Düş Gezginleri

8,00

( 16 kişi yorum yaptı )

Düş Gezginleri

Sinema Filmi

1992

1994'de Torino Gay ve Lezbiyen Film Festivali'ne katılan ‘‘Düş Gezginleri’’, uluslararası bir ‘‘eşcinsel film şenliği’’ne katılan ilk Türk filmi olma özelliğine sahip

Ödüller

En İyi Kadın Oyuncu (29. Antalya Film Şenliği-1992)

En İyi Kadın Oyuncu (5. Ankara Film Festivali-1993)

Ekip

Kurgu Mevlüt Koçak (Kurgu)
Sanat Yönetmeni Kezban Batıbeki (Sanat Yönetmeni)
Kamera Ekibi Volkan Kocatürk (Kamera Asistanı)
Post-Prodüksiyon Tamer Eşkazan (Negatif Kurgu)
Uğur Orbay (Film Baskı)
Işık Ekibi Ercan Durmuş (Işık Şefi)
Ses Ekibi Erkan Esenboğa (Ses Kayıt)
Burhan Şahin (Ses Kayıt Asistanı)
Seslendirme Ersin Sanver (Seslendirme Yönetmeni)
Berna Terzierol (Seslendirme Yönetmeni Yardımcısı)

Firmalar

Yeşilçam Film (Yapım)
Pan Nakliyat (ulaşım)
Kanal 6 (Yapım)

Son Yorumlar (16)

Avcı24 avatar Avcı24 16 Haziran 2014 20:49:25

ilginç bir film

bysiirtli56 avatar bysiirtli56 23 Aralık 2013 22:58:12

10

psikolojik olarak iyi bir film.yoksa çok vasat kalıyor

synallagmatiquelover avatar synallagmatiquelover 04 Ağustos 2009 13:33:08

10

Lütfen kadının bir cinsel obje ve seks vasıtası gibi gösterildiği seks furyası ile kadının özgürlüğünü ilan ettiği 90'lar furyasını bir tutmayınız. Zerrin Egeliler ile bu isimler bir arada anılamazlar...

synallagmatiquelover avatar synallagmatiquelover 04 Ağustos 2009 13:31:08

10

Film gösterime girdiğinde 7 yaşında olmama rağmen, küçük kıyamet koptuğunu hatırlıyorum. Bu nedenle bu film, 14 yaşıma kadar benim için hep bir tabu oldu. Sadece iğrençlik ve ucuzluk simgesi bir tabu... Fakat filmi izleyince gördüm ki film, insanın k adın yada erkek olmasından bağımsız bir şekilde, ruhun özgürleşmesi üzerine anektodlar içeriyor. 10 numara bir film.

enigmacuture avatar enigmacuture 06 Haziran 2009 23:35:06

10

Meral Oğuz(Nilgün), kocasından yeni boşanmış bir hekimdir. Yeni tayin edildiği küçük kasabada, genelev kadınlarını kontrol için görevlendirildiğinde aslında hayatının bir anda değişeceğinin farkında değildir. Genelevin en güzel sermayesi Lale Mansur( Havva/Anjelik), Nilgün"ün çocukluk arkadaşı çıkar. Nilgün onu sırtındaki doğum lekesinden tanır.Kasabanın tutucu kuralları ve dedikodular Nilgün"ün, hastalanan Anjelik"i kendi evine yerleşmesi ile ayyuka çıkar bir yandan da Yaman Okay(Nazif)"in lezbiyen karısı Sema Çeyrekbaşı(Şükran) Nilgün"e asılmaya başlar. Biryandan da kasabanın taze dulu dişçi Tarık Günersel(Necdet) ile Nilgün"ü baş göz etme uğraşı içine giren kasaba halkı ve Baş hekim Memduh Ün(Ali) giderek Nilgün"e dozu günden güne artan baskılar yapar.Dedikodulara aldırmayan Nilgün ve Anjelik bir günlüğüne kasabadan kaçarak, onları kimsenin tanımayacağı bir tatil beldesine giderler. Burada alkolü fazla kaçıran Nilgün bağırmaya başlar ve fahişeliğin bedenle değil beyinle alakalı olduğunu haykırır. Bir yandan da Anjelik"e bağıran kadın iyice çığırından çıkan davranışları ile hırçınlaşır. Onu sakinleştirmek isteyen Anjelikj Nilgün"ün kıyafetlerini partçalar ve çift sevişmeye başlar. Nilgün"le bir erkek gibi sevişen Anjelik, Nilgün"ün kötü psikolojisini daha da bozar.Geneleve dönen Anjelik, burda yapılan eğlecenin ardından onu çok arzulayan Nazif"le yatar. Nazif ,Anjelik"i yattıktan sonra döver. Genelevdekiler odaya dalarak onları zorla ayırır. Sinirleri bozulan ve hastaneden o hışımla çıkan Nilgün"ü Necdet durdurur ve adama içini döker.Anjelik"i geneleve ziyarete giden Nilgün ona beraber İstanbul"a gitmeyi teklif eder ancak Anjelik kararsızdır ta ki hareket vaktine kadar. Anjelik Otobüsün hareket saatinden evvel otogara gelerek Nilgün"le beraber otobüse biner. Anjelik, İstanbul"u filmlerden gördüğü kadarı ile bilir.Nilgün, sevgilisini sırası ile Nilüfer Aydan ve Deniz Türkali(Olay) ile tanıştırır. Çift İstanbul"da birlikte yaşamaya başlar. Aynı eve paylaşmaya başladıktan sonra filmin seyri de birden değişir. Artık iki kadının psikolojisini irdeleyen katıksız bir eşcinsel filmine dönüşen filmde iki sevgilinin cüretkar sahnelerini izlemeye başlıyoruz.Bir gece partiye giden ikili burada Alp Buğdaycı(Murat)"ın Anjelik ile fazla samimi olması nedeni zor bir gece yaşar. Eve dönüşte tartışırlar ve Anjelik, Nilgüne tokat atar. Ancak çift karı koca gibi yaşamaya başlamışken Nilgün bir yanda ona aşık olan Selçuk Özer(Faruk) ile sevişmeyi ihmal etmez.Deniz Türkali(Olay) ise filmde resim yapan, evini stüdyo gibi kullanan bir sanatçı rolünde. Ev oldukça fetiş resimler ve objelerle dolu. Anjelik"in portresini yapmaya kalkınca ikili arasında yine kıskançlık krizi çıkar. Tokatlar havada uçuşurken, ikili souluğu yeniden yatakta alır.Faruk"a ilanı aşk eden Nilgün, kadının psikolojisini bir kenara bırakarak adamı yemeğe davet eder. Üçü birlikte yemek yerler. Nilgün yemek masasında Faruk"la oynaşırken, Anjelik evden kaçarak Olay"ın yanına gelir. Bir yandan ağlar bir yandan da içini boşaltır. Eve döndüğünde ise Faruk ile Nilgün"ün aynı yatakta çırıl çıplak olduğunu görür. Uyanan Nilgün masada bulduğu not ile şok geçirir. Üzerini bile değiştirmeden kendini dışarı atarak Anjelik"i aramaya başlıyor. Olay"ın stüdyo evini basar. Sokaklarda çılgınca koşar. Murat"ın evini de arar ama bulamaz.Anjelik"i batakhanelerde aramaya başlayan Nilgün, onu fahişelik yaparken bulur. Birlikte eve dönerler. Bu kez bir sevgili olarak değil paralı bir fahişe olarak eve gelen Anjelik, Nilgün"ü sadece bir müşteri olarak görür. Nigün onla yatmak yerine kavga edip evden kovar. Anjelik sokalardaki yaşamına geri döner.Film escinsel aşkların imkansızlığı daha doğrusu imkansızlaştırılmaya çalışılması ve doğru gibi görünen kapalı çevrelerin aslında nasıl bir çarpıklık ve yozlaşma içinde olduklarının dikiz aynası gibi. Ne eksik ne fazla. Ama ilişkinin adı ne olursa olsun ister lezbiyen ister streigh önemli olanın sadakat olduğunu düşünüyorum.Bir Atıf Yılmaz klasiği... 

Exotic avatar Exotic 16 Mart 2009 22:10:03

10

haha yeniden yorumumu yapicam son yorumumda okadar filmden etkilenmistimki, saat zaten cok gecti..Filmin afisinde ''Yonetmen : Atif Yilmaz '' yazisi yazmasa bile anlardim onun filmi oldugunu..Filmdeki sahneler cok etkiliyeciydi..Meral Oguz ''Doktur'' Rolunde , Lale Mansur ise fahise rolundedir..Uzun zaman sonra iki arkadas yeniden karsilasir ve birbirlerine arkadasliktan ote briseyler hissetmeye baslarlar..Atif Yilmaz iki kadin arasindaki farklarida bize anlatmistir.. Biri kulturlu okumus bir kadindir oburu ise okuyamamis ve sonradan istemiyerek bile olsa fahise olmustur.Doktor hanim farkli muzikler dinler , kitap okur ,cevresi farklidir bildigimiz entel dantel kadin rolundedir.. Fahise (lale mansur) ucuz genelevlerde calisan , arabesk dinleyen,orgu oren, ve televizyonun ustune ucuz dantel mantel koyan bir kadindir.. Lale Mansur tecavuze ugrayip istemiyerek fahisue olmus bir kadindir.Cocukluk arkadasi Doktor Nilgun ''fahise'' Anjelike asik olur ve evinin kadini yapmaya calisir..Super oyuncular,super senaryo,super muziklerden olusan bir Atif Yilmaz filmi..Biz seni bu entel filmlerinden dolayi seviyoruz Atif hoca... BU filmi ne kadar izlesem bikmam..

Yandex.Metrica