ve oltanın ucuna çoktan bir masum takılmıştır bile.
Masumki köyünü toprağını bırakmış cahil aklıyla aile baskısından belkide özgür olmayan duyguların verdiği cesaret ile kaçan biridir. Yeni İsmiyle YAPRAK.
Kimine göre güzel filmdir. Kimine göre anlamsız ve bir çok anlamsız soru bırakmıştır akılda. Ama bir gerçek ki Gerçeklerle yüzleşmek acıdır. Ve Yaşamın bir Gerçeğidir bu Anlatılanlar. Hala Devam eden hala Umut ve yaşam söndüren acı gerçekler.

Revorse avatar Revorse 24 Kasım 2014 22:55:24

10

80 li yılların kadın sorununa değinen bir başka filmi...Seyirciyi gerçeklerle yüzleştiren başarılı bir film yapmışlar.Özellikle Hakan Balamir çok iyi.Yapay melodramlar yerine böyle gerçek sorunların tüm çıplaklığıyla irdelenmesi ve mekan kavramlarını n net bir şekilde yaşatılması çok önemli bir özellik...

Yandex.Metrica